Gå til innhold

Snart sommer...og barbering igjen (?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Må kvinner være glattbarberte i armhulene og på leggene for å se bra ut?

Holder det å stusse håret under armene?

Hva med leggene?



Anonymous poster hash: 447ad...bfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes du det ble for "dødt" her inne? :P

 

Jeg synes ikke det er pent med hår under armene og på leggene dersom hårene synes godt.... men det er meg da..... *helgarderer seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syntes du det ble for "dødt" her inne? :P

 

Jeg synes ikke det er pent med hår under armene og på leggene dersom hårene synes godt.... men det er meg da..... *helgarderer seg*

:)

Takk for svar!

Jo, men dette er noe jeg alvorlig lurer på.

Er det pent at en mann har hår under armene og på leggene, da? Hvorfor er det i så fall pent på en mann, men ikke pent på kvinner?

Blir hårvekst på disse stedene sett på som maskulint?

Anonymous poster hash: 447ad...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Takk for svar!

Jo, men dette er noe jeg alvorlig lurer på.

Er det pent at en mann har hår under armene og på leggene, da? Hvorfor er det i så fall pent på en mann, men ikke pent på kvinner?

Blir hårvekst på disse stedene sett på som maskulint?

Anonymous poster hash: 447ad...bfb

Det blir vel som med sminke... Jeg hadde aldri falt for en mann som sminka seg, men bruker selv sminke ;)  Om en mann shaver leggene eller armhulene spiller dog ingen rolle for meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er regnet som stygt i vår kultur og virker sjuskete hvis kvinner ikke barberer seg.

 

For menn er det greit å la være.

 

Det er jo kulturelt betinget.

 

Kvinner som ikke barberer seg blir sett dårlig på. Det er sånn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Må kvinner være glattbarberte i armhulene og på leggene for å se bra ut?

Holder det å stusse håret under armene?

Hva med leggene?

Anonymous poster hash: 447ad...bfb

 Ja kvinner må være glattbarberte, det ser fint ut. Selv om det er tiltak noen ganger ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

annlovindaen

Jeg synes kvinner ser lite velstelte ut når jeg ser de har masse hår under armene. 

 

Selv føler jeg meg ikke vel med hår under armene. Og samme gjelder leggene når de synes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser mer velstelt og feminint ut med barberte armhuler og legger på kvinner. Om vinteren er jeg ikke så nøye på leggene (armhulene tar jo bare noen sekunder i dusjen), men om sommeren pleier jeg å holde dem glatte ja.

 

Menn derimot - SKAL ha kroppshår etter min personlige mening.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilaktige forestillingen om at kvinner ikke har kroppshår, eller at kvinner har mindre kroppsbehåring enn menn, har grodd fast. Derfor anses det som lite feminint å ha kroppshår. Jeg synes mitt eget kroppshår er ekkelt og stygt og fjerner det når jeg må vise meg avkledd. Ellers ikke. Det er irriterende når det er langt, det er irriterende når det er kort, huden er irritert når det nettopp er fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den feilaktige forestillingen om at kvinner ikke har kroppshår, eller at kvinner har mindre kroppsbehåring enn menn, har grodd fast. Derfor anses det som lite feminint å ha kroppshår. Jeg synes mitt eget kroppshår er ekkelt og stygt og fjerner det når jeg må vise meg avkledd. Ellers ikke. Det er irriterende når det er langt, det er irriterende når det er kort, huden er irritert når det nettopp er fjernet.

Hei!

 

 

Men kvinner har da mindre hår enn menn :-)

 

Jeg liker ikke se meg selv med tydelige hår noe sted, armene er greit, det er bare dun.

 

Men irritert blir det ikke :-) kanskje du må bruke ladyshave og ikke kremer for de kan irritere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle. Og det kan se sånn ut fordi vi fjerner det! Jeg hadde en "samboer" (mann) som hadde veldig mye mindre kroppshår enn meg. Det gjorde meg sur. De som bare har dun, har ikke noe de skulle ha sagt. Jeg har brukt barbermaskiner ment for kvinner, ja, det blir irritert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er regnet som stygt i vår kultur og virker sjuskete hvis kvinner ikke barberer seg.

 

For menn er det greit å la være.

 

Det er jo kulturelt betinget.

 

Kvinner som ikke barberer seg blir sett dårlig på. Det er sånn det er.

 

Man skal ikke lengre enn til Tyskland/Østerrike før det er vesentlig flere kvinner som ikke barberer seg under armene, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

 

Men kvinner har da mindre hår enn menn :-)

 

Jeg liker ikke se meg selv med tydelige hår noe sted, armene er greit, det er bare dun.

 

Men irritert blir det ikke :-) kanskje du må bruke ladyshave og ikke kremer for de kan irritere.

Jeg har mer kroppshår enn kjæresten min faktisk. Ikke at jeg bryr meg så mye om det egentlig, men jeg synes kroppshår på menn er knallsexy så jeg hadde gjerne sett at han hadde mer.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer kroppshår enn kjæresten min faktisk.

 

Nå får jeg rare bilder i hodet, altså! Men det kan ha sammenheng med at min mann er temmelig behåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får jeg rare bilder i hodet, altså! Men det kan ha sammenheng med at min mann er temmelig behåret.

Det er ikke min.  :P  Jeg er nok ganske normalt behåret, ikke noe skogtroll akkurat, det er bare han som er beskjedent utstyrt på hårfronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg syns hår er ekkelt i vertfall.

 

Bare på hodet er det greit.

 

Jeg viste ikke at de var så sløve i Tyskland :-) mitt favorittland :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok ganske normalt behåret, ikke noe skogtroll akkurat, det er bare han som er beskjedent utstyrt på hårfronten.

 

En helt annen ting - hvordan kan man egentlig endre innstillinger slik at man får beskjed når man er sitert? Gikk inn på varselinnstillinger, men fant ikke noe om sitat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En helt annen ting - hvordan kan man egentlig endre innstillinger slik at man får beskjed når man er sitert? Gikk inn på varselinnstillinger, men fant ikke noe om sitat der.

 

På varslingsinnstillinger kan du hake av på "Send meg et varsel når noen har svart på et av mine innlegg med "svar"-knappen" , og du kan også bl.a. hake av på "Måter å underrette meg om svar i mine fulgte emner"

Anonymous poster hash: 447ad...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...