Gå til innhold

Fun light


org

Anbefalte innlegg

Jeg har kontroll på matinntaket. Men det er veldig fort gjort å drikke masse kalorier, etter hva jeg forstår.

Jeg har skåret inn til beinet på brus med sukker, drikker nesten ikke jus lenger, og min kjære iskaffe har jeg - mer eller mindre - kuttet bort.

Så nå går det på Fun light saft eller iste i alle mulige varianter.

Jeg vet at kunstig søtning ikke behøver være sunt, men akkurat det... ja, jeg velger å se bort fra det.

Men jeg drikker og koser meg. Liker ikke å drikke vann, selv med isbiter, så jeg sverger til Fun.

Hvilke erfaringer har du med det i forbindelse med slanking/ vektreduksjon?

Nå har jeg en BMI på 28,4 (før jeg begynte nedgangen var den 30,6, så litt har jeg da gått ned).

Har et BMI-mål (langsiktig, sådann): Jeg skal ned til 25...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen tåler kunstig søtning, andre går ikke ned i vekt om de inntar det. De to søtningsstoffene som er i Fun light gir meg vondt i magen, jentungen min får også magesmerter av dem.

Visste du forresten at de ikke får lov til å kalle Fun light for saft siden den aldri har vært i nærheten av en frukt eller et bær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tåler kunstig søtning, andre går ikke ned i vekt om de inntar det. De to søtningsstoffene som er i Fun light gir meg vondt i magen, jentungen min får også magesmerter av dem.

Visste du forresten at de ikke får lov til å kalle Fun light for saft siden den aldri har vært i nærheten av en frukt eller et bær?

Nei, det visste jeg ikke.

Da er det vel en leskedrikk, da. :-)

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke søtsug av kunstige søtstoffer? Det gjør jeg. Drikk vann! :-)

Skulle gjerne drukket vann, men finner ikke "nytelse" i det.

Ja, jeg er et nytelsesmenneske! :-)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fresi Fantastika

Skulle gjerne drukket vann, men finner ikke "nytelse" i det.

Ja, jeg er et nytelsesmenneske! :-)

Takk for svar!

Man drikker da ikke vann fordi det gir "nytelse", man drikker fordi man er tørst. Og at fun light skal være godt, er for meg uforståelig. Hvis du skal slanke deg, må du forbinde andre ting med nytelse, mat og drikke er kun mat og drikke. Så enkelt og så vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er svært individuelt hvorvidt noen får reaksjoner på kunstig søtning eller ikke, for noen går vektnedgangen saktere, andre får fysiske plager, mens andre igjen kjenner ingenting og går greit ned. Jeg tenker at det er bedre du drikker fun light enn coca cola eller vanlig saft men alt med måte. Jeg har ingen tro på å kutte ut alt men finne den gyldne middelvei som gjør at man kan kose seg ( i ditt tilfelle; med fun light drikke) selv om man forsøker å gå ned i vekt, jeg tror sjansene for å lykkes er noe større da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man drikker da ikke vann fordi det gir "nytelse", man drikker fordi man er tørst. Og at fun light skal være godt, er for meg uforståelig. Hvis du skal slanke deg, må du forbinde andre ting med nytelse, mat og drikke er kun mat og drikke. Så enkelt og så vanskelig.

Jeg likte spesielt godt den siste setningen din: Så lett, så vanskelig...

:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstig søtningsmiddel av typen som er i Fun Light kan bremse vektnedgangen, og noen får fysisk ubehag. Dessverre.

Dagens tips: Kjøp deg Stevia søtningsmiddel på Helsekosten, og lag deg kaffe med den som søtningsmiddel (vær ytterst forsiktig med mengden, Stevia er 28 ganger søtere enn vanlig sukker og får en ille smak om man bruker for mye). Og lær deg å drikke vann uten å nyte det. Tenk på vann som drivstoff til kroppen mer enn noe du skal kose deg med. :-)

Kunstig søtet brus og Fun Light passer egentlig best til lørdagskosen og ikke på hverdager. Og som du selv sier, det er fort gjort å drikke masse kalorier uten å tenke over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstig søtningsmiddel av typen som er i Fun Light kan bremse vektnedgangen, og noen får fysisk ubehag. Dessverre.

Dagens tips: Kjøp deg Stevia søtningsmiddel på Helsekosten, og lag deg kaffe med den som søtningsmiddel (vær ytterst forsiktig med mengden, Stevia er 28 ganger søtere enn vanlig sukker og får en ille smak om man bruker for mye). Og lær deg å drikke vann uten å nyte det. Tenk på vann som drivstoff til kroppen mer enn noe du skal kose deg med. :-)

Kunstig søtet brus og Fun Light passer egentlig best til lørdagskosen og ikke på hverdager. Og som du selv sier, det er fort gjort å drikke masse kalorier uten å tenke over det.

''Kjøp deg Stevia søtningsmiddel på Helsekosten''

Stevia er foreløpig ikke tillatt solgt som menneskeføde i Norge, så om noen selger det gjør de faktisk noe ulovlig.

Det er lov å selge til dyr da, men det tror jeg ikke du får tak i på helsekosten? På nettet derimot er det ikke noe problem å få tak i, fullt lovlig til eget bruk. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstig søtningsmiddel av typen som er i Fun Light kan bremse vektnedgangen, og noen får fysisk ubehag. Dessverre.

Dagens tips: Kjøp deg Stevia søtningsmiddel på Helsekosten, og lag deg kaffe med den som søtningsmiddel (vær ytterst forsiktig med mengden, Stevia er 28 ganger søtere enn vanlig sukker og får en ille smak om man bruker for mye). Og lær deg å drikke vann uten å nyte det. Tenk på vann som drivstoff til kroppen mer enn noe du skal kose deg med. :-)

Kunstig søtet brus og Fun Light passer egentlig best til lørdagskosen og ikke på hverdager. Og som du selv sier, det er fort gjort å drikke masse kalorier uten å tenke over det.

Jeg har fruktose - tror du det fungerer på nogenlunde samme måte?

Jeg har en forkjærlighet for iskaffe - lager selv nå pga kostnad og sukkermengde.

Kanskje bør jeg bytte ut sukkeret med fruktose... Det skal jeg jammen prøve!

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kjøp deg Stevia søtningsmiddel på Helsekosten''

Stevia er foreløpig ikke tillatt solgt som menneskeføde i Norge, så om noen selger det gjør de faktisk noe ulovlig.

Det er lov å selge til dyr da, men det tror jeg ikke du får tak i på helsekosten? På nettet derimot er det ikke noe problem å få tak i, fullt lovlig til eget bruk. :o)

OK, hvis du har rett i at Stevia ikke kan selges her så har vi kjøpt det i Sverige - selv om jeg egentlig var 100 % sikker på at vi har kjøpt vår boks på helsekosten i Norge. Men-men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hvis du har rett i at Stevia ikke kan selges her så har vi kjøpt det i Sverige - selv om jeg egentlig var 100 % sikker på at vi har kjøpt vår boks på helsekosten i Norge. Men-men.

Stevia er ikke godkjent som næringsmiddel i Norge men som teknisk vare (som det blir solgt som). Flere nettbutikker i landet selger stevia med ulike smaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fruktose - tror du det fungerer på nogenlunde samme måte?

Jeg har en forkjærlighet for iskaffe - lager selv nå pga kostnad og sukkermengde.

Kanskje bør jeg bytte ut sukkeret med fruktose... Det skal jeg jammen prøve!

Takker for tips!

Tagatesse er fint å bruke til iskaffe. Du kan også gå på iherb og søke etter stevia med smak for iskaffen din, http://www.iherb.com/Search?kw=Wisdom+Natural%2C+SweetLeaf%2C+Liquid+Stevia holder du deg under 200NOK og et visst antall gram slipper du toll. Alt er bedre enn å drikke sukker, bare tenk litt på mengden og forsøk deg frem. Prøv ut hva kroppen din tåler og ikke tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagatesse er fint å bruke til iskaffe. Du kan også gå på iherb og søke etter stevia med smak for iskaffen din, http://www.iherb.com/Search?kw=Wisdom+Natural%2C+SweetLeaf%2C+Liquid+Stevia holder du deg under 200NOK og et visst antall gram slipper du toll. Alt er bedre enn å drikke sukker, bare tenk litt på mengden og forsøk deg frem. Prøv ut hva kroppen din tåler og ikke tåler.

''holder du deg under 200NOK og et visst antall gram slipper du toll.''

Gram?! Er det tollpliktig om det veier mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''holder du deg under 200NOK og et visst antall gram slipper du toll.''

Gram?! Er det tollpliktig om det veier mer?

Nei beklager, under 200 kroner for toll og under 4 lbs for billigste frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei beklager, under 200 kroner for toll og under 4 lbs for billigste frakt.

''Nei beklager, under 200 kroner for toll og under 4 lbs for billigste frakt.''

Ah - sånn ja. :o) 4 flasker Stevia fra Iherb gir en frakt på hele 6$ tror jeg det var. :o) Praktisk og lettvint. Venter pakke med stevia-suketter + 4 ulike sorter grønn te i løpet av de nærmeste dagene - spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei beklager, under 200 kroner for toll og under 4 lbs for billigste frakt.''

Ah - sånn ja. :o) 4 flasker Stevia fra Iherb gir en frakt på hele 6$ tror jeg det var. :o) Praktisk og lettvint. Venter pakke med stevia-suketter + 4 ulike sorter grønn te i løpet av de nærmeste dagene - spennende!

Velsignet du sier ifra :-)

Kan du dulte i meg når du har prøvd ut den teen? Jeg vil gjerne ha men jeg aner ikke hva som er godt. Stevia suketter? Jøss, ante ikke det fantes engang. Jeg er fryktelig glad i iHerb men herregud så uoversiktlig den er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velsignet du sier ifra :-)

Kan du dulte i meg når du har prøvd ut den teen? Jeg vil gjerne ha men jeg aner ikke hva som er godt. Stevia suketter? Jøss, ante ikke det fantes engang. Jeg er fryktelig glad i iHerb men herregud så uoversiktlig den er...

Jeg bruker flytende stevia i teen både hjemme, på jobb og hos kjæresten, men på hytta er jo det håpløst - om vinteren vil det jo fryse i flasken! :o) Så derfor bestilte jeg sukketter, finnes som strøsukker også, men det skal være litt vrient å dosere har jeg hørt siden det jo er utrolig mye søtere enn sukker.

Skal prøve å huske å nevne teen når jeg får den og får prøvd den. :o)

Ikke verdens mest oversiktlige nettsider nei, men kjapp og god service synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker fruktose. Det er litt omstridt. Men jeg tror på Fedon som anbefaler det. Det er jo også vedig søtt, så man trenger ikke mye.

I Sverige selger de Fun light søtet med stevia. Har du smakt Farris bris, de er også gode tror de er uten søtstoff. Rooibush te er ganske søtt i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...