Gå til innhold

Usikre prevensjonsmetoder


Gjest Uuups

Anbefalte innlegg

Gjest Uuups

Pga at jeg ikke tåler p-piller o.l, bruker jeg kontom sammen med min faste elsker. I natt derimot, valgte vi å ta sjansen på å "hoppe av i svingen". Dette er en prevensjonsmetode, jeg egentlig har liten tilitt til og sitter jeg her våken og angrer meg ihjel. Usikker på hvor velykka det var og om han virkelig klarte å trekke seg ut i tide.

Vurderer å ta angrepille, selv om jeg egentlig ikke tåler det og får kraftige uheldige bivirkninger.

Tipper egentlig mensen er rett rundt hjørnen og at det egentlig er liten sjans for at jeg kan bli gravid nå. Men tenkte likevel jeg kanskje skulle forsøke å ta en eggløsningstest. Om den i tillegg viser negativt resultat er jeg vel ganske safe? Kan en eggløsningstest vise negativ om egget allerede skulle være befruktet? Og hvor lang tid tar såfall dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uuups

Som regel går det bra... snakker av egen erfaring og jeg blir (eller iallefall ble..) lett gravid.

Takk for støtten! Ja satser jo på det har gått bra, og alltid litt ekstra fint å høre det fra andre ;)

Tok aldri noen test, så nå får jeg vel bare smøre meg med talmodighet i en ukes tid før jeg kan ta en graviditetstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Som regel går det bra... snakker av egen erfaring og jeg blir (eller iallefall ble..) lett gravid.

Det spørs vel om trådstarter har overtatt mannen din. ;-)

Fra spøk til alvor: Ikke gå for den metoden framover, selv om den har funket før, togli. Skal den være trygg, må mannen trekke seg ut i tide. Men i tillegg må han ikke få noe smørevæske på forhånd. Mange en "lekker" litt før orgasmen uten at de merker det, og det er sædceller i den. Så han må ha god kjennskap til egen seksualitet, god selvkontroll og være "tett" for at dette skal virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Takk for støtten! Ja satser jo på det har gått bra, og alltid litt ekstra fint å høre det fra andre ;)

Tok aldri noen test, så nå får jeg vel bare smøre meg med talmodighet i en ukes tid før jeg kan ta en graviditetstest.

Satser på det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det spørs vel om trådstarter har overtatt mannen din. ;-)

Fra spøk til alvor: Ikke gå for den metoden framover, selv om den har funket før, togli. Skal den være trygg, må mannen trekke seg ut i tide. Men i tillegg må han ikke få noe smørevæske på forhånd. Mange en "lekker" litt før orgasmen uten at de merker det, og det er sædceller i den. Så han må ha god kjennskap til egen seksualitet, god selvkontroll og være "tett" for at dette skal virke.

Haha ;))) Kan jo hende jeg har erfaring med litt flere enn eksmannen da *host* :P

Jeg har flere kompiser som benytter hoppe-av-i-svingen-metoden, og sier de kjenner seg trygge på at de har kontrollen... de har holdt på sånn i mange år og aldri gjort noen gravide - _men_ en dag skjer det nok, ja ;) (for ordens skyld - disse kompisene er bare kompiser av meg

*hehe*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel går det bra... snakker av egen erfaring og jeg blir (eller iallefall ble..) lett gravid.

Jeg ble også lett gravid og fikk to etter denne metoden på sju år. Men det var jo ikke krise, jeg var gift og vi hadde planlagt å få barn og skulle bare vente "litt til" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Haha ;))) Kan jo hende jeg har erfaring med litt flere enn eksmannen da *host* :P

Jeg har flere kompiser som benytter hoppe-av-i-svingen-metoden, og sier de kjenner seg trygge på at de har kontrollen... de har holdt på sånn i mange år og aldri gjort noen gravide - _men_ en dag skjer det nok, ja ;) (for ordens skyld - disse kompisene er bare kompiser av meg

*hehe*)

He he, jeg som trodde du var en fornuftig, kysk singel dame. Den er grei, jeg får tro at du og dine kompiser vet hva dere gjør, selv om ikke jeg har våget å benytte den metoden.

Jeg har følt meg alt for dristig som har benyttet "sikre perioder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Jeg ble også lett gravid og fikk to etter denne metoden på sju år. Men det var jo ikke krise, jeg var gift og vi hadde planlagt å få barn og skulle bare vente "litt til" ;)

Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

He he, jeg som trodde du var en fornuftig, kysk singel dame. Den er grei, jeg får tro at du og dine kompiser vet hva dere gjør, selv om ikke jeg har våget å benytte den metoden.

Jeg har følt meg alt for dristig som har benyttet "sikre perioder".

"Du og dine kompiser??" neineinei, denne kan virkelig misforståes :P

Mine kompiser er bare kompiser ;)

Jeg er stort sett ganske fornuftig, men har vel hatt mine krumspring jeg også - man lever bare en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....

''Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....''

Det har du. Jeg kjenner til i hvertfall to eksempler på høyst levende barn unnfanget på akkurat denne måten. Ene til og med ved et engangstilfelle. Trodde det var alment kjenet at hoppe-av-svingen ikke kan kalles prevensjonsmetode, fordi det er høyst usikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....

Hehe, tror nok det. Ikke noe jeg ville anbefalt jenter/kvinner uten mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....''

Det har du. Jeg kjenner til i hvertfall to eksempler på høyst levende barn unnfanget på akkurat denne måten. Ene til og med ved et engangstilfelle. Trodde det var alment kjenet at hoppe-av-svingen ikke kan kalles prevensjonsmetode, fordi det er høyst usikkert.

Noen prevensjonsmetode er det ikke, så man er aldri trygg ved den metoden, nei... - men jeg tror dette også kommer litt an på mannen? Når en mann som har hyppig sex med hoppe-av-i-svingen-metoden ikke gjør dama gravid på mange år - men gjør henne gravid når hun ønsker å bli gravid - så tenker jeg at det ikke bare er en flaks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Noen prevensjonsmetode er det ikke, så man er aldri trygg ved den metoden, nei... - men jeg tror dette også kommer litt an på mannen? Når en mann som har hyppig sex med hoppe-av-i-svingen-metoden ikke gjør dama gravid på mange år - men gjør henne gravid når hun ønsker å bli gravid - så tenker jeg at det ikke bare er en flaks ;)

Det står du selvsagt fritt til å tenke, selv om eksperter sier noe annet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

''Jeg tror jeg har vært heldig *gulp*....''

Det har du. Jeg kjenner til i hvertfall to eksempler på høyst levende barn unnfanget på akkurat denne måten. Ene til og med ved et engangstilfelle. Trodde det var alment kjenet at hoppe-av-svingen ikke kan kalles prevensjonsmetode, fordi det er høyst usikkert.

Du har nok vært heldig:-) Jeg rakk å bli gravid to ganger før han booka time og kutta strengene, ene gangen med spiral og andre gangen bare dager før han faktisk fikk snitta gjort. Kan faktisk ha vært samme dagen, vi "måtte bare" siden det kom til å bli et par uker til neste gang;-) Uflaks, gode svømmere og god grobunn. "Fort gjort i en port" som min gamle mor sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Det står du selvsagt fritt til å tenke, selv om eksperter sier noe annet :P

De tør ikke å si noe annet ;)

Neida, jeg mener helt klart at man er dum om man tar slike sjanser- for det er absolutt ingen trygg metode om det er krise å bli gravid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...