Gå til innhold

Det beste med å være separert


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Det forrige innlegget mitt ble så negativt. Det beste med å være separert er: Jeg slipper  kjefting, raserianfall, klaging, syting, sutring,manipulering, selvmedlidenhet og f.eks det å bli konfrontert med det jeg skulle ha sagt eller gjort for mange år tilbake i tid, alt dette som trakk meg ned og ga meg gnagsår i ørene.

 

Jeg er FRI ! :D og livet blir bedre og bedre :D

 

Sånn! Er ikke meningen å klage for mye på x-en her inne, men følte for å si at alt går så meget bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Nicklusheletida

    13

  • morsan

    11

  • Togli

    6

  • Madelenemie

    5

Madelenemie

Det forrige innlegget mitt ble så negativt. Det beste med å være separert er: Jeg slipper  kjefting, raserianfall, klaging, syting, sutring,manipulering, selvmedlidenhet og f.eks det å bli konfrontert med det jeg skulle ha sagt eller gjort for mange år tilbake i tid, alt dette som trakk meg ned og ga meg gnagsår i ørene.

 

Jeg er FRI ! :D og livet blir bedre og bedre :D

 

Sånn! Er ikke meningen å klage for mye på x-en her inne, men følte for å si at alt går så meget bedre.

Hei!

 

Hvis din X var slik så har du vel all grunn til å klage !

 

Min mann er motsatt, men også jeg kan få gnagsår i ørene, viste ikke at de uten asperger fikk det?

 

Min psykiater sagt at kløe i ørene av ord og gnagsår er en aspergergreie.

 

Fint du har det bra :-) Jeg lurte selv på en stund om jeg skulle gå fra min mann, men jeg lærer meg bedre nå å leve med utbrudd av frustrasjon begrunnet i : Han er et følelsesmenneske.

Jeg bruker ørepropper eller kjører meg en tur innover i skogen med musikk når det skjer ting jeg misliker. Jeg sitter i bilen ved et vann og lukker da øynene og hører på musikk. 

Min mann har fått beskjed av noen at jeg er observert der, så han ble meget overrasket jeg sa hvorfor jeg sitter der, han likte ikke å høre det jeg sa. fordi han sa "hø hm" tror det er utrop for å ikke forstå.

Det er ikke alltid han, det kan være at barna leker og jeg ikke klarer lydnivået, jeg pleier si Hysjjjjjjjjjj, da ser barna på meg, prøver ikke hysje så mye og kjører meg derfor av og til en ekstra runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp

Det forrige innlegget mitt ble så negativt. Det beste med å være separert er: Jeg slipper  kjefting, raserianfall, klaging, syting, sutring,manipulering, selvmedlidenhet og f.eks det å bli konfrontert med det jeg skulle ha sagt eller gjort for mange år tilbake i tid, alt dette som trakk meg ned og ga meg gnagsår i ørene.

 

Jeg er FRI ! :D og livet blir bedre og bedre :D

 

Sånn! Er ikke meningen å klage for mye på x-en her inne, men følte for å si at alt går så meget bedre.

 

Det er godt å høre at du er fri og at livet blir bedre og bedre! :)

Ingen burde leve med så mye negativt som du opplevde med din X.

Jeg synes at det er bra at man skriver og snakker om ting som man har behov for å dele med andre.

 

Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

 

Hvis din X var slik så har du vel all grunn til å klage !

 

Min mann er motsatt, men også jeg kan få gnagsår i ørene, viste ikke at de uten asperger fikk det?

 

Min psykiater sagt at kløe i ørene av ord og gnagsår er en aspergergreie.

 

Fint du har det bra :-) Jeg lurte selv på en stund om jeg skulle gå fra min mann, men jeg lærer meg bedre nå å leve med utbrudd av frustrasjon begrunnet i : Han er et følelsesmenneske.

Jeg bruker ørepropper eller kjører meg en tur innover i skogen med musikk når det skjer ting jeg misliker. Jeg sitter i bilen ved et vann og lukker da øynene og hører på musikk. 

Min mann har fått beskjed av noen at jeg er observert der, så han ble meget overrasket jeg sa hvorfor jeg sitter der, han likte ikke å høre det jeg sa. fordi han sa "hø hm" tror det er utrop for å ikke forstå.

Det er ikke alltid han, det kan være at barna leker og jeg ikke klarer lydnivået, jeg pleier si Hysjjjjjjjjjj, da ser barna på meg, prøver ikke hysje så mye og kjører meg derfor av og til en ekstra runde.

Å joda, mennesker uten asperger kan også få gnagsår i ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er godt å høre at du er fri og at livet blir bedre og bedre! :)

Ingen burde leve med så mye negativt som du opplevde med din X.

Jeg synes at det er bra at man skriver og snakker om ting som man har behov for å dele med andre.

 

Lykke til videre! :)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Forstår godt det med at det går litt opp og ned, men mest opp.

 

Høres godt ut å slippe å forholde seg til de tingene du beskriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Å joda, mennesker uten asperger kan også få gnagsår i ørene :)

Hei!

 

:-) fint at du har det bra nå!

 

Jeg ville bare likt meg delvis alene, jeg er så vant til min mann og han og jeg er ganske sammensveiset selv om han ikke føler jeg er nok emosjonell, jeg tror det blir oss. Han spør ofte som om han ikke er trygg... det er leit, jeg ser ikke på andre menn, har mer enn nok med en. :-)

Tenker finner ikke noen bedre.

 

Alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det forrige innlegget mitt ble så negativt. Det beste med å være separert er: Jeg slipper  kjefting, raserianfall, klaging, syting, sutring,manipulering, selvmedlidenhet og f.eks det å bli konfrontert med det jeg skulle ha sagt eller gjort for mange år tilbake i tid, alt dette som trakk meg ned og ga meg gnagsår i ørene.

 

Jeg er FRI ! :D og livet blir bedre og bedre :D

 

Sånn! Er ikke meningen å klage for mye på x-en her inne, men følte for å si at alt går så meget bedre.

Veldig hyggelig lesning, Nickløs! :)  Det blir bare bedre og bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bedre! :)

 

Jeg skal aldri mer leve sammen med en mann. Å bo alene er det beste jeg vet! Det er så deilig at jeg ikke har ord som beskriver det godt nok. Jeg er FRI. Husarbeidet går som en lek når jeg ikke lenger har noen forventninger om at over at noen skal ta i et tak sammen med meg. Nå er det bare min jobb, og da er det noe helt annet. Jeg vet hva som venter meg av arbeidsoppgaver når jeg kommer hjem fra jobb. Ingen utrivelige overraskelser! Jeg kan bruke ettermiddagene og kveldene på hyggelige ting, legge meg når jeg vil, spise det jeg vil, bruke pengene mine som jeg vil, feriere der jeg vil, ligge med hvem jeg vil og høre på den musikken jeg liker. Og best av alt, jeg slipper å se på sportfuckfaensdritt og Thomas og Harald. Jeg elsker livet mitt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Det var bedre! :)

 

Jeg skal aldri mer leve sammen med en mann. Å bo alene er det beste jeg vet! Det er så deilig at jeg ikke har ord som beskriver det godt nok. Jeg er FRI. Husarbeidet går som en lek når jeg ikke lenger har noen forventninger om at over at noen skal ta i et tak sammen med meg. Nå er det bare min jobb, og da er det noe helt annet. Jeg vet hva som venter meg av arbeidsoppgaver når jeg kommer hjem fra jobb. Ingen utrivelige overraskelser! Jeg kan bruke ettermiddagene og kveldene på hyggelige ting, legge meg når jeg vil, spise det jeg vil, bruke pengene mine som jeg vil, feriere der jeg vil, ligge med hvem jeg vil og høre på den musikken jeg liker. Og best av alt, jeg slipper å se på sportfuckfaensdritt og Thomas og Harald. Jeg elsker livet mitt igjen! :)

Hei!

 

 

Blir du aldri ensom?

 

Jeg liker ikke snakke, men bare at det er noen her, fins noen...

det er hyggelig-

 

Det hender jeg går min runde og roper på min mann, vil bare vite han fins og er her...

Trenger ikke snakke, men liker å ha noen rundt meg. 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

 

Blir du aldri ensom?

 

Jeg liker ikke snakke, men bare at det er noen her, fins noen...

det er hyggelig-

 

Det hender jeg går min runde og roper på min mann, vil bare vite han fins og er her...

Trenger ikke snakke, men liker å ha noen rundt meg. 

 

:-)

 

Nei, jeg kan faktisk ikke huske sist jeg følte meg ensom. Tror det må være minst ti år siden sist. Jeg har et barn som bor sammen med meg, så helt alene er jeg bare annenhver helg. Jeg har savnet alenetid så til den milde grad de siste årene! Jeg har en jobb der jeg går på akkord med meg selv når det kommer til å være sosial. Når jeg kommer hjem er jeg ofte så sliten av å lytte og konversere at jeg ikke orker å ta telefonen engang. Da er det perfekt å bare nyte ettermiddagen sammen med en liten fyr som også trenger litt alenetid før han er klar for verden igjen. Vi er en perfekt match, vi to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

 

Hei!

 

Ok men det er saken, ikke snakke bare ha noen der...

 

Det er sånn jeg har det, bare liker noen rundt, men orker ikke mye snakk.

 

Mange med AS skikkelig ensomme... har det dårlig sier min psykiater, for helt helt alene, hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ok men det er saken, ikke snakke bare ha noen der...

 

Det er sånn jeg har det, bare liker noen rundt, men orker ikke mye snakk.

 

Mange med AS skikkelig ensomme... har det dårlig sier min psykiater, for helt helt alene, hver dag.

Det tror jeg så gjerne. Mange aspergere trekker seg unna sosialt samvær, og man kan få inntrykk av at de er veldig ukomfortable når man snakker med dem. Det kan bli litt kleint for å si det på den måten. Jeg hater å føle at jeg trenger meg på der jeg ikke er ønsket, og velger nok å ikke ta kontakt hvis jeg tror at et menneske helst vil være i fred. Det er vel noe der, kanskje? Hvis personen med asperger da egentlig vil ha kontakt, men ikke helt får til å formidle det, ja da er det ikke så lett å fange opp.

 

Jeg og sønnen snakker mye, men vi er veldig samkjørte når det gjelder behov for alenetid. Begge er slitne og trenger ro etter jobb/skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Det var bedre! :)

 

Jeg skal aldri mer leve sammen med en mann. Å bo alene er det beste jeg vet! Det er så deilig at jeg ikke har ord som beskriver det godt nok. Jeg er FRI. Husarbeidet går som en lek når jeg ikke lenger har noen forventninger om at over at noen skal ta i et tak sammen med meg. Nå er det bare min jobb, og da er det noe helt annet. Jeg vet hva som venter meg av arbeidsoppgaver når jeg kommer hjem fra jobb. Ingen utrivelige overraskelser! Jeg kan bruke ettermiddagene og kveldene på hyggelige ting, legge meg når jeg vil, spise det jeg vil, bruke pengene mine som jeg vil, feriere der jeg vil, ligge med hvem jeg vil og høre på den musikken jeg liker. Og best av alt, jeg slipper å se på sportfuckfaensdritt og Thomas og Harald. Jeg elsker livet mitt igjen! :)

Synes det hører herlig ut..... i alle fall for en periode!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater også følelsen av å trenge meg på der jeg ikke er ønska. Det er litt vanskelig for jeg føler meg ofte uønska, selv der jeg i teorien er ønska i alle fall ikke direkte uønska.

 

Og så kan jeg bli skikkelig skravlekjerring på steder der man skal være stille, for eksempel på yoga, på biblioteket, når folk ligger og halvsover. Da slår jeg til;-) Huff. Men det er så deilig når alle andre er stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hei!

 

:-) fint at du har det bra nå!

 

Jeg ville bare likt meg delvis alene, jeg er så vant til min mann og han og jeg er ganske sammensveiset selv om han ikke føler jeg er nok emosjonell, jeg tror det blir oss. Han spør ofte som om han ikke er trygg... det er leit, jeg ser ikke på andre menn, har mer enn nok med en. :-)

Tenker finner ikke noen bedre.

 

Alt godt.

Takk :-) Jeg har ingen planer om å være alene resten av livet. Det ville ikke heller ha likt. Men jeg flytter aldri sammen med en mann igjen før jeg er 100% sikker på at vi er riktige for hverandre. Fordelen nå er at jeg er voksen og er mer bevisst på hva jeg vil ha og fremfor alt hva jeg ikke vil ha. Min x har mye positivt ved seg han alså, så jeg var ikke helt bevisstløs for 23 år siden heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Veldig hyggelig lesning, Nickløs! :)  Det blir bare bedre og bedre! :)

Jepp :-) Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det var bedre! :)

 

Jeg skal aldri mer leve sammen med en mann. Å bo alene er det beste jeg vet! Det er så deilig at jeg ikke har ord som beskriver det godt nok. Jeg er FRI. Husarbeidet går som en lek når jeg ikke lenger har noen forventninger om at over at noen skal ta i et tak sammen med meg. Nå er det bare min jobb, og da er det noe helt annet. Jeg vet hva som venter meg av arbeidsoppgaver når jeg kommer hjem fra jobb. Ingen utrivelige overraskelser! Jeg kan bruke ettermiddagene og kveldene på hyggelige ting, legge meg når jeg vil, spise det jeg vil, bruke pengene mine som jeg vil, feriere der jeg vil, ligge med hvem jeg vil og høre på den musikken jeg liker. Og best av alt, jeg slipper å se på sportfuckfaensdritt og Thomas og Harald. Jeg elsker livet mitt igjen! :)

Jeg må innrømme at jeg er alt for glad i menn til å si at jeg ikke skal bo sammen med en mann i igjen. Det vil jeg gjerne, men jeg skal være 100% sikker på at vi er riktige for hverandre før jeg flytter sammen med noen. Skal bruke god tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg hater også følelsen av å trenge meg på der jeg ikke er ønska. Det er litt vanskelig for jeg føler meg ofte uønska, selv der jeg i teorien er ønska i alle fall ikke direkte uønska.

 

Og så kan jeg bli skikkelig skravlekjerring på steder der man skal være stille, for eksempel på yoga, på biblioteket, når folk ligger og halvsover. Da slår jeg til;-) Huff. Men det er så deilig når alle andre er stille.

Skulle ikke vi gå tur Cathlin? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er godt å høre at du er fri og at livet blir bedre og bedre! :)

Ingen burde leve med så mye negativt som du opplevde med din X.

Jeg synes at det er bra at man skriver og snakker om ting som man har behov for å dele med andre.

 

Lykke til videre! :)

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...