Gå til innhold

Livredd for GU og brun utflod


Gjest reddhare deluxe

Anbefalte innlegg

Gjest reddhare deluxe

Hei!

Jeg har helt forglemt meg, slik at jeg egentlig skulle vært til GU for et år siden, etter slik innkalling fra Kreftregisteret. Derfor er jeg nå driiit nervøs for å dra på GU, men har bestilt time i dag. Jeg har hatt litt brun utflod før mens, det har jeg egentlig hatt før også, men er blitt mer obs i det senere. Spesielt fordi jeg nok har hatt det litt i bakhodet at jeg skulle ha vært til GU.

Denne utfloden har begrenset seg til små dråper, eller mer som (unnskyld direkte detaljer) misfarging av hvitt undertøy. Har noen andre det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt vanlig.

Det du får fra Kreftregisteret, er en påminnelse om at det er lenge siden du tok celleprøve. Du kan gi beskjed om at du ikke vil ha slike påminnelser, uten å oppgi noen grunn. Det er ingen "innkallelse". Men det er jo ikke så dumt å ta en GU med noen års mellomrom - da får du jo en lang periode etterpå hvor du kan la være å tenke på det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke uvanlig tror jeg

Jeg får ofte litt brunaktig blod i starten av mensen. Så pleier jeg videre å ha litt brunlig utflod noen eller flere dager rett etter mensen. Ved eggløsning så er utfloden helt blank og jeg har så ikke noe brun utflod før mensen igjen. Tror det er ganske normalt. Litt skumlere om en har brun utflod gjennom hele syklusen. For meg er det ganske likt og det har aldri vært noe galt på celleprøvene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reddhare deluxe

Da har jeg vært på GU, og alt så fint ut, ultralyd og undersøkelse viste normal livmor og normale eggstokker. Men, klarer jeg å slappe av, da, NEIDA! For på venteværelset lå et magasin, hvor det sto å lese om en dame på 36 år som hadde fått vite at alt var bra på GU, for så plutselig noen dager senere å bli oppringt. Det viste seg at hun hadde en sjelden og aggressiv småcellet krefttype i livmorhalsen, med små muligheter for å overleve :-( Hjelpes... Kommer til å BESVIME om de ringer meg fra legekontoret.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...