Gå til innhold

Urinering


Gjest PeterPan123123

Anbefalte innlegg

Gjest PeterPan123123

Hei, Jeg vet ikke om dette er et spørsmål som du kan svare på, men jeg prøver meg likevel. Jeg har så lenge jeg kan huske hatt problemer med å urinere i sosiale sammenhenger. Jeg klarer altså å urinere når jeg vet ingen hører etter), eller dersom jeg vet at døren til doen er låst. Problemet er at i sammenhenger der andre venter, som for ekssempel når man har dårlig tid, og man i siste liten skal gå på do, eller på doen på skolen, der folk gjerne går på do sammen, og venter utenfor båsene på de andre på å bli ferdig. Dette har altså gått i litt rykk og napp, men i det siste har det blitt verre og verre. Jeg klarer ikke å urinere i så og si noen sosiale sammenhenger, utenom med personer jeg kjenner godt (Likevel kan det skje, dersom under stress / dårlig tid, at ikke dette heller går)! Er dette en sosial angst av noe slag? Og hvordan kan jeg bli kvitt det? Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre psykisk / fysisk? Eller må jeg bare leve med det? Setter veldig stor pris på svar! Gutt (18)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar dette har med sosial angst å gjøre, har hatt det noenlunde likedan selv. Det er i hvertfall fullt mulig å komme ut av :-)

Du trenger kanskje å bli tryggere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i dette fra da jeg var på din alder. Jeg har sosial angst og det var med blant annet bruk av offentlige toalett at jeg oppdaget at jeg hadde et problem. Hvis du føler du har angst for andre sosiale sammenhenger så vil jeg anbefale deg å oppsøke psykolog. Siden du da kommer til såpass tidlig er prognosene gode for å bli frisk fort:). Ikke vits i å gå for lenge med slike problemer for da kan det bli verre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...