Gå til innhold

Oppheve tvangsparagraf


Nøtteskall

Anbefalte innlegg

Nøtteskall

Hvor lenge må jeg gå på medisiner før det kan bli aktuelt å trappe ned etter en psykose?. Jeg blir ikke aggressiv, truende eller skader meg selv når jeg blir syk.

Jeg er nå helt utslitt av medisineringen, kanskje fordi jeg må kombinere dem med andre livsnødvendige medisiner. Jeg sover så mye om dagen at jeg føler dette ødelegger og svekker min livssituasjon.

Når jeg spør legen så får jeg ingen ordentlige svar tilbake om dette. Det virker som de bare ser det hele an, og faktisk er like usikre på dette som meg. Og sier;" ja du må si i fra hvis du tenker å endre medisineringen" - Men samtidig så sier de at jeg er på tvangsparagraf. Når jeg sier jeg at jeg ønsker å trappe ned, så sitter de bare å ser på meg uten å si et ord, Og sier etter en lang stund at "ja men du er jo på tvang" - uten å begrunne noe som helst.

Jeg blir fortvilt. Kommunikasjonen er så dårlig!!

Jeg har klaget til kontrollkommisjonen, men fått avslag. Jeg gidder ikke å ha det slik mer. Dette utløser jo et kraftig sinne i meg dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mrs.Q

Synes du har mye forståelse og sykdomsinnsikt, så de burde oppheve den paragrafen. Forstår ikke hvorfor du er tvangsmedisinert, synes du virker oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Du skal jo ikke trappe ned, dersom du har en psykoselidelse? Da skal man jo gå på medisiner iallefall ett år etterpå. Bivirkninger blir mindre uttalt etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøtteskall

Du skal jo ikke trappe ned, dersom du har en psykoselidelse? Da skal man jo gå på medisiner iallefall ett år etterpå. Bivirkninger blir mindre uttalt etterhvert.

Det betyr jo ikke at jeg får en ny psykose sånn uten videre, jeg har gått på de medisinene over et år. Og jeg har ikke tenkt til å sove hele mitt liv. Da får jeg heller være litt sær og rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serenity777

Det betyr jo ikke at jeg får en ny psykose sånn uten videre, jeg har gått på de medisinene over et år. Og jeg har ikke tenkt til å sove hele mitt liv. Da får jeg heller være litt sær og rar.

Ja trives du med det, så er det jo du som må ta valget, selv om psykiatrien sikkert øsnker å ta valget for deg. Det finnes jo også mange ap som ikke gjør en trett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Det betyr jo ikke at jeg får en ny psykose sånn uten videre, jeg har gått på de medisinene over et år. Og jeg har ikke tenkt til å sove hele mitt liv. Da får jeg heller være litt sær og rar.

''Da får jeg heller være litt sær og rar.''

mm... det er svært lite toleranse for særhet og rarhet i Norge nå for tiden.

Jfr Sørheim/Husby.

(Hva om ABB ikke er gal, bare rar? Og at de grusomme handlingene er helt uavhengig av evt diagnose?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...