Gå til innhold

Kan jeg spre kreften med fingrene?


Gjest Lurer på dette i dag

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer på dette i dag

Jeg har en kreftflekk på bringa og har fått en krem for å smøre på. Etter at jeg begynte med kremen har flekken blitt styggere, men det er kanskje vanlig. Det svir og brenner og huden går i oppløsning. Jeg har hatt denne flekken i 3 år ca. I sommer ble jeg kraftig solbrendt på nytt etter en dag i sola i USA. Jeg hadde vondt i flere dager og flasset veldig. Etter dette har jeg hatt soleksem/utslett ved siden av skuldrene/bringa og på innsiden av albuene. jeg har også noe røde prikker rundt selve kreften (som er på størrelse med en 50-øring) Kan dette utslettet begynnelsen på mer hudkreft? Kan jeg spre hudkreften til andre steder på huden hvis jeg tar på huden etter å ha smørt meg med kremen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Kreft er ikke smittsomt på noen som helst måte. Men du kan få kreft igjen andre steder dersom du ikke passer på å holde deg i skyggen eller smøre godt med solfaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurer på dette i dag.

Nei. Kreft er ikke smittsomt på noen som helst måte. Men du kan få kreft igjen andre steder dersom du ikke passer på å holde deg i skyggen eller smøre godt med solfaktor.

Ja, det vet jeg så det var dumt av med å sitte i sola den ene dagen. Var ikke lenge jeg satt heller, men uten solkrem. Det var nok til at jeg ble veldig solbrendt, men på dette tidpunktet hadde jeg ikke fått svar på prøvene. Hadde bare en misstanke om hva det var. Siden har jeg hatt eksem.

Men er du helt sikker på at jeg ikke kan få kreftceller på fingertuppene/ i neglene som kan spre seg til eksemen når jeg klør meg der? Jeg har fått et par røde prikker/sår ved siden av kreftflekken også som ikke forsvinner. Akkurat disse to prikkene har kommet nå etter at jeg begynte å smøre meg.

Skal prøve med hydrokortinson og tror jeg skal slutte helt med å sole meg nå. Kreften jeg har nå, startet med eksem det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det vet jeg så det var dumt av med å sitte i sola den ene dagen. Var ikke lenge jeg satt heller, men uten solkrem. Det var nok til at jeg ble veldig solbrendt, men på dette tidpunktet hadde jeg ikke fått svar på prøvene. Hadde bare en misstanke om hva det var. Siden har jeg hatt eksem.

Men er du helt sikker på at jeg ikke kan få kreftceller på fingertuppene/ i neglene som kan spre seg til eksemen når jeg klør meg der? Jeg har fått et par røde prikker/sår ved siden av kreftflekken også som ikke forsvinner. Akkurat disse to prikkene har kommet nå etter at jeg begynte å smøre meg.

Skal prøve med hydrokortinson og tror jeg skal slutte helt med å sole meg nå. Kreften jeg har nå, startet med eksem det også.

Jeg er HELT sikker på at det ikke smitter. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...