Gå til innhold

Til dere med fibromyalgi.


Hønemoren

Anbefalte innlegg

Har dere så vonde dager innimellom at dere bare vil ligge på sofaen?

Føles som hele kroppen er i ulage i dag, pluss uro og uvelhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja... Jeg er arbeidsufør, det vil si at jeg er såpass plaget at jeg har mange slike dager - oftere og oftere...

Takk for svar.

Jeg er også arbeidsufør. Har også oftere og oftere slike dager. Hatt diagnosen i 20 år, men er mye verre nå enn tidligere.

Man får vel bare leve med dette og prøve å slå fra seg tanken at det feiler en noe annet.....Det tar energi det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg så vondt (kjennes som om jeg er helt stappfull av brennenesler) at jeg ikke orker å ligge eller sitte stille, jeg må bare gå og gå, rundt i huset. Dårlig mage også. Jada.

Jeg går til lege av og til og har mine vanlige småplager som jeg får noe for, og det hender hun tar blodprøver av meg. Kanskje sånn stor en med mange forskjellige tester på hvert annet år eller noe. Det trøster jeg med med når jeg tror at jeg minst har dobbeltsidig kreft eller hva jeg skal kalle det.

Husker jeg riktig når jeg tenker på hva du og jeg har felles ellers, Hønemoren, så har vi jo dårlige nerver også. Det blir jeg uvel og kvalm av. Og svimmel, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg så vondt (kjennes som om jeg er helt stappfull av brennenesler) at jeg ikke orker å ligge eller sitte stille, jeg må bare gå og gå, rundt i huset. Dårlig mage også. Jada.

Jeg går til lege av og til og har mine vanlige småplager som jeg får noe for, og det hender hun tar blodprøver av meg. Kanskje sånn stor en med mange forskjellige tester på hvert annet år eller noe. Det trøster jeg med med når jeg tror at jeg minst har dobbeltsidig kreft eller hva jeg skal kalle det.

Husker jeg riktig når jeg tenker på hva du og jeg har felles ellers, Hønemoren, så har vi jo dårlige nerver også. Det blir jeg uvel og kvalm av. Og svimmel, ja.

Ja, stemmer det, vi har nok mye til felles.

Skulle ha utveksla erfaringer, men å legge ut mailadresse her er vel ikke aktuelt.

Trist å høre at dagen din er så vond, god bedring til deg. Inne i en dårlig periode jeg også, blir helt deppa av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer det, vi har nok mye til felles.

Skulle ha utveksla erfaringer, men å legge ut mailadresse her er vel ikke aktuelt.

Trist å høre at dagen din er så vond, god bedring til deg. Inne i en dårlig periode jeg også, blir helt deppa av dette.

Ja, man blir deppa. Det er så mye man gjorde før og som man ikke orker eller kan nå, det er god grunn til å være deppa, synes jeg. Det er jo en slags sorg, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, man blir deppa. Det er så mye man gjorde før og som man ikke orker eller kan nå, det er god grunn til å være deppa, synes jeg. Det er jo en slags sorg, rett og slett.

Ja, det er en sorg. Er jo bl.a umulig å bestemme noe snart for vet aldri hvordan morgendagen blir. Klarer snart ikke å bestemme noe, jeg. De vonde periodene blir lengre og lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Slik er det med meg også,dagene går opp å ned. Noen dager har jeg litt mere energi enn andre dager,men ofte er jeg utmattet og tung i kroppen. Iser,brenner,iler,ja alt mulig slags rare symptomer. Jeg har i disse dager fått uføretrygd. Takk og pris for min del. Sliter med endel andre kroniske ting også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hvordan startet disse plagene? Og hvordan utviklet dem seg? Hvor lang tid tok det før dere fikk diagnosen?

Grunnen til at jeg spørr er at jeg mistenker at jeg har FM men har ikke fått det bekreftet

Anonymous poster hash: 22454...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

For min del merket jeg det,først om natten,armer og ben sovnet oftere og oftere. Så kunne det "stikke" eller ile til i en finger,arm,kjeven,bein,ja u name it. Merket også at jeg ble sliten/utmattet av ikke noe,mere vondt i hodet,varmetokter. Det finnes så mange symptomer av forskjellig grad på FM,google det å se,kanskje du kjenner deg igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Ja... Jeg er arbeidsufør, det vil si at jeg er såpass plaget at jeg har mange slike dager - oftere og oftere...

Når du fikk uføretrygd, måtte du igjennom en periode hos f eks Orbit Arena der de skulle finne ut om du kunne jobbe mer?

Jeg er der nå, og føler meg både latterliggjort og tråkket på.

Å skulle finne interessene sine, fremtidsønsker innen jobb osv, er ikke akkurat det jeg tenker på når jeg er så dårlig at jeg knapt kommer meg dit.

Så jeg er temmelig fortvila. Men det er vel kanskje noe man må igjennom for å komme ut på andre sida?

Trodde man skulle bli behandlet med respekt i alle fall..

Anonymous poster hash: 6a0fc...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det med meg også,dagene går opp å ned. Noen dager har jeg litt mere energi enn andre dager,men ofte er jeg utmattet og tung i kroppen. Iser,brenner,iler,ja alt mulig slags rare symptomer. Jeg har i disse dager fått uføretrygd. Takk og pris for min del. Sliter med endel andre kroniske ting også. 

Hei. Kan jeg spørre om det var en lang prosess før du fikk uføretrygd?

Anonymous poster hash: 83081...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan startet disse plagene? Og hvordan utviklet dem seg? Hvor lang tid tok det før dere fikk diagnosen?

Grunnen til at jeg spørr er at jeg mistenker at jeg har FM men har ikke fått det bekreftet

Anonymous poster hash: 22454...89e

Tror jeg har hatt FM siden jeg var 15 år. Nå er jeg 53 og fikk diagnose for 2 år siden. Har blitt ekstra dårlig de siste 10 årene. Listen over plager er så lang at jeg ikke orker å skrive det...trøtthet er et av symptomene.

Anonymous poster hash: 83081...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Når du fikk uføretrygd, måtte du igjennom en periode hos f eks Orbit Arena der de skulle finne ut om du kunne jobbe mer?

Jeg er der nå, og føler meg både latterliggjort og tråkket på.

Å skulle finne interessene sine, fremtidsønsker innen jobb osv, er ikke akkurat det jeg tenker på når jeg er så dårlig at jeg knapt kommer meg dit.

Så jeg er temmelig fortvila. Men det er vel kanskje noe man må igjennom for å komme ut på andre sida?

Trodde man skulle bli behandlet med respekt i alle fall..

Anonymous poster hash: 6a0fc...309

 

Det trodde jeg også. Stå på og lykke til!

Anonymous poster hash: 83081...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere så vonde dager innimellom at dere bare vil ligge på sofaen?

Føles som hele kroppen er i ulage i dag, pluss uro og uvelhet.

Dessverre har jeg oftere og oftere slike dager som du beskriver.

Anonymous poster hash: 83081...21c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har dere så vonde dager innimellom at dere bare vil ligge på sofaen?

Føles som hele kroppen er i ulage i dag, pluss uro og uvelhet.

Hei!

Jeg leste for en stund siden at antibiotika kan hjelpe på fibromyalgi, hvis noen vil ha studiene kan jeg finne de og legge de ut må bare finne dem

Jeg tenkte da, ja ja er det fibromyalgi eller underliggende systemisk infeksjonssykdom?

Som oppfattes som fibromyalgi, eller, fins det et mønster av tidligere uoppdagede infeksjoner hos de fibromyalgisyke? Og mange med fibromyalgi har samme smertehelvete som de med ME og systemisk mycoplasme, kun knapt siste gruppe får medhold i norsk helsevesen og aksept for sine smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...