Gå til innhold

På treningssenteret


Gjest ny på laget

Anbefalte innlegg

Gjest ny på laget

Jeg begynte på et spesielt treningsopplegg denne uken. Det kommer til å kreve en hel del det vet jeg.

Jeg følte meg fullstendig bortkommen i dag. Kan ikke apparatene, kjenner ingen, veier nesten 100 kg er totalt utrent, og har det generelt sett dårlig i garderober. Men jeg klarte å ha en fin økt i dag, og vet at jeg gjorde mitt beste.

Jeg føler ikke at jeg kan poste noe på "Ukas trening", men på min egen liste kan jeg føre opp:

15 min. elipsemaskin,

30 min romaskin,

20 min spinning/trimsykkel (vet ikke en gang forskjellen!)

Ble god og varm og shaky i bena! Tror dette kommer til å gå bra :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig kan du poste på ukas trening! Du er mye tøffere enn meg - aldri i verden om jeg setter mine bein i et treningsstudio! Stå på - du er knalltøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Selvfølgelig kan du poste på ukas trening! Du er mye tøffere enn meg - aldri i verden om jeg setter mine bein i et treningsstudio! Stå på - du er knalltøff!

Takk, det var hyggelig feed back :o)

Håper jeg blir skikkelig tøff i trynet etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Velkommen:-) Jeg har også overvunnet min motstand mot treningssenter, har nå trent siden rett før jul og syns det er fint å se at det går fremover:-) Jeg var overbevist om at jeg kom til å føle meg helt utenfor og at alle kom til å være i mye bedre form enn meg, men ser jo etterhvert at det er alle slags mennesker der. Selvsagt er det litt flaut når folk som er dobbelt så gamle som meg enkelt jogger avgårde på tredemølla eller løfter mye mer enn meg, men det er flere enn meg som begynner på scratch og jobber seg sakte oppover. Jeg er kjempeglad jeg begynte:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest styggasen

Jeg skifter sjelden i garderoben på treningssenteret. Kaster meg i bilen og kjører begge veier i treningstøy. Stå på - holder du ut så blir det bra :) Husk at trening ikke blir skikkelig godt før du har holdt ut en god stund. Til gjengjeld blir det skikkelig godt etter hvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Velkommen:-) Jeg har også overvunnet min motstand mot treningssenter, har nå trent siden rett før jul og syns det er fint å se at det går fremover:-) Jeg var overbevist om at jeg kom til å føle meg helt utenfor og at alle kom til å være i mye bedre form enn meg, men ser jo etterhvert at det er alle slags mennesker der. Selvsagt er det litt flaut når folk som er dobbelt så gamle som meg enkelt jogger avgårde på tredemølla eller løfter mye mer enn meg, men det er flere enn meg som begynner på scratch og jobber seg sakte oppover. Jeg er kjempeglad jeg begynte:-)

Takk :o)

Godt å høre at du ser resultater såpass raskt! Det er jo motiverende.

For meg teller det sosiale en hel del når jeg skal hale meg igjennom en økt, så jeg håper etter hvert jeg kommer på nikk med noen vennlige sjeler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ny på laget

Jeg skifter sjelden i garderoben på treningssenteret. Kaster meg i bilen og kjører begge veier i treningstøy. Stå på - holder du ut så blir det bra :) Husk at trening ikke blir skikkelig godt før du har holdt ut en god stund. Til gjengjeld blir det skikkelig godt etter hvert :-)

Jeg er også så absolutt tilhenger av å unngå garderoben. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å slippe, men innser at det er litt uklokt å dra ut i kulda når man er gjennomsvett :o/

Jeg gleder meg til eventuelt å oppleve treningsglede, det har mitt liv vært kjemisk fritt for så langt!

Men som du sier, så må en stå på en stund for å se resultater...og det har jeg tenkt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Takk :o)

Godt å høre at du ser resultater såpass raskt! Det er jo motiverende.

For meg teller det sosiale en hel del når jeg skal hale meg igjennom en økt, så jeg håper etter hvert jeg kommer på nikk med noen vennlige sjeler!

Nå har jeg holdt meg til styrketrening og tredemølle/ellipsemaskin så langt og unngått sal-trening, men så langt har jeg faktisk kosa meg med å trene alene. Jeg har med meg musikk å trene til og fokuserer helt på det jeg gjør, det har faktisk vært veldig fint å tømme hodet og bare bruke kroppen. Tror nok det ville vært lettere å være med på sal-trening om jeg hadde noen å gå med, men det vet jeg helt sikkert at jeg ikke får med meg samboeren min på;-)

Jeg er faktisk veldig glad for at jeg bor ganske nært treningssenteret mitt, jeg er heller ikke glad i garderober. Så jeg småjogger til og fra trening, selv om det ikke er det optimale nå i 20 minusgrader. Så tar jeg noen enkle styrkeøvelser når jeg kommer hjem og tøyer hele kroppen godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Nå har jeg holdt meg til styrketrening og tredemølle/ellipsemaskin så langt og unngått sal-trening, men så langt har jeg faktisk kosa meg med å trene alene. Jeg har med meg musikk å trene til og fokuserer helt på det jeg gjør, det har faktisk vært veldig fint å tømme hodet og bare bruke kroppen. Tror nok det ville vært lettere å være med på sal-trening om jeg hadde noen å gå med, men det vet jeg helt sikkert at jeg ikke får med meg samboeren min på;-)

Jeg er faktisk veldig glad for at jeg bor ganske nært treningssenteret mitt, jeg er heller ikke glad i garderober. Så jeg småjogger til og fra trening, selv om det ikke er det optimale nå i 20 minusgrader. Så tar jeg noen enkle styrkeøvelser når jeg kommer hjem og tøyer hele kroppen godt:-)

Du får det til å høres fint og godt...!

Vil nok også utstyre meg med litt godlyd på øret etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Du får det til å høres fint og godt...!

Vil nok også utstyre meg med litt godlyd på øret etter hvert.

Jamen det er fint og godt- etterpå! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Du er supertøff :) Jeg gikk igang 3 mnd før jul og nyter nå hver eneste trening.

Det var godt å høre!!! Da er det håp for meg også :o)

Jeg ønsker så veldig at jeg etter hvert kommer over en bøyg, og at det til og med kan bli litt lystbetont å trene.

Ordet "treningsglede" høres så positivt og optimistisk! Jeg håper jeg kan ta det i bruk en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre!!! Da er det håp for meg også :o)

Jeg ønsker så veldig at jeg etter hvert kommer over en bøyg, og at det til og med kan bli litt lystbetont å trene.

Ordet "treningsglede" høres så positivt og optimistisk! Jeg håper jeg kan ta det i bruk en dag!

Det tar omtrent tre måneder før det begynner å bli godt.. Kanskje før hvis du er heldig, men ikke gi opp selv om du har flere vondter enn velbehag i begynnelsen.

Jeg liker bloggen til han her, men lurer fælt på hvorfor den plutselig stoppa opp..

http://blogg.bt.no/maratonmannen/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tar omtrent tre måneder før det begynner å bli godt.. Kanskje før hvis du er heldig, men ikke gi opp selv om du har flere vondter enn velbehag i begynnelsen.

Jeg liker bloggen til han her, men lurer fælt på hvorfor den plutselig stoppa opp..

http://blogg.bt.no/maratonmannen/

''Jeg liker bloggen til han her, men lurer fælt på hvorfor den plutselig stoppa opp..''

Samme her. Er nesten litt bekymret kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Jeg hadde veldig motforestilling mot å begynne på et treningssenter.

Men nå har jeg faktisk trent jevnt og trutt på mitt lokale treningssenter i over 3 år :)

Det første året trente jeg kun alene, på styrkeapparater og div kondisjonsapparater. Turde ikke bevege meg inn i saltimer. Var redd jeg var for dårlig trent, for tykk, for lite rytme, for svak til å på i saltimer.

Men etter ca 1 år turde jeg bevege meg inn i saltimer, og jeg elsker det. Spesielt sykkeltimer og noen av styrketimene. Jeg har prøvd mange forskjellige, og funnet ut hva jeg trives med, og hva jeg helst unngår. Slik som innebærer mye hoftevrikk og rytme er ikke noe for meg :)

Men elsker sykkeltimer og kettlebell-timer. Og jeg trives med å få litt ekstra push av en instruktør.

Men det viktigste er å finne ut hva man selv synes er gøy, og som man trives med.

Nå skal det sies, at enkelte ganger er det tungt å komme seg over dørstokken, selv nå etter at jeg har trent i flere år. Men godt å komme sliten og fornøyd hjem igjen :)

Som en av instruktørene sa i timen en gang, hun hadde aldri angret på en treningsøkt hun var møtt opp på, men alltid angret på de hun avlyste :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å høre!!! Da er det håp for meg også :o)

Jeg ønsker så veldig at jeg etter hvert kommer over en bøyg, og at det til og med kan bli litt lystbetont å trene.

Ordet "treningsglede" høres så positivt og optimistisk! Jeg håper jeg kan ta det i bruk en dag!

''Jeg ønsker så veldig at jeg etter hvert kommer over en bøyg, og at det til og med kan bli litt lystbetont å trene.''

Jeg synes det er kjempegøy! Trener på stuegolvet hjemme jeg da, har trimsykkel, matte og diverse vekter / manualer.

I går da jeg etter en god økt lå på golvet og tok en ryggstrekk så jentungen på meg og sa tørt:"Har du det artig nå da, mamma?" *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Jeg hadde veldig motforestilling mot å begynne på et treningssenter.

Men nå har jeg faktisk trent jevnt og trutt på mitt lokale treningssenter i over 3 år :)

Det første året trente jeg kun alene, på styrkeapparater og div kondisjonsapparater. Turde ikke bevege meg inn i saltimer. Var redd jeg var for dårlig trent, for tykk, for lite rytme, for svak til å på i saltimer.

Men etter ca 1 år turde jeg bevege meg inn i saltimer, og jeg elsker det. Spesielt sykkeltimer og noen av styrketimene. Jeg har prøvd mange forskjellige, og funnet ut hva jeg trives med, og hva jeg helst unngår. Slik som innebærer mye hoftevrikk og rytme er ikke noe for meg :)

Men elsker sykkeltimer og kettlebell-timer. Og jeg trives med å få litt ekstra push av en instruktør.

Men det viktigste er å finne ut hva man selv synes er gøy, og som man trives med.

Nå skal det sies, at enkelte ganger er det tungt å komme seg over dørstokken, selv nå etter at jeg har trent i flere år. Men godt å komme sliten og fornøyd hjem igjen :)

Som en av instruktørene sa i timen en gang, hun hadde aldri angret på en treningsøkt hun var møtt opp på, men alltid angret på de hun avlyste :)

Lykke til :)

Godt å lese det du skriver! Da er det håp for meg! Veldig motiverende å lese alt dere har skrevet her.

Takk :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ny på laget

Det tar omtrent tre måneder før det begynner å bli godt.. Kanskje før hvis du er heldig, men ikke gi opp selv om du har flere vondter enn velbehag i begynnelsen.

Jeg liker bloggen til han her, men lurer fælt på hvorfor den plutselig stoppa opp..

http://blogg.bt.no/maratonmannen/

Ja, jeg skal prøve å være tålmodig og iherdig i 3 mnd. og så se frem til den berømmelige "treningsgleden"...

Spennende å lese bloggen! Imponerende :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...