Gå til innhold

Hva gjør jeg?


Gjest Liss30

Anbefalte innlegg

Gjest Liss30

Kjæresten og jeg er sammen igjen etter en pause pga hans utroskap. For en stund tilbake var det ei jente som kommenterte mye på facebook veggen hans. Jeg spurte hvem det var og han sa at det var en som holder på med samme hobby som han, de hadde møttes på et treff. Hun hadde prøvd seg på han samtidig som hun hadde kjæreste, han kalte hun ei møkkadame. Jeg har fått vite av en felles venn at kjæresten min tidligere har vært svært interessert i denne damen ( dette vet han ikke at jeg vet)

Så ser jeg en dag at hun skriver at det blir koselig å treffes på veggen hans, han sletter det med en gang og da jeg konfronterer han med det sier han at han ville ikke at jeg skulle bli mistenksom siden han har vært utro før, derfor slettet han det.de skulle møtes å diskutere denne hobbyen, men han trodde egentlig at det ikke ble noe av. Jeg sa at det var ok, men jeg synes ikke noe om det med tanke på hva han haddde fortalt meg om hun før.

I går leser jeg på hennes vegg (hun har åpen profil) at hun har hatt en bra dag med ....(kjæresten min)

Jeg blir drit sjalu og mistenksom, jeg synes ikke dette er riktig. Hvordan hadde dere reagert? jeg vil ikke være ei hysterisk, sjalu dame og ta det opp enda en gang med han men samtidig synes jeg at det skurrer og uansett liker jeg det IKKE :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

''Jeg blir drit sjalu og mistenksom, jeg synes ikke dette er riktig. Hvordan hadde dere reagert? jeg vil ikke være ei hysterisk, sjalu dame og ta det opp enda en gang med han men samtidig synes jeg at det skurrer og uansett liker jeg det IKKE :(''

Du har definitivt _lov_ til ikke å like denne situasjonen;)

Men jeg oppfordrer alltid par til å stole på hverandre!

Selvfølgelig bør man ikke aktivt _oppsøke_ fristelser, men så er ikke alt fristelser for partneren heller...Er h*n den utroe typen, så er de utroe uansett...

Stol på deg selv, og finn en god venn av motsatt kjønn, så ser du om kjæresten din stoler på _deg_!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg blir drit sjalu og mistenksom, jeg synes ikke dette er riktig. Hvordan hadde dere reagert? jeg vil ikke være ei hysterisk, sjalu dame og ta det opp enda en gang med han men samtidig synes jeg at det skurrer og uansett liker jeg det IKKE :(''

Du har definitivt _lov_ til ikke å like denne situasjonen;)

Men jeg oppfordrer alltid par til å stole på hverandre!

Selvfølgelig bør man ikke aktivt _oppsøke_ fristelser, men så er ikke alt fristelser for partneren heller...Er h*n den utroe typen, så er de utroe uansett...

Stol på deg selv, og finn en god venn av motsatt kjønn, så ser du om kjæresten din stoler på _deg_!

''Stol på deg selv, og finn en god venn av motsatt kjønn, så ser du om kjæresten din stoler på _deg_!''

Hm. Fra deg hadde jeg egentlig venta noe mer som "du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg", og ikke at man skal ta igjen med samme mynt?

Til trådstarter, så tror jeg at jeg hadde reagert som deg med sjalusi. Den eneste måten for meg å komme ut av en sånn situasjon ville ha vært å konfrontere kjæresten direkte med tankene mine. Om han da ikke hadde holdt ut sjalusien min, eller ikke gir et troverdig svar, ja, så er det plutselig flere ting å holde seg til i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''Stol på deg selv, og finn en god venn av motsatt kjønn, så ser du om kjæresten din stoler på _deg_!''

Hm. Fra deg hadde jeg egentlig venta noe mer som "du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg", og ikke at man skal ta igjen med samme mynt?

Til trådstarter, så tror jeg at jeg hadde reagert som deg med sjalusi. Den eneste måten for meg å komme ut av en sånn situasjon ville ha vært å konfrontere kjæresten direkte med tankene mine. Om han da ikke hadde holdt ut sjalusien min, eller ikke gir et troverdig svar, ja, så er det plutselig flere ting å holde seg til i regnestykket.

''Hm. Fra deg hadde jeg egentlig venta noe mer som "du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg", og ikke at man skal ta igjen med samme mynt?''

Her var det snakk om uskyldig gjengjeldelse;)

Føler man seg svak i et forhold, så er den eneste måten å bli sterkere! Gå _aldri_ i fellen å bli svakere, i håp om medfølelse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hm. Fra deg hadde jeg egentlig venta noe mer som "du skal gjøre mot andre som du vil andre skal gjøre mot deg", og ikke at man skal ta igjen med samme mynt?''

Her var det snakk om uskyldig gjengjeldelse;)

Føler man seg svak i et forhold, så er den eneste måten å bli sterkere! Gå _aldri_ i fellen å bli svakere, i håp om medfølelse!!!

Det kan jeg være enig med deg i. Men jeg tror at sånne forsøk på å gjøre den andre parten sjalu i håp om at alt skal bli bedre er rimelig fånyttes. Da er det mange andre ting man heller kan bruke kreftene på for å komme seg videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det kan jeg være enig med deg i. Men jeg tror at sånne forsøk på å gjøre den andre parten sjalu i håp om at alt skal bli bedre er rimelig fånyttes. Da er det mange andre ting man heller kan bruke kreftene på for å komme seg videre i livet.

Enig, men da må du komme med konkrete forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har lov til å være mistenksom. Det er lite lurt av kjæresten din å bygge under usikkerheten han ga deg når han var utro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes og du har grunn til å reagere. Hadde det vært meg så hadde jeg sagt til ham at jeg føler meg tråkket på og stoler overhodet ikke på ham.

Og så hadde jeg latt det være opp til ham å overbevise meg. Og det hadde han IKKE greid med å slette meldinger for at jeg ikke skulle se dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men da må du komme med konkrete forslag!

Det gjorde jeg da også! Men siden jeg ikke kan snakke for henne, så sa jeg at jeg ville ha konfrontert kjæresten direkte med tankene mine. Hva hun er i stand til å gjøre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

De skulle møtes for å diskutere denne hobbyen?!? Jeg synes det høres en smule merkerlig ut. Jeg driver med skyting, og dersom jeg blir kjent med en som driver med det samme, møtes vi ikke for å diskutere skyting - vi drar på skytebanen sammen og skyter ;-)

For meg høres det altså ut som en unnskyldning for å treffes så jeg skjønner at du ikke liker det. Men du har jo tatt et valg å bli sammen med han, så inntil videre må du nesten bare bestemme deg om du skal stole på han, eller gjøre det slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som han legger seg i selen for å gjenopprette tilliten han har rasert.

Ganske respektløst å leke hvor-nært-flammen-før-det-tar-fyr i en situasjon der han heller burde være overtydlige på at han ikke diller rundt med andre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare spørre han helt konkret om han har vært sammen med hun jenta i det siste.

Da vil du fort merke om han lyver, snakker delvis sant om noe eller prøver å holde noe skjult for det..

Så får du rett og slett ta det derfra.

Jeg lurer også på hvordan han hadde reagert, dersom du traff mannlige venner på den måten og de luftet ut at dere to hadde hatt en flott dag sammen. Han ville vel ha blitt sjalu?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liss30

Du må jo bare spørre han helt konkret om han har vært sammen med hun jenta i det siste.

Da vil du fort merke om han lyver, snakker delvis sant om noe eller prøver å holde noe skjult for det..

Så får du rett og slett ta det derfra.

Jeg lurer også på hvordan han hadde reagert, dersom du traff mannlige venner på den måten og de luftet ut at dere to hadde hatt en flott dag sammen. Han ville vel ha blitt sjalu?

Tingen er at jeg kan ikke si til han at jeg vet at han har vært interessert i hun tidligere. Det er jo tanken på det som svir mest..men jeg har vel "lov" å reagere uansett om jeg visste det eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingen er at jeg kan ikke si til han at jeg vet at han har vært interessert i hun tidligere. Det er jo tanken på det som svir mest..men jeg har vel "lov" å reagere uansett om jeg visste det eller ikke?

Men du, hvorfor påtar du deg skyld for en situasjon HAN har sørget for å sette parforholdet i ? Det spiller overhodet ikke noen rolle at du har snoket, at du vet, at du spør andre, at du følger med.

Han BA om det den dagen han bevisst og med vilje lurte deg!

Om han ikke evner å sette seg inn i de følelsene og se hva han har gjort, så er du bedre tjent med å være uten ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Det kan jeg være enig med deg i. Men jeg tror at sånne forsøk på å gjøre den andre parten sjalu i håp om at alt skal bli bedre er rimelig fånyttes. Da er det mange andre ting man heller kan bruke kreftene på for å komme seg videre i livet.

''jeg tror at sånne forsøk på å gjøre den andre parten sjalu i håp om at alt skal bli bedre er rimelig fånyttes.'' Helt enig. Og så er det en ganske umoden måte å prøve å ta tak i noe på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brent barn

Oho det minner meg om en jeg kjenner...

han var notorisk utro!

Han avtalte møtene via nettet, var på flere nettsamfunn og hadde mange "venninner" der som han møtte i skjul uten at samboeren visste om det. Flere ganger var jeg fristet å spore opp samboeren hans og tipse henne, men jeg ville ikke ødelegge et forhold heller....

Jeg så også jenter som skrev på veggen slike ting som kunne avsløre at de hadde møttes eller skulle møtes, så slettet han det med en gang.

I perioder hadde han bilder av seg og datteren i profilen, andre perioder ingen bilder, i frykt for at venner av samboeren skulle se at han hadde profil på nettet.

Han sier nok til samboeren at han bare chatter med disse vennene,

men jeg vet at han møter dem...

og han klarer ikke å slutte. Har prøvd seg på meg flere ganger og, men jeg har sagt konsekvent nei.

Grunnen til at jeg kjenner han er at han i starten utgav seg for å være singel,

men så møttes vi og det viste seg han hadde samboer, men det skulle ikke være noe problem... yeah right.

"møtt" flere slike menn på nettet. Internett er skummelt!

Tenk alt din mann kan gjøre bak din rygg.

Typisk alibi er jo at han må jobbe overtid, eller skal handle litt, skal trene litt, ta sol, besøke en kompis... you name it.

Møteplasser? I bilen? Hjemme hos dere når du ikke er hjemme? Hos henne?

På jobben? Ikke noe problem...

Ikke for å gjøre folk paranoide her, men jeg har sett og erfart hvor lett internett gjør det for slike folk. Nettsamfunn er gratisbordeller for disse... bare velge og vrake, nok av villige og billige damer der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...