Gå til innhold

Så var det det om man skal fortelle om utroskap eller ikke.


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Vet at dette tema har vært oppe her inne flere ganger men jeg spør likevel. Vil ha litt nye friske meninger.

 

Så, saken er den at jeg nettopp har fått vite at mannen til min bestevenninne har vært utro. De er forlovet og har to barn på hhv 3 år og 8 uker. Jeg har fått vite at  utroskapet skjedde for ca et halvt år siden på jobbreise mens venninnen min var hjemme gravid.

 

Nå føler jeg at jeg sitter her med the oh so big question om jeg burde si noe eller ikke. Føler et stort ansvar plutselig ble lagt i mine hender og helt ærlig så hater jeg det.

 

Jeg er veldig lei meg på venninnen min sin vegne, men spørsmålet er om dette egentlig er noe hun vil vite? Med tanke på at de har en liten baby så er det jo et ganske forferdelig tidspunkt å få beskjed om noe sånt nå. Jeg tror dette er en en-gangs greie og ikke en jente mannen hennes har holdt på med flere ganger, men sliter veldig med hva jeg burde gjøre. Venninnen min er en person som setter fasade veldig høyt så jeg prøver ta det litt i betraktning også.. men huff...

 

Hva ville dere gjort? Er jeg helt rar som vurderer å ikke si noe? Må innrømme at det blir vanskelig for meg å late som ingenting overfor henne dersom jeg ikke sier noe.. men .. nei jeg vet ikke..

 

Fikk egentlig ønske jeg ikke visste dette selv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    9

  • Ayia

    9

  • ekte nick

    6

  • Madelenemie

    4

Nicklusheletida

Vet at dette tema har vært oppe her inne flere ganger men jeg spør likevel. Vil ha litt nye friske meninger.

 

Så, saken er den at jeg nettopp har fått vite at mannen til min bestevenninne har vært utro. De er forlovet og har to barn på hhv 3 år og 8 uker. Jeg har fått vite at  utroskapet skjedde for ca et halvt år siden på jobbreise mens venninnen min var hjemme gravid.

 

Nå føler jeg at jeg sitter her med the oh so big question om jeg burde si noe eller ikke. Føler et stort ansvar plutselig ble lagt i mine hender og helt ærlig så hater jeg det.

 

Jeg er veldig lei meg på venninnen min sin vegne, men spørsmålet er om dette egentlig er noe hun vil vite? Med tanke på at de har en liten baby så er det jo et ganske forferdelig tidspunkt å få beskjed om noe sånt nå. Jeg tror dette er en en-gangs greie og ikke en jente mannen hennes har holdt på med flere ganger, men sliter veldig med hva jeg burde gjøre. Venninnen min er en person som setter fasade veldig høyt så jeg prøver ta det litt i betraktning også.. men huff...

 

Hva ville dere gjort? Er jeg helt rar som vurderer å ikke si noe? Må innrømme at det blir vanskelig for meg å late som ingenting overfor henne dersom jeg ikke sier noe.. men .. nei jeg vet ikke..

 

Fikk egentlig ønske jeg ikke visste dette selv...

Jeg vet jeg ikke hadde sagt noe til henne, men jeg hadde heller tatt det opp med mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, vanskelig! VET du dette? Jeg hadde i hvert fall ikke delt det med andre i venninnegjengen.. Tror ikke jeg villa ha hatt guts til å ta det opp med mannen hennes, heller. Men hun er sikkert veldig sårbar for slike nyheter nå i verste spedbarnstiden. Nei, ingen gode råd fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Jeg har aldri vært i en sånn situasjon, men tror nok at jeg ville vurdert å ta det opp med mannen. Sagt hva jeg hadde hørt og bedt han om å skjerpe seg grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt støtter jeg de andre i tråden og ville nok vurdert å si det til mannen, samtidig er ikke dette så enkelt. Noen vil jo ikke vite om engangsstand, mens andre vil vite uansett - har du noengang diskutert temaet med venninnen din sånn at du vet hva hun mener? På hvilken måte opplever du at du er henne mest lojal - ved å gripe inn eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville synes dette var utrolig vanskelig og bannet personen som fortalte meg det opp og ned. Slikt vil man ikke vite.

 

Heller til det de andre her sier tror jeg. Dvs. ville ikke sagt noe til henne, men vurdert å ta en prat med mannen. 

 

Om det ikke avsløres for henne men en gang i fjern fremtid skulle komme frem at du visste, kan du forklare henne at du gjorde det du mente var best for henne.  Kanskje var det feil, kanskje var det riktig - uansett har du fulgt din samvittighet og valgt det du mente var best av to onder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Takk for svar dere.

 

Jeg tror jeg har bestemt meg for å ikke si noe. Skal dog ta en prat med han og se hva han sier. Men tror ingenting godt vill komme ut av at jeg sier dette i den situasjonen de er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det til noen.

 

Blir bare kjipt om han vet du vet, kan bli kleint og ubehagelig. Mind your own buisniss, det er aldri annet enn bråk å blande seg inn i andres anliggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var din venninne, ville jeg ønsket å vite sånt, ja. Uansett.

Hvis jeg var din venninne, ville jeg opplevde det illoyalt og et stor tillitsbrudd dersom det kom fram at et venninne visste og ikke sa noe.

 

Men folk er forskjellige.

 

Jeg ville helt klart tatt det opp med mannen hennes, fordi vet at han vet at noen vet - og skjønner at sånne ting er vanskelig å holde skjult - vil han nok skjerpe seg en annen gang.

 

Så ville jeg tatt opp temaet utroskap generelt med din venninne, litt sånn tilfeldig (feks at du hørte om noen andre som...og hva bør man gjøre da...?) for å sondere terrenget om hun ville ønsket å vite det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at dette tema har vært oppe her inne flere ganger men jeg spør likevel. Vil ha litt nye friske meninger.

 

Så, saken er den at jeg nettopp har fått vite at mannen til min bestevenninne har vært utro. De er forlovet og har to barn på hhv 3 år og 8 uker. Jeg har fått vite at  utroskapet skjedde for ca et halvt år siden på jobbreise mens venninnen min var hjemme gravid.

 

Nå føler jeg at jeg sitter her med the oh so big question om jeg burde si noe eller ikke. Føler et stort ansvar plutselig ble lagt i mine hender og helt ærlig så hater jeg det.

 

Jeg er veldig lei meg på venninnen min sin vegne, men spørsmålet er om dette egentlig er noe hun vil vite? Med tanke på at de har en liten baby så er det jo et ganske forferdelig tidspunkt å få beskjed om noe sånt nå. Jeg tror dette er en en-gangs greie og ikke en jente mannen hennes har holdt på med flere ganger, men sliter veldig med hva jeg burde gjøre. Venninnen min er en person som setter fasade veldig høyt så jeg prøver ta det litt i betraktning også.. men huff...

 

Hva ville dere gjort? Er jeg helt rar som vurderer å ikke si noe? Må innrømme at det blir vanskelig for meg å late som ingenting overfor henne dersom jeg ikke sier noe.. men .. nei jeg vet ikke..

 

Fikk egentlig ønske jeg ikke visste dette selv...

Mitt råd til deg er å ikke si noe hverken til mannen eller venninnen din. 

Jeg har sett mer enn, en gang at slike ting ikke fører noe godt med seg. Hvis mannen nå,( kanskje som følge av av han blir konfrontert av deg) eller en gang i fremtiden tilstår, kommer det garantert frem at du vet og har visst dette en stund.

 

Hvis jeg hadde valgt å si noe, så hadde jeg sagt det til begge to. Men jeg mener man skal ligge lavt i slike saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Din beste venninne? Jeg hadde ikke vært i tvil. En god venninne er en ærlig venninne.



Anonymous poster hash: 43567...a74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg håper for guds skyld jeg aldri vil komme opp i denne situasjonen der....... Utrolig vanskelig å vite hva man skal gjøre..... Kunne du tatt opp med venninnen din i en naturlig setting hva hun ville gjort i en tilsvarende situasjon? Da får du kanskje en pekepinn på hva hun mener om saken, og det vil hjelpe deg til å finne ut hva du bør gjøre?

 

Sånn umiddelbart tenker jeg at jeg IKKE ville sagt noe..... jeg tror ikke det kommer noe godt ut av det.... Problemet er hvis venninnen din på et senere tidspunkt får vite at du har visst om dette og ikke sagt noe.....

 

Glad jeg ikke er i dine sko akkurat nå :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville aldri tilgitt en venninne som ikke fortalte meg noe sånt. Hun ville aldri fortsatt å være min venninne.

Jeg synes også at det er best å fortelle det til henne nå. Det er mye bedre enn at hun får vite det senere av noen andre, kanskje etter mange år, og evt mannen har vært utro mange ganger i løpet av disse årene.

 

Hun må få vite fakta, og deretter ha mulighet til å vurdere om hun ønsker å satse på å fortsette forholdet til denne mannen.

 

Jeg ville ønsket å vite det med en gang, hvis det var min mann som var utro.

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generellt støtter jeg de andre i tråden og ville nok vurdert å si det til mannen, samtidig er ikke dette så enkelt. Noen vil jo ikke vite om engangsstand, mens andre vil vite uansett - har du noengang diskutert temaet med venninnen din sånn at du vet hva hun mener? På hvilken måte opplever du at du er henne mest lojal - ved å gripe inn eller ei?

Si det til MANNEN???

Hvis han får vite at han er avslørt og samtidig ønsker å fortsette å være utro, passer han kanskje bedre på deretter (passer på å skjule utroskapen bedre).

 

Hårreisende forslag :o

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Si det til MANNEN???

Hvis han får vite at han er avslørt og samtidig ønsker å fortsette å være utro, passer han kanskje bedre på deretter (passer på å skjule utroskapen bedre).

 

Hårreisende forslag :o

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

 

Tillegg: Har dere andre som mener at hun bør si det til den utro mannen, tenkt over at de ved å gjøre dette hjelper ham med å evt holde fremtidig utroskap skjult (at han blir mer forsiktig og greier å skjule det bedre) ved at han får denne advarselen om at noen har oppdaget hva han har gjort?

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si det til noen.

 

Blir bare kjipt om han vet du vet, kan bli kleint og ubehagelig. Mind your own buisniss, det er aldri annet enn bråk å blande seg inn i andres anliggende.

Om min beste venninne stakk hodet i sanden i en slik situasjon ville hun ikke lenger vært min beste venninne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Si det til MANNEN???

Hvis han får vite at han er avslørt og samtidig ønsker å fortsette å være utro, passer han kanskje bedre på deretter (passer på å skjule utroskapen bedre).

 

Hårreisende forslag :o

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

 

Jeg svarer vanligvis ikke Anonyme men skal gjøre et unntak.

 

Forslaget var selvfølgelig ikke at hun skal si "du er avslørt, kan du vennligst være litt mer diskret" men "jeg vet hva du gjør. Dette får du videreformidle til din kone og ordne opp i som en mann". Det kan være vrient å skulle si noe sånt til venninnen direkte. Jeg kjenner tilfeller der den bedratte har skutt pianisten dvs budbringeren i stedefor å ta den skyldige, altså mannen. Om Poppins ber mannen rydde opp etter seg kan hun være til støtte for den bedratte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg svarer vanligvis ikke Anonyme men skal gjøre et unntak.

 

Forslaget var selvfølgelig ikke at hun skal si "du er avslørt, kan du vennligst være litt mer diskret" men "jeg vet hva du gjør. Dette får du videreformidle til din kone og ordne opp i som en mann". Det kan være vrient å skulle si noe sånt til venninnen direkte. Jeg kjenner tilfeller der den bedratte har skutt pianisten dvs budbringeren i stedefor å ta den skyldige, altså mannen. Om Poppins ber mannen rydde opp etter seg kan hun være til støtte for den bedratte.

Takk! Jeg vet at forslaget ikke var "at hun skal si "du er avslørt, kan du vennligst være litt mer diskret".

Jeg synes uansett at det beste ville være å ta det opp med den som er bedratt, i steden for å ta det opp med den som har vært utro.

Anonymous poster hash: 016bf...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes uansett at det beste ville være å ta det opp med den som er bedratt, i steden for å ta det opp med den som har vært utro.

Fordi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...