Gå til innhold

Kronisk bakteriell vaginose


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg er 50 år gammel og har slitt med b.v. i 8 år. Er i ferd med å resignere da ingen medisiner hjelper. Har prøvd "alt", og brukt tusenvis av kroner på å prøve å bli kvitt denne sykdommen. Har lest en god del på nettet, og ser bl.a. at i USA kan en få fryst livmorhalsen (cryogenics). Dette ser ut til å holde vaginosen borte over lengre tid. Er dette prøvd ut i Norge? Jeg har også lest om Lactobacillus crispatus og studier som er blitt utført i forbindelse med utprøving av stikkpillen Lactin-V, som inneholder høy konsentrasjon av L. crispatus. Disse har vist seg å ha god effekt på b.v. og urinveisinfeksjoner. Finnes disse medisinene i Norge? Jeg er så oppgitt over å ikke finne noen kur for dette. Det går ut over både humør og livskvalitet. Venter spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

BV er dessverre en tilstand som har tendens til å komme tilbake. Det er ikke fordi behandlingen i er ineffektiv, men det noe I ditt ‘system’ som ikke klarer å opprettholde en normal bakteriebalanse i skjeden så de gunstige laktobasiller (melkesyrebakterier) forsvinner og uheldige bakterier invaderer. De ugunstige bakterier fjernes med clindamycin (Dalacin) eller metronidazol (Flagyl). Lactobasiller kan så tilføres som tablett eller lokalbehandling, og den behandling må nok fortsettes forebyggende. Probiozym kan fås i Norge, det inneholder Lactobacillus crispatus http://www.neurozym.com/?gclid=CJveodmc3q0CFdAvmAod0Q0iDw). Jeg har ikke erfaring med produktet. Jeg kjenner ikke til at frysebehandling (cryo) av livmorhalsen kan hjelpe, og det ville være litt rart for ’feilen’ sitter i skjeden, ikke i livmorhalsen. Jeg vet ikke hvor du bor, men er det i Oslo, kan du bli henvist til Olafiaklinikkken som har stor ekspertise.

Jeg håper at du kan få hjelp. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...