Gå til innhold

Hvorfor spiller så mange kvinner på kropp?


tjohei1

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Hvorfor er det slik at så mange kvinner spiller på kropp og utseende? Det virker som om det er en nødvendighet i popbransjen for å gjøre karriere, også hvis man er skuespiller. Men også vanlige kvinner er veldig opptatt av kropp og utseende. Er vi ikke verdt mer enn det?

Det er da ikke bare kvinner som gjør det. Vil påstå menn gjør det like mye og takk for det sier nå jeg. Utseende på en mann er viktig. Det hjelper ikke bare med et godt utseende, men utseende er det første man legger merke til og avgjør om man gidder å bruke tid på å bli kjent. Jeg kunne aldri tenkt meg å ligge med en mann jeg ikke fant attraktiv. Det er ikke noe som frister. Det er vel bare slik vi er laget fra naturens side og som er årsak til at menneskeheten ikke dør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig fordi de vil dra inn den største fisken, dvs. den med mest penger og størst status.



Anonymous poster hash: e9920...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Hvorfor er det slik at så mange kvinner spiller på kropp og utseende? Det virker som om det er en nødvendighet i popbransjen for å gjøre karriere, også hvis man er skuespiller. Men også vanlige kvinner er veldig opptatt av kropp og utseende. Er vi ikke verdt mer enn det?

For meg er det ikke så viktig :) Hvis jeg er sammen med noen eller interessert i noen, så ønsker jeg jo at de skal synes at jeg er litt søt eller tiltrekkende, men med alle andre så liker jeg ikke så godt å bli lagt merke til. Har fått kommentarer om at jeg burde vise mer hud og ha en mer fargerik klesstil, men liker ikke å skille meg ut på noe vis. Plager ikke meg at andre viser litt hud, men synes gjerne at det går an å vise for mye hud også... Greit å overlate noe til fantasien ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke så viktig :) Hvis jeg er sammen med noen eller interessert i noen, så ønsker jeg jo at de skal synes at jeg er litt søt eller tiltrekkende, men med alle andre så liker jeg ikke så godt å bli lagt merke til. Har fått kommentarer om at jeg burde vise mer hud og ha en mer fargerik klesstil, men liker ikke å skille meg ut på noe vis. Plager ikke meg at andre viser litt hud, men synes gjerne at det går an å vise for mye hud også... Greit å overlate noe til fantasien ;)

Nettopp! Det er viktig å finne en balanse. Man vil jo ikke fremstå som billig, derfor oppfordrer jeg kvinner til å holde litt igjen for å virke mer spennede!

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring var den motsatte..... jeg jobber som lærer og opplevde at ungjenter i alle fasonger kom med magen bar på skolen.... Faktisk ble jeg imponert over at selv de med endel magefett troppa opp slik og følte seg råbra! :)  Greier ikke å ha en bastant mening om dette, men at det fremma et usunt kroppsideal tror jeg ikke nødvendigvis stemte...

Det forbudet gjelder vel fortsatt? Jeg synes vise mage mote virker bare rart og at man har glemt å kle på seg. Når kvinnerollen blir så til de grader kroppsfokusert kan man føle at man bare blir sett på som et kjøttstykke. Man er da så mye mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbudet gjelder vel fortsatt? Jeg synes vise mage mote virker bare rart og at man har glemt å kle på seg. Når kvinnerollen blir så til de grader kroppsfokusert kan man føle at man bare blir sett på som et kjøttstykke. Man er da så mye mer!

Aner ikke... Det er rett og slett ikke spesielt moderne med bar mage i år tror jeg... Jeg tipper man diskuterte det samme den gangen kvinnene fikk skjørtekanten rett over knærne, den gangen kvinnene begynte med bukser, den gangen mennene ville ha "langt hår" som The Beatles osv... Dessuten er det vel samme argumentene som brukes i endel muslimske land der kvinner ikke skal vise knær, albuer, hår etc. Jeg tror igrunnen vi er mer tjent med å ha et litt mer avslappa forhold til kropp..... Og hva er egentlig forskjellen på å vise en bar mage og gå rundt med kort shorts på skolen? Sikker på de unge synes det er mer kroppsavslørende med bar mage enn shorts? Kanskje er det bare vi voksne som ikke greier å henge helt med?   

 

Jeg tror det viktige her er å ikke sette inn forbud, det gjør det bare mer spennende. Langt viktigere å jobbe med ungdommers holdninger til de ulike kjønn! Det er iallefall min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nakenhet virker distraherende og forstyrrende på det motsatt kjønn. En mann sa en gang til meg at han synes det var slitsomt om sommeren når alle damer kledde seg så lettkledd. Personlig liker jeg ikke å se nakne mager. Det er greit med nakne bein og armer, men ikke mager.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Jeg for min del tror en skal være ganske enkel i knollen dersom man blir så distrahert av lettkledde kvinner at man går rundt svimmel og forstyrret halve sommeren. 

 

Men kanskje har denne karen et poeng.

 

 

487729_439114339509608_212256867_n.jpg

 

Endret av GodHatesUsAll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenhet virker distraherende og forstyrrende på det motsatt kjønn. En mann sa en gang til meg at han synes det var slitsomt om sommeren når alle damer kledde seg så lettkledd. Personlig liker jeg ikke å se nakne mager. Det er greit med nakne bein og armer, men ikke mager.

Hahaha, tuller du? Den mannen må ha hatt hjerne som en nøtt :P  Jeg skal innrømme at jeg nok ville blitt en smule distrahert om en splitter naken mann gikk forbi meg, men det er jo ikke snakk om å være splitter naken ;)  Hvis man sliter med nakenhet og blir distrahert av det, så bør man kanskje øve litt? Se på bilder på nett osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...