Gå til innhold

Nervøs blære


Gjest joulie

Anbefalte innlegg

Gjest joulie

Har slitt psykisk i mange måneder og har fått en såkalt nervøs blære. Jeg trudde først det var urinveisinfeksjon men det var det ikke. Urin ble også sendt til dyrking ute at dem fant noe. Så da er det nok psykisk. Pga av hyppig tissing over mange måneder er de to ytre kjønnsleppene sår. Det er som store åpne kjøttsår, og det svir å tisse. Det gjør også vondt hele dagen så går i jogge bukser.

Googlet litt å kom over at jeg kunne sette hele meg i grønnsåpe vann for det tar all bakterier. Hva annet kan man gjøre?

Noen som har gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Du kan få hjelp til å få tilbake kontrollen over blæren din hos en uroteraput.

Bruk bare mykt toalettpapir dersom du ikke allerede gjør det. Jeg brukte kun Lambi i min do-løpetid.

Så kan du smøre med fet krem, som sinksalve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

[quote name=Shira :o)' timestamp='1241984355' post='4146832]

Du kan få hjelp til å få tilbake kontrollen over blæren din hos en uroteraput.

Bruk bare mykt toalettpapir dersom du ikke allerede gjør det. Jeg brukte kun Lambi i min do-løpetid.

Så kan du smøre med fet krem, som sinksalve.

Shira, jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her.

Ja jeg bruker Zink salve men det funker ikke. Har brukt den salven i en måned nå. Er det annet salve man kan bruke?

Jeg tisser sikkert vært kvarter, og om natten våkner jeg vær annen time å må tisse. Urin er jo veldig sterk så den tærer på sårene enda jeg har zink salve på..

Om kvelden drikker jeg intet så det er utrolig at jeg tisser så mye om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Shira, jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her.

Ja jeg bruker Zink salve men det funker ikke. Har brukt den salven i en måned nå. Er det annet salve man kan bruke?

Jeg tisser sikkert vært kvarter, og om natten våkner jeg vær annen time å må tisse. Urin er jo veldig sterk så den tærer på sårene enda jeg har zink salve på..

Om kvelden drikker jeg intet så det er utrolig at jeg tisser så mye om natten.

Men du kan da vel dra ut av bygda for å få hjelp? Det finnes sikkert en i nærmeste by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en barrieresalve (tror jeg det het) til bestemor som var inkontinent og hadde sår. Hun påsto at det hjalp og brukte omtrent en tube i uka...

Spør på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

Men du kan da vel dra ut av bygda for å få hjelp? Det finnes sikkert en i nærmeste by.

candyqueen,Er det alternativ dette da? eller medisinsk?

Uansett så vil det jo ta tid før man blir henvist.. Hva kan jeg gjøre i mellomtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

Shira, jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her.

Ja jeg bruker Zink salve men det funker ikke. Har brukt den salven i en måned nå. Er det annet salve man kan bruke?

Jeg tisser sikkert vært kvarter, og om natten våkner jeg vær annen time å må tisse. Urin er jo veldig sterk så den tærer på sårene enda jeg har zink salve på..

Om kvelden drikker jeg intet så det er utrolig at jeg tisser så mye om natten.

"jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her"

Situasjonen din høres jo helt uholdbar ut, så det burde jo være en motivasjon for å oppsøk noen som kan hjelpe, selv om det skulle bli et stykke å reise..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde forsøkt Destusitol eller lignende medisiner. Hvis du ringer til Astratech eller Coloplast kan du få snakket med en uroterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

"jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her"

Situasjonen din høres jo helt uholdbar ut, så det burde jo være en motivasjon for å oppsøk noen som kan hjelpe, selv om det skulle bli et stykke å reise..?

minnah, jeg er fattig og ingen som kan hjelpe meg. Så vet ikke hvordan jeg skal få det til å reise.

Ond ja... så er litt fortvilet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke vært til urolog? Syns jo absolutt du burde henvises til en skikkelig utredning før man konkluderer med at det er psykisk. Jeg syns Dorthes forslag om å forsøke detrusitol er en god ide! Du kan jo ikke fortsette sånn som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

Har du ikke vært til urolog? Syns jo absolutt du burde henvises til en skikkelig utredning før man konkluderer med at det er psykisk. Jeg syns Dorthes forslag om å forsøke detrusitol er en god ide! Du kan jo ikke fortsette sånn som dette!

Kaffepiken. Jeg har legetime den 20 mai, og kan da høre om dette, men i mellomtiden? noen type salve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffepiken. Jeg har legetime den 20 mai, og kan da høre om dette, men i mellomtiden? noen type salve?

Barrieresalve som ble foreslått av GA er effektivt og sinksalve som shira foreslår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shira, jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her.

Ja jeg bruker Zink salve men det funker ikke. Har brukt den salven i en måned nå. Er det annet salve man kan bruke?

Jeg tisser sikkert vært kvarter, og om natten våkner jeg vær annen time å må tisse. Urin er jo veldig sterk så den tærer på sårene enda jeg har zink salve på..

Om kvelden drikker jeg intet så det er utrolig at jeg tisser så mye om natten.

Inotyol, fås på apoteket. Ligner zinksalve og er suveren mot såre babyrumper i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Shira, jeg bor på en liten plass så uroteraput finnes ikke her.

Ja jeg bruker Zink salve men det funker ikke. Har brukt den salven i en måned nå. Er det annet salve man kan bruke?

Jeg tisser sikkert vært kvarter, og om natten våkner jeg vær annen time å må tisse. Urin er jo veldig sterk så den tærer på sårene enda jeg har zink salve på..

Om kvelden drikker jeg intet så det er utrolig at jeg tisser så mye om natten.

Drikker du normalt? Nok vann i løpet av en dag, slik at urinen ikke blir for sterk? Dersom urinen er sterk, vil den raskt ut av blæren, siden urinen kan irritere.

Det finnes også tabletter som setter ned aktiviteten i blæren, bl.a Detrusitol. Dette er jo ikke helt uten bivirkninger, så det beste hadde vært om du kom til uroterapeut. Evnt tar en skikkelig prat med fastlegen din.

Har du sykehus i nærheten? Jeg måtte dra halvannen time til uroterapeut, for oss som ikke bor i by har ikke slikt i nærheten :o)

Uroterapeuten kan hjelpe deg med å trene opp igjen signaler fra hjerne til blære, og ta over kontrollen igjen. Samtidig kan h*n sjekke for resturin og overaktivitet.

Har du smerter i urinblæren?

Det finnes barrierekremer, jeg ville hørt med apoteket, jeg er ikke sikker på navnet på dem.

Søkte raskt og fant dette:

http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO/Cavilon/skin-care/products/durable-barrier-cream/

Så søker du litt på barrierekrem så er jeg sikker på at du finner navn på dem, og evnt hvor de kan kjøpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

Inotyol, fås på apoteket. Ligner zinksalve og er suveren mot såre babyrumper i alle fall.

Lillemus, takk:) Den er notert i lag med de andre tipsene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Kaffepiken. Jeg har legetime den 20 mai, og kan da høre om dette, men i mellomtiden? noen type salve?

Tena barrieresalve skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest joulie

[quote name=Shira :o)' timestamp='1241985599' post='4146850]

Drikker du normalt? Nok vann i løpet av en dag, slik at urinen ikke blir for sterk? Dersom urinen er sterk, vil den raskt ut av blæren, siden urinen kan irritere.

Det finnes også tabletter som setter ned aktiviteten i blæren, bl.a Detrusitol. Dette er jo ikke helt uten bivirkninger, så det beste hadde vært om du kom til uroterapeut. Evnt tar en skikkelig prat med fastlegen din.

Har du sykehus i nærheten? Jeg måtte dra halvannen time til uroterapeut, for oss som ikke bor i by har ikke slikt i nærheten :o)

Uroterapeuten kan hjelpe deg med å trene opp igjen signaler fra hjerne til blære, og ta over kontrollen igjen. Samtidig kan h*n sjekke for resturin og overaktivitet.

Har du smerter i urinblæren?

Det finnes barrierekremer, jeg ville hørt med apoteket, jeg er ikke sikker på navnet på dem.

Søkte raskt og fant dette:

http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO/Cavilon/skin-care/products/durable-barrier-cream/

Så søker du litt på barrierekrem så er jeg sikker på at du finner navn på dem, og evnt hvor de kan kjøpes.

Nei jeg drikker lite fordi jeg er redd for å tisse enda mer.. hmm kanskje derfor den er sterk.

Ja skal snakke med fastlegen min den 20 mai for da har jeg time.

Nei ingen smerte i selve urin blæren.

Ok takk for link:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

candyqueen,Er det alternativ dette da? eller medisinsk?

Uansett så vil det jo ta tid før man blir henvist.. Hva kan jeg gjøre i mellomtiden?

Da barna mine var små, brukte vi gammeldagse tøybleier, det resulterte ofte i hudløse områder på stumpen.

Når barna hadde hudløse partier på stumpen var jeg veldig nøye med å vaske de ved hver bleieskift, jeg smurte de med zinksalve og brukte tjæresalve på de hudløse partier, det var effektivt og sårene grodde fort.

Jeg vil oppfordre deg til gjøre det på samme måten. Har du et bidet, så bruk det etter hver gang du har tisset, tørk deg forsiktig og smør deg med tjæresalve eller zinksalve alt etter hvor sår du er.

God bedring, det er ikke greit å ha slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Da barna mine var små, brukte vi gammeldagse tøybleier, det resulterte ofte i hudløse områder på stumpen.

Når barna hadde hudløse partier på stumpen var jeg veldig nøye med å vaske de ved hver bleieskift, jeg smurte de med zinksalve og brukte tjæresalve på de hudløse partier, det var effektivt og sårene grodde fort.

Jeg vil oppfordre deg til gjøre det på samme måten. Har du et bidet, så bruk det etter hver gang du har tisset, tørk deg forsiktig og smør deg med tjæresalve eller zinksalve alt etter hvor sår du er.

God bedring, det er ikke greit å ha slik.

''Har du et bidet,''

Er det vanlig å ha det? Jeg vet ikke om noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...