Gå til innhold

Graviditet


Gjest Karen Røed H

Anbefalte innlegg

Gjest Karen Røed H

Hei! Jeg håper du kan svare meg fort! Hvor lenge er det fra man har hatt samleie til man kan bli gravid? Er redd for at jeg kan være det, men går på p-piller! Jeg har vært forkjølet i over 3 uker, men i det siste har graviditet symptomer dukket opp. Om man går på p-piller er da sjansen for å bli gravid der.. eller er det nesten umulig? Jeg tar p-pillene på samme tidspunkt hver dag, mellom 12 og 13 på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du helt sikkert ikke har hoppet over noen piller og ikke har kastet opp, er det svært lite sannsynlig at du er gravid.

Hva slags symptomer er det du har? Det er svært mange andre ting som f.eks. kan gjøre deg litt oppblåst og uvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karen Røed Hestvik

Hvis du helt sikkert ikke har hoppet over noen piller og ikke har kastet opp, er det svært lite sannsynlig at du er gravid.

Hva slags symptomer er det du har? Det er svært mange andre ting som f.eks. kan gjøre deg litt oppblåst og uvel.

Jeg har feber, vondt i kroppen og små kvalme.

Jeg hadde glemt brettet med p-piller jeg holdt på med en gang, så jeg tok en pille fra det neste brettet, så når jeg kom på den riktige dagen tok jeg pillen på det forrige brettet. Har dette noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har feber, vondt i kroppen og små kvalme.

Jeg hadde glemt brettet med p-piller jeg holdt på med en gang, så jeg tok en pille fra det neste brettet, så når jeg kom på den riktige dagen tok jeg pillen på det forrige brettet. Har dette noe å si?

Feber er ikke noe tegn på graviditet. Typiske tidlige symptomer er mensmurringer og veksling mellom å føle seg uggen og konstant sulten. Men mange merker ingenting helt i starten.

Hvis alle pillene var helt like, høres det ikke ut som om du har gjort noe feil. Men jeg har liten peiling på p-piller, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalise

Feber er ikke noe tegn på graviditet. Typiske tidlige symptomer er mensmurringer og veksling mellom å føle seg uggen og konstant sulten. Men mange merker ingenting helt i starten.

Hvis alle pillene var helt like, høres det ikke ut som om du har gjort noe feil. Men jeg har liten peiling på p-piller, dessverre.

Okei, tusen takk for at du tok deg tid til å svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg har feber, vondt i kroppen og små kvalme.

Jeg hadde glemt brettet med p-piller jeg holdt på med en gang, så jeg tok en pille fra det neste brettet, så når jeg kom på den riktige dagen tok jeg pillen på det forrige brettet. Har dette noe å si?

Feber er ikke et graviditetssymtom..., så det kan like gjerne være at du har et eller annet virus i kroppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kalise

Feber er ikke et graviditetssymtom..., så det kan like gjerne være at du har et eller annet virus i kroppen...

Men er det normalt å være syk i over tre uker i strekk?

Hvor lang tid tar det før man har hatt samleie til man kan merke en mulig graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det normalt å være syk i over tre uker i strekk?

Hvor lang tid tar det før man har hatt samleie til man kan merke en mulig graviditet?

Noen merker det veldig fort, men dette er nok spesielt typisk for de som veldig gjerne vil bli gravide (eller evt. er livredde for å bli det), slik at man kjenner etter hele tiden - eller for de som har vært gravide tidligere og kjenner igjen helt bestemte ting. Og så glemmer man fort alle de gangene man kjente akkurat det samme, men slett ikke var gravid ;-)

Vanligvis skal det jo gå _omtrent_ to uker mellom befruktningen og at man venter neste mens (hvis den ikke er regulert av hormoner). Det er mange som kjenner seg litt annerledes enn de pleier foran denne mensen (som altså ikke kommer) - enten fordi mensmurringene er sterkere enn vanlig, eller fordi de ikke kommer som vanlig. Så tar man en test og får det avklart, og for mange kommer de typiske symptomene for fullt litt etter det igjen.

Etter bekreftet graviditet er det nok også mange som tenker tilbake på et og annet de stusset litt over før de testet, uten at de reagerte spesielt på det. Et "problem" er at mens-symptomer og tidlige graviditetssymptomer er til forveksling like for mange (men ikke alle) kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Men er det normalt å være syk i over tre uker i strekk?

Hvor lang tid tar det før man har hatt samleie til man kan merke en mulig graviditet?

Det er iallefall ikke normalt å ha feber som symptom på graviditet... Hvorfor ikke ta en test om du er usikker?

Det mest vanlige er at man begynner å kjenne symptomene på graviditet ca på det tidspunktet man forventer mensen som ikke kommer...evt litt etter dette. Da kan man kjenne seg ekstra trøtt og mer eller mindre kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall ikke normalt å ha feber som symptom på graviditet... Hvorfor ikke ta en test om du er usikker?

Det mest vanlige er at man begynner å kjenne symptomene på graviditet ca på det tidspunktet man forventer mensen som ikke kommer...evt litt etter dette. Da kan man kjenne seg ekstra trøtt og mer eller mindre kvalm.

Om jeg går på p-piller da, og ikke har hatt mensen på over ett halvt år hvordan kan jeg da vite om mensen er for sen eller ikke?

Å har man eggeløsning når man går på p-piller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Om jeg går på p-piller da, og ikke har hatt mensen på over ett halvt år hvordan kan jeg da vite om mensen er for sen eller ikke?

Å har man eggeløsning når man går på p-piller?

Hm... mange år siden jeg gikk på P-piller, men så vidt jeg husker hadde jeg da mensen selv om jeg brukte piller? Har man ikke en pillefri uke eller noe sånt?

Det er enkelt å skaffe en test, så det eneste du egentlig kan gjøre er å teste deg. Poenget er dog at feber ikke er et svangerskapssymptom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... mange år siden jeg gikk på P-piller, men så vidt jeg husker hadde jeg da mensen selv om jeg brukte piller? Har man ikke en pillefri uke eller noe sånt?

Det er enkelt å skaffe en test, så det eneste du egentlig kan gjøre er å teste deg. Poenget er dog at feber ikke er et svangerskapssymptom.

Hmm..på de p-pille brettene som er nå er det sånn at man hopper over mensen viss man ikke vil ha den! Viss man ønsker mensen tar man de minste pillene som er nederst på brettet og som kalles sukker-pille. Man må ha mensen mins 3-4 ganger i året, så om man har hoppet over ofte må man ta de når det passer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Hmm..på de p-pille brettene som er nå er det sånn at man hopper over mensen viss man ikke vil ha den! Viss man ønsker mensen tar man de minste pillene som er nederst på brettet og som kalles sukker-pille. Man må ha mensen mins 3-4 ganger i året, så om man har hoppet over ofte må man ta de når det passer seg!

Ja, var vel sånn da jeg brukte piller også, men jeg brukte den muligheten bare i "nødstilfeller" ;) Da kan du vel bare la kroppen din få ha mensen når den nå skal komme, og se om den kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, var vel sånn da jeg brukte piller også, men jeg brukte den muligheten bare i "nødstilfeller" ;) Da kan du vel bare la kroppen din få ha mensen når den nå skal komme, og se om den kommer?

Skulle ønske jeg kunne det, men ettersom man går på p-piller så utsetter man jo mensen selv og bestemmer selv når man skal ha den! For at det skal funke å bare vente på den må jeg slutte på p-piller å det er jo ikke vits når man er i et fast forhold og ikke ønsker å bli gravid enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Skulle ønske jeg kunne det, men ettersom man går på p-piller så utsetter man jo mensen selv og bestemmer selv når man skal ha den! For at det skal funke å bare vente på den må jeg slutte på p-piller å det er jo ikke vits når man er i et fast forhold og ikke ønsker å bli gravid enda.

Kjøp en test! Da får du svaret med det samme :) (eller dvs. den vil ikke gi deg svaret før det har gått ca 2-3 uker etter eventuell befruktning).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...