Gå til innhold

Svimmel og slapp


jubalong70

Anbefalte innlegg

Det har vært noen spennende dager.

Mot slutten av forrige uke ble jeg tiltagende svimmel og med en følelse av kraftløshet i armer og ben. Den fysisk styrken var der, men følelsen av at jeg kom til å miste det jeg bar, eller ikke klare å stå på bena var påtagelig.

Jeg var på jobb i helga (sykepleier på sykehus), og det gikk forholdsvis greit - takket være at det var lite pasienter, og jeg kunne ta det med ro.

Søndag merket jeg også at jeg ble tregere i bevegelsene og at talen ble treg. Jeg hadde også problemer med å finne ord, og kunne bruke feil eller ikke-eksisterende ord i setninger.

Jeg valgte å dra til lege mandag morgen, og det ble bæbu til sykehuset med mistanke om slag.

Nevrologen fant ingen tegn til utfall, og man gikk bort fra at jeg kunne ha slag. Takk og lov :)

Jeg ble lagt inn på nevrologisk avdeling, der jeg bare lå og dormet.

Nevrologen sa at ingen prøver viste noe alvorlig, så jeg kunne selv bestemme om jeg ville bli på sykehuset eller dra hjem. Siden jeg bor under 1 km fra sykehuset, valgte jeg å dra hjem.

I løpet av gårdagen ble talen bedre.

Fremdeles er jeg veldig svimmel og slapp. Ligger stort sett på sofaen. Klarer fint å gå rundt i huset, men må legge meg ned etter f.eks. dobesøk - da er jeg utslitt. (Selv etter bare bimmelibim ;))

Det var ventetid på MR, så jeg skal få det poliklinisk. Nevrologen mente det var unødvendig med CT, da man ikke får sett de nødvendige strukturene.

Jeg er sykemeldt t.o.m. fredag, skal jobbe lørdag og søndag. Tenker jeg tar en evaluering torsdag hvorvidt jeg tror jeg klarer å jobbe da.

Så er spørsmålet: Hva er det jeg har klart å få til nå? Svimmelheten er både nautisk og rotatorisk (gynging og snurring).

I går kveld begynte jeg også å se litt mer uklart.

Noen gode tips og ideer til en jubalong på konstant karusell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, så trasig :(

Svimmel - da tenker jeg virus på balansenerven - eller krystallsyke... Om man er svimmel og kvalm, er det jo heller ikke rart om man blir slapp (som en konsekvens). Og det er vel heller ikke slikt som viser seg i blodprøver osv?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så trasig :(

Svimmel - da tenker jeg virus på balansenerven - eller krystallsyke... Om man er svimmel og kvalm, er det jo heller ikke rart om man blir slapp (som en konsekvens). Og det er vel heller ikke slikt som viser seg i blodprøver osv?

Lykke til!

Virus på balansenerven eller krystallsyken, kanskje det, ja. Men jeg har ikke kvalme, og svimmelheten er konstant med noen forverringer...

Filler'n altså! Får bare satse på at det går over av seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg tenkte mer et annet virus. Vet ikke om det er mulig.

Ønsker deg uansett god bedring!

Tusen takk :)

Skal jo ikke utelukke noe. Har lest litt om vestibularnevritt ("virus på balansenerven"), men denne skal være med kvalme, og det har jeg ikke.

Får se det an litt, og ta kontakt med legen igjen om det ikke gir seg.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke fått flåttbitt i sommer?

Bare et forslag tatt fra løse lufta

god bedring Jubalong

Borreliose har slått meg også, men det er veldig lite av det her jeg bor, og jeg har nok ikke fått noe bitt. Sover naken hver natt, og har "full figure"-speil på badet som jeg ser kroppen både foran og bak hver morgen og kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Huff. *god klem*

Det kan jo være krystallsyken eller virus på balansenerven, ikke sikkert du er av typen som blir kvalm?

Uansett, bra du får oppfølging!

Så får du vurdere på torsdag. Verken du eller pasienter er tjent med at du er dårlig.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1316004004' post='4645969]

Huff. *god klem*

Det kan jo være krystallsyken eller virus på balansenerven, ikke sikkert du er av typen som blir kvalm?

Uansett, bra du får oppfølging!

Så får du vurdere på torsdag. Verken du eller pasienter er tjent med at du er dårlig.

God bedring!

Tusen takk, Shira :) Blir godt kjent med sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff dette høres skummelt ut :( Bra at du får god oppføling.

Mamma har krystallsyke, og symptommessig ligner det noe på det du har opplevd, men hennes "anfall" er over på to- tre dager. Hun blir heller ikke så sliten som deg, mest svimmel og kvalm.

Huff, får sånn ME/ borreliafølelse, og det håper jeg for gudt skyld at du ikke har fått.

Ikke mange gode råd herfra, men god bedring ønsker jeg deg iallefall - klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff dette høres skummelt ut :( Bra at du får god oppføling.

Mamma har krystallsyke, og symptommessig ligner det noe på det du har opplevd, men hennes "anfall" er over på to- tre dager. Hun blir heller ikke så sliten som deg, mest svimmel og kvalm.

Huff, får sånn ME/ borreliafølelse, og det håper jeg for gudt skyld at du ikke har fått.

Ikke mange gode råd herfra, men god bedring ønsker jeg deg iallefall - klem :)

Grrr, jeg MÅ begynne å lese igjennom før jeg klikker "send". OppfølGing skulle det selvsagt stå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelia er det første som slår meg.....

Selv om man ikke har sett flått, så kan den være ekstremt liten så lenge den sitter på kroppen... Hos oss florerer det av flått og noen ganger er de hudfargede og svært små.. Nesten håpløse å oppdage. Har sikkert hatt mange vi aldri har sett før..

Jeg ville bedt dem sjekke det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrologiske prøver er tatt, hva med blodprøver? Ønsker deg god bedring!!

Blodprøver og urinprøve tatt - alt fint bortsett fra lett anemi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, høres slitsomt ut!

Har ingen tips, men ville bare ønske deg riktig god bedring!

Tusen takk, morsan :)

Formen er litt bedre, men fortsatt veldig svimmel. Gratis karuselltur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...