Gå til innhold

Noen med artige historier om de eldre


Gjest Old 2067

Anbefalte innlegg

Gjest Old 2067

Hei.

Ser med sorg på den eldreeomsorg som føres i Norge og har derfor tenkt å fokusere på morsomme og artige hendelser fra de gamles hverdag. Vi holder på med et prosjekt som skal illustrere noe av det tragiske og komiske med å bli gammel her i Norge. noen som har morsomme historier, linker eller små gullkorn om de gamles hverdag så ikke næøl med å sende dem inn her. Skal illustrere en rekke hendelsr for så å stille dem ut (gratis) selvsagt.

Alt mottas med takk.

Også gladi små vitsetegninger mv som viser de eldres hverdag.

PS. Få opp livskvaliteten til de gamle i Norge og gjerne med et smil.

- Old 2067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

  • 1 måned senere...

Mine barns bestemor er avhengig av hjemmesykepleier. Hun er en tålmodig sjel , men har inntil nå nektet mannlige pleiere å hjelpe seg.Hun sa at de bare kommer for å glane på en utbrukt kropp, de får jo helt feil inntrykk av hva en dame er. Ikke som meg som har hengepupper ,hengemage ,sitter på dostol å bæsjer vond lukt. Nei la en dame komme å lære hvordan hun en gang blir å kan gjøre seg forbredt til det.

Men som jeg startet med å skrive så VAR hun imot mannlige pleiere, i dag er hun imot kvinnlige pleiere som snakker til henne som om hun er tunghørt (er ikke det ) som om hun er et bittelite barn, Mannlige pleiere derimot kan hun snakke med på en ordentlig måte å tar hennes humoristiske utspill med et smil."Han derre legemannen er jammen en kjekk kar, han ler hvis jeg fiser å snakker til meg som om jeg er et menneske!" , sier hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Minn venninnes mor hadde mye smerter pga ostoperose, og faren hadde ikke kraft i armene til å få henne oppi badekaret., så nå skulle det komme noen fra hjelpesykepleien til å hjelpe med det.Moren var-veldig- imot dette, kunne ikke tenke seg å

stå naken foran et fremmet menneske.Og ihvert fall -ikke

en mann!

da det ringte pådøren,gikk faren for å åpne, med moren hekk i hæl.

.

Utenfor døren står der en ung pen MANN, og ikke nok med det,

Han var også mørkhudet.!!

Det ble ikke noe bad den dagen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
AnonymBruker

Er frivillig på sykehjem. En av de mest demente mennene sprang bortover golvet en dag og virket så fantastisk vital. Smilte og lo. Det viste seg at han var blitt forelsket. Og kjærligheten var gjensidig for da jeg sto med ryggen til og stekte vafler stengte de seg inn på wc. Jeg turte ikke gå inn og hentet personalet som åpnet døren og fant bleier og gebiss og rullestol og to som hadde ex. Sjokkerende. Jeg fikk ikke sove den natten. Opplevde det svært ubehagelig. De var begge gift ,men demente. En av personalet fortalte at de begge kunne slutte med bleier og de hadde fått livsgnisten tilbake. Måneden etter jeg kom var de separert. Redd for at pårørende skulle se det. Flyttet på forskjellige sykehjem og den ene død. Forferdelig trist- godt- og- sant.

Anonymous poster hash: 93080...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jobber på sykehjem, og skulle hjelpe en dement rullestolbruker på toalettet. Vi snakket om fortiden og spesifikke år.

Plutselig sa han "24".

Jeg: "24? 1924 du mener?"

Han: "Ja, det var du."

Jeg: "Å? Mener du å si at jeg er født i 1924?"  

Han: "Ja :D "

Jeg: "åh, men da er jeg 89 år nå. Ser jeg virkelig så gammel ut?"   (jeg er 20år nå)

Han tenkte seg godt om før han sa: "Nja, du bærer alderen godt :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...