Gå til innhold

Mortons nevron


kondorah

Anbefalte innlegg

Min kone har stadige smerter i føttene. Hun har vondt når hun står og går. Vondt under tåballene og i tærne. En kollega av meg sier det kan være mortons nevron og det må opereres. Hun er ellers også mye plaget med fibromyalgi og smerter i ledd (ankler, hofter og nakke). Kan dere gi oss en forklaring på hva denne mortons nevron-sykdommen arter seg og hvilken behandling som eventuelt kan gjøres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cathrine Smestad, lege og stipendiat innen MS-forskning

Du tenker nok på tilstanden Mortons metatarsalgi.Ved denne tilstanden har man smerter og stikkinger i fotsålen, spesielt under 3.og 4.mellomfotknokkel med utstråling mot tærne.Smertene opptrer spesielt ved belastning av foten, men kan etter hvert bli konstant tilstede.Denne tilstanden forårsakes av inneklemming av en nerve i fotsålen med påfølgende fortykkelse av nerven.Behandlingen er kirurgisk og ved hjelp av et mindre inngrep gir man bedre plass for nerven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Hei. Har en mistanke om Mortons i en fot. Det skal jeg ta med legen - men jeg lurer på om liknende tilstand også er beskrevet i hender ? Har et smerteproblem der som det hittil ikke har blitt satt noen diagnose på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...