Gå til innhold

For mange kilo


Gjest Mrs.Q

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q

Er så frustrert over vekten min for tiden. Har settt på bilder at det er når jeg tar AP vekten øker, gjør den noe med kroppen min? Føler jeg niholder på kiloene og spiser jeg usunt to dager går jeg opp flere kilo. Nå må jeg kjempe meg nedover igjen, må tydeligvis holde meg unna usunn mat og godteri. Kan ikke spise det på lørdager en gang, går opp fort da og.

Vil ikke være dårlig heller, blir vel det hvis jeg slutter med medisinen. Men da går jeg iallefall ned i vekt, vil ikke ha for mange kilo. Får prøve igjen å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SMIRnøff

Sånn er livet, sett i gang og tren.

Lettere sagt enn gjort, det skal jeg være den første til å skrive under på. Men det er tydeligvis et godt svar her på DOL, å svare på denne måten. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Sånn er livet, sett i gang og tren.

Lettere sagt enn gjort, det skal jeg være den første til å skrive under på. Men det er tydeligvis et godt svar her på DOL, å svare på denne måten. :-)

Ja det er lettere sakt enn gjort, gikk en tur da nettopp. Holder det nå. Men skulle ønske jeg orket å jogge, tror faktisk medisinen gjør meg dorsk...tro det eller ei. Men jeg merker det, hadde mer energi uten medisinen. Faen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette den samme Mrs Q som ikke for så lenge siden klagde over at hun spiste for mye sjokolade? :-) Vekten øker ved inntak av mat. Sukker er et rent lite helvete fordi det gjør at blodsukkeret ditt blir berg og dalbane noe som igjen fører til at du småspiser (og igjen ofte spiser feil).

Det er ikke lett å bare sette igang å trene men et eller annet bør du komme i gang med for medisinene er gode for deg, du er heldig som har funnet noe som faktisk virker (vel inneforstått med at det å gå på AP ikke er en lek, det blir som å velge det minst grusomme av 2 onder).

Tror du at du ville hatt nytte av å være i en gruppe, som lærte om kosthold og backet hverandre opp? Der er jo et utall klubber på nett, men hva med slike Grete Roede kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Men er dette den samme Mrs Q som ikke for så lenge siden klagde over at hun spiste for mye sjokolade? :-) Vekten øker ved inntak av mat. Sukker er et rent lite helvete fordi det gjør at blodsukkeret ditt blir berg og dalbane noe som igjen fører til at du småspiser (og igjen ofte spiser feil).

Det er ikke lett å bare sette igang å trene men et eller annet bør du komme i gang med for medisinene er gode for deg, du er heldig som har funnet noe som faktisk virker (vel inneforstått med at det å gå på AP ikke er en lek, det blir som å velge det minst grusomme av 2 onder).

Tror du at du ville hatt nytte av å være i en gruppe, som lærte om kosthold og backet hverandre opp? Der er jo et utall klubber på nett, men hva med slike Grete Roede kurs?

Jo det er meg, jeg har spist for mye sjokolade så kan takke meg selv. Får bare lyst å rive meg i håret for det er frustrerende, går jo opp så fort. Må slutte med godterier, MÅ!

Men når jeg ikke tar AP går jeg ikke så fort opp, vet ikke hva som gjør det. Må spise sunt nå. Synes det virker som et styr med slike kurs, spørs om jeg klarer å følge det opp. Men får gå turer og spise lite.

Har virkelig lyst å slutte på medisinene nå, kjenner stor trang til det. Trappe ned litt og litt, få meg selv tilbake. Er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs.Q

Men er dette den samme Mrs Q som ikke for så lenge siden klagde over at hun spiste for mye sjokolade? :-) Vekten øker ved inntak av mat. Sukker er et rent lite helvete fordi det gjør at blodsukkeret ditt blir berg og dalbane noe som igjen fører til at du småspiser (og igjen ofte spiser feil).

Det er ikke lett å bare sette igang å trene men et eller annet bør du komme i gang med for medisinene er gode for deg, du er heldig som har funnet noe som faktisk virker (vel inneforstått med at det å gå på AP ikke er en lek, det blir som å velge det minst grusomme av 2 onder).

Tror du at du ville hatt nytte av å være i en gruppe, som lærte om kosthold og backet hverandre opp? Der er jo et utall klubber på nett, men hva med slike Grete Roede kurs?

Kanskje 150 mg er passe dose for meg?

Siden jeg ikke er helt fornøyd nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er meg, jeg har spist for mye sjokolade så kan takke meg selv. Får bare lyst å rive meg i håret for det er frustrerende, går jo opp så fort. Må slutte med godterier, MÅ!

Men når jeg ikke tar AP går jeg ikke så fort opp, vet ikke hva som gjør det. Må spise sunt nå. Synes det virker som et styr med slike kurs, spørs om jeg klarer å følge det opp. Men får gå turer og spise lite.

Har virkelig lyst å slutte på medisinene nå, kjenner stor trang til det. Trappe ned litt og litt, få meg selv tilbake. Er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller.

''Har virkelig lyst å slutte på medisinene nå, kjenner stor trang til det. Trappe ned litt og litt, få meg selv tilbake. Er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller.''

"Det er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller", men det er du fullt klar til å risikere? Dersom din lege har satt dosen på 200, så tar du 200. Jeg synes du også skal ofre din familie en tanke, jeg husker du skrev at din samboer syntes det var godt å ha deg slik som dette (husker ikke ordrett). Du ønsker en quick fix på et problem som ikke lar seg løse så enkelt. Du må ut i aktivitet og du må legge om kostholdet ditt. Når du propper deg med sjokolade kan du ikke i neste omgang klage på at medisinen gjør deg overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 150 mg er passe dose for meg?

Siden jeg ikke er helt fornøyd nå.

''Siden jeg ikke er helt fornøyd nå.''

Hva er du ikke fornøyd med? Din mentale tilstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er meg, jeg har spist for mye sjokolade så kan takke meg selv. Får bare lyst å rive meg i håret for det er frustrerende, går jo opp så fort. Må slutte med godterier, MÅ!

Men når jeg ikke tar AP går jeg ikke så fort opp, vet ikke hva som gjør det. Må spise sunt nå. Synes det virker som et styr med slike kurs, spørs om jeg klarer å følge det opp. Men får gå turer og spise lite.

Har virkelig lyst å slutte på medisinene nå, kjenner stor trang til det. Trappe ned litt og litt, få meg selv tilbake. Er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller.

''Men får gå turer og spise lite. ''

Du kunne hatt utmerket nytte av slike kurs tror jeg. Det handler ikke om å spise lite men spise _riktig_ mat. Ikke tenke slankekur men heller mer at du legger om kostholdet ditt. Du har sett at du lettere legger på deg og har problemer med å bli kvitt vekten når du går på AP, da må du innrette deg etter det og finne løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

''Har virkelig lyst å slutte på medisinene nå, kjenner stor trang til det. Trappe ned litt og litt, få meg selv tilbake. Er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller.''

"Det er jo ikke sikkert jeg blir dårlig heller", men det er du fullt klar til å risikere? Dersom din lege har satt dosen på 200, så tar du 200. Jeg synes du også skal ofre din familie en tanke, jeg husker du skrev at din samboer syntes det var godt å ha deg slik som dette (husker ikke ordrett). Du ønsker en quick fix på et problem som ikke lar seg løse så enkelt. Du må ut i aktivitet og du må legge om kostholdet ditt. Når du propper deg med sjokolade kan du ikke i neste omgang klage på at medisinen gjør deg overvektig.

Det er vel sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

''Siden jeg ikke er helt fornøyd nå.''

Hva er du ikke fornøyd med? Din mentale tilstand?

Synes jeg har lite følelser og blir dorsk. Derfor kan det hende det hjelper å trappe ned litt. Men vet jo ikke. + at jeg forbinder sjokoladespisingen med medisinen. Nei, må ta meg sammen, vet jo hva som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes jeg har lite følelser og blir dorsk. Derfor kan det hende det hjelper å trappe ned litt. Men vet jo ikke. + at jeg forbinder sjokoladespisingen med medisinen. Nei, må ta meg sammen, vet jo hva som funker.

''Synes jeg har lite følelser og blir dorsk. Derfor kan det hende det hjelper å trappe ned litt. Men vet jo ikke. + at jeg forbinder sjokoladespisingen med medisinen. Nei, må ta meg sammen, vet jo hva som funker.''

Det er jeg med deg på, jeg tror nok AP kan virke sløvende, men det kan også store mengder sukker og mye feil mat, det blir en ond sirkel. Du er oppegående og du vet hva som må til men jeg skjønner selvsagt din frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

''Synes jeg har lite følelser og blir dorsk. Derfor kan det hende det hjelper å trappe ned litt. Men vet jo ikke. + at jeg forbinder sjokoladespisingen med medisinen. Nei, må ta meg sammen, vet jo hva som funker.''

Det er jeg med deg på, jeg tror nok AP kan virke sløvende, men det kan også store mengder sukker og mye feil mat, det blir en ond sirkel. Du er oppegående og du vet hva som må til men jeg skjønner selvsagt din frustrasjon.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germinate

Men er dette den samme Mrs Q som ikke for så lenge siden klagde over at hun spiste for mye sjokolade? :-) Vekten øker ved inntak av mat. Sukker er et rent lite helvete fordi det gjør at blodsukkeret ditt blir berg og dalbane noe som igjen fører til at du småspiser (og igjen ofte spiser feil).

Det er ikke lett å bare sette igang å trene men et eller annet bør du komme i gang med for medisinene er gode for deg, du er heldig som har funnet noe som faktisk virker (vel inneforstått med at det å gå på AP ikke er en lek, det blir som å velge det minst grusomme av 2 onder).

Tror du at du ville hatt nytte av å være i en gruppe, som lærte om kosthold og backet hverandre opp? Der er jo et utall klubber på nett, men hva med slike Grete Roede kurs?

''sukker et rent lite helvete fordi det gjør at blodsukkeret ditt blir berg og dalbane noe som igjen fører til at du småspiser (og igjen ofte spiser feil)''

Veldig godt forklart :-)

synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til :D

Jeg går opp/holder meg "høyt" oppe på vekta når jeg spiser godteri og ikke trener.

Nå har jeg begynt å trene tre ganger i uka, men vekten har stått stille...

men nå siste 1-2 ukene har jeg kuttet ut brus og søtsaker, og passer på kaloriinntaket,

jeg teller ikke nøyaktig kalorier, da blir det for hysterisk,

men prøver å holde meg til 12-1500 kalorier om dagen,

og vekten har gått ned 3-4 kilo, uten å trene - da jeg ikke har hatt tid denne tiden,

men i morgen og neste uke skal jeg begynne å trene mer igjen,

må få til i alle fall to ganger i uka :-)

Pass på å være i aktivitet vil jeg si, gå deg en halvtimes tur hver dag, det er bra for både vekta og humøret,

og pass på at du ikke trøstespiser,

spis fordi du er sulten og gi deg når du er mett,

og unngå for all del søt drikke, ta deg gjerne et glass brus eller to i helga, men hold deg til det, og i ukedagene - drikk kun vann, da tenker jeg vekta peker riktig vei igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Jeg går opp/holder meg "høyt" oppe på vekta når jeg spiser godteri og ikke trener.

Nå har jeg begynt å trene tre ganger i uka, men vekten har stått stille...

men nå siste 1-2 ukene har jeg kuttet ut brus og søtsaker, og passer på kaloriinntaket,

jeg teller ikke nøyaktig kalorier, da blir det for hysterisk,

men prøver å holde meg til 12-1500 kalorier om dagen,

og vekten har gått ned 3-4 kilo, uten å trene - da jeg ikke har hatt tid denne tiden,

men i morgen og neste uke skal jeg begynne å trene mer igjen,

må få til i alle fall to ganger i uka :-)

Pass på å være i aktivitet vil jeg si, gå deg en halvtimes tur hver dag, det er bra for både vekta og humøret,

og pass på at du ikke trøstespiser,

spis fordi du er sulten og gi deg når du er mett,

og unngå for all del søt drikke, ta deg gjerne et glass brus eller to i helga, men hold deg til det, og i ukedagene - drikk kun vann, da tenker jeg vekta peker riktig vei igjen :)

Takk :)

Får prøve. Men pepsi max er det null kalorier i så det går jo an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til :D

Takk :)

Får prøve. Men pepsi max er det null kalorier i så det går jo an.

Ja, men som de har sagt mange ganger i media

så blir mange lurt av at det er sukkerfritt.

Aspartam er ikke bra for kroppen.

I tillegg vil søtsmaken lure kroppen, slik at den hungrer etter mer - den tror den får noe søtt, og når det ikke kommer - bare denne falske smaken og ingen energi,

vil kroppen hungre etter mer, og du blir fort sulten...

Pluss kullsyren gir luft i magen - og pondus ;-)

Jeg vil anbefale VANN :-) Men en pepsi max en og annen gang går an,

men ikke som tørstedrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.Q

Ja, men som de har sagt mange ganger i media

så blir mange lurt av at det er sukkerfritt.

Aspartam er ikke bra for kroppen.

I tillegg vil søtsmaken lure kroppen, slik at den hungrer etter mer - den tror den får noe søtt, og når det ikke kommer - bare denne falske smaken og ingen energi,

vil kroppen hungre etter mer, og du blir fort sulten...

Pluss kullsyren gir luft i magen - og pondus ;-)

Jeg vil anbefale VANN :-) Men en pepsi max en og annen gang går an,

men ikke som tørstedrikk.

Er jo avhengig av pepsi max da, men får prøve å drikke mindre. Ikke gøy med luft i bollemagen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...