Gå til innhold

utflod


Gjest

Anbefalte innlegg

hei.

har skrevet til dere for etpar år siden, men problemet har ikke løst seg. kansje meg som ikke forklate meg godt nok. så prøver en gang til :-)

hvis jeg bruker tampax (sluttet nå), så fikk jeg økt utflod ettter mensen var ferdig. har fortsatt veldig mye utflod, veldig plagsomt. det lukter vel litt sånn sur/syrlig melkeaktig lignende. prøvde vivag, men har ikke hjulpet. første gang jeg tok tampax skjedde det samme, gikk da til legen min og fikk en resept på 3 stikkpiller, de var ganske dyre husker jeg, ca 300 kr for 3 stk. ble bra igjen av de, men husker ikke hva de hette. var så dum å prøve tampax igjen for etpar år siden, å det samme problemet kom tilbake. men han legen jeg hadde har sluttet, liker ikke å gå til legen, sså derfor kjenner jeg ike en nye legen, å tør ikke gå dit med problemet. så har gått med problemet igjen nå i ca 2 år, og har håpt det skal gi seg, men det gjør det ikke. noen ganger kommer det så mye utflod at det går igjennom helt til buksa. kan dere hjelpe meg med problemet/gi meg et godt råd, uten at jeg trenger gå til legen?? hadde satt veldig pris på det. det har blitt så stort problem at jeg ikke tør innlede nytt forhold til noen mann, for har jeg sex da, så kommer det så mye utflod, og lukter ikke godt. så derfor tør jeg ikke lengre trefe nye menn, har ikke hatt sex på nesten 5 år. Håper virkelig Dere kan hjelpe meg eller gi meg noen gode råd. Mvh janne gimre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bella Dotte

Vær klar over at litt utflod er normalt for alle kvinner i kjønnsmoden alder. Hos noen er det mer, hos andre mindre. Ofte er det mer under eggløsningen. Det er ikke tegn på sykdom hvis den ikke lukter ille, er klumpete, eller det klør/svir. Normalt trenger man ikke å bruke truseinnlegg, men hvis det blir plagsomt vått i trusa over lengre tid, kan man bruke truseinnlegg av tøy. Truseinnlegg av typen Libresse ol er laget av plast, så de lager et klamt og tett og fuktig miljø som bare øker irritasjonen og dermed utfloden.

''hvis jeg bruker tampax (sluttet nå), så fikk jeg økt utflod ettter mensen var ferdig''

Bra at du har sluttet med Tampax. Det inkluderer vel andre typer tamponger også? Disse er laget av bomull og rayon, og de legger igjen fibre i skjeden, og de kan irritere og være grunnen til en del av utfloden.

''har fortsatt veldig mye utflod, veldig plagsomt. det lukter vel litt sånn sur/syrlig melkeaktig lignende''

Det er normal lukt på utflod.

''prøvde vivag, men har ikke hjulpet.''

Det er kanskje ike så rart, siden det ikke er noe galt med skjedefloraen din.

''første gang jeg tok tampax skjedde det samme, gikk da til legen min og fikk en resept på 3 stikkpiller, de var ganske dyre husker jeg, ca 300 kr for 3 stk. ble bra igjen av de, men husker ikke hva de hette. ''

Det kan ha vært Canesten, de virker mot sopp, og du kan ha fått soppinfeksjon av å bruke tampong.

''noen ganger kommer det så mye utflod at det går igjennom helt til buksa. kan dere hjelpe meg med problemet/gi meg et godt råd, uten at jeg trenger gå til legen?''

Bruk truseinnlegg av tøy. Fås kjøpt på bla etsy.com

''det har blitt så stort problem at jeg ikke tør innlede nytt forhold til noen mann, for har jeg sex da, så kommer det så mye utflod, og lukter ikke godt. ''

Denne "utfloden'' antar jeg er sæd, og den har en annen lukt enn kvinnens skjedevæske. Det produseres også mer utflod når man er seksuelt opphisset. Menn synes vanligvis dette bare er et pluss:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...