Gå til innhold

Bristet halebein, når blir det bra?


Gjest Lajsa

Anbefalte innlegg

litt inspirert av tråden under her..

Jeg bristet antakelig halebeinet for over 1,5 år siden, og dette kan jeg fremdeles kjenne når jeg sitter på harde seter.

De dagene jeg sitter med papirarbeid på jobben kan det bli ganske ubehagelig, er det vanlig at det tar opp mot 2 år å bli bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halebenet mitt knakk under sist fødsel - det er godt over 4 år siden og fremdeles er det vondt... Det har visst grodd feil vei...

Eneste mulighet for bedring er operasjon - men jeg synes det er til å leve med enn så lenge.

Det har blitt bedre med årene da, så jeg kan sitte en stund så lenge jeg skifter stilling dann og vann :)

Eneste jeg ikke får til er å rulle over halebenet (type sit-ups osv), det gjør så vondt at jeg får tårer i øynene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke trenger å bli helt bra mer.. Kan forøvrig bare uttale meg med bakgrunn i egen erfaring også her:

Legen sa jeg ville bli bra i løpet av et par mnd men jeg klarte ikke sitte helt før minst et halvt år etter.

Nå, ca 15 år etter, gjør det fortsatt vondt når jeg sitter eller ligger på hardt underlag. Men er vant til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det ikke trenger å bli helt bra mer.. Kan forøvrig bare uttale meg med bakgrunn i egen erfaring også her:

Legen sa jeg ville bli bra i løpet av et par mnd men jeg klarte ikke sitte helt før minst et halvt år etter.

Nå, ca 15 år etter, gjør det fortsatt vondt når jeg sitter eller ligger på hardt underlag. Men er vant til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brakk halebeinet for ca 3 år siden for andre gang.

Legen sa at det var viktig at jeg var i bevegelse sånn at blodsirkulasjonen fikk gjøre jobben sin, å bli sittestillende var noe av det man ikke skulle gjøre. Ei heller overanstrenge halebeinet.

Nå har jeg også hatt en sacral cyste ved halebeinet så jeg har sånn ca 30 sting der bak, så hele halebeinet mitt er vissent, så jeg kjenner heldigvis ikke så mye annet bak der;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg bristet det for 14 år siden, og det hender jeg fremdeles kjenner det. Det er ikke plagsomt lenger, men det grodde litt skjevt den gangen, noe som resulterte i ei forferdelig hodepine i mange måneder, fordi muskulaturen rundt halebeinet ble for stram.

Det går da over etter hvert, enn så lenge får du ordne deg med noe mykt å sitte på. Alltid ha ei pute i veska, eller noe sånt? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... jeg bristet det for 14 år siden, og det hender jeg fremdeles kjenner det. Det er ikke plagsomt lenger, men det grodde litt skjevt den gangen, noe som resulterte i ei forferdelig hodepine i mange måneder, fordi muskulaturen rundt halebeinet ble for stram.

Det går da over etter hvert, enn så lenge får du ordne deg med noe mykt å sitte på. Alltid ha ei pute i veska, eller noe sånt? ;)

14 år!? Ok, får smøre meg med tålmodighet, forstår jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Når du skal sitte over lengre tid, så bruk en myk pute, som du har skjært ut et halvmåneformet stykke, der hvor halebeinet sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal sitte over lengre tid, så bruk en myk pute, som du har skjært ut et halvmåneformet stykke, der hvor halebeinet sitter.

Ja, må nok få ordnet meg en slik pute, siden jeg skjønner det kan ta lang tid å bli bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Halebenet mitt knakk under sist fødsel - det er godt over 4 år siden og fremdeles er det vondt... Det har visst grodd feil vei...

Eneste mulighet for bedring er operasjon - men jeg synes det er til å leve med enn så lenge.

Det har blitt bedre med årene da, så jeg kan sitte en stund så lenge jeg skifter stilling dann og vann :)

Eneste jeg ikke får til er å rulle over halebenet (type sit-ups osv), det gjør så vondt at jeg får tårer i øynene :(

''Halebenet mitt knakk under sist fødsel ''

AUUUUU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baderingen

Kjøp deg en liten badering ( 2-4 år ), legg ett putetrekk over, og bruk det til å sitte på. Det funka for meg, men det ca. 1 år før jeg var bra. Har idag ingen problemer med å sitte. Jeg var flink til å trene, og det hjalp meg nok mye. Det å sitte eller ligge var værst for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Halebenet mitt knakk under sist fødsel ''

AUUUUU!

Kan vel si det slik at det var andre ting under den fødselen som var vondere - så jeg merket ikke noe til det før langt ut i barselstida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...