Gå til innhold

Har du sluttet å røyke ved hjelp av snus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gikk det greit?

Hvor lang tid tok det før du mistet lysten på røyk?

Er det bare å bytte ut røyken med snus, og vips så trenger du ikke ta flere røyk og ikke savner du røyken heller? Er det så lett?

 

Hvordan er det å slutte med snus etterhvert?



Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

 

Tilleggsspørsmål:

Hva motiverte deg til å slutte å røyke?

 

Andre tips og råd tas også i mot med takk! :)

 

Kanskje både slank og røykfri i sommer :D

Det hadde vært noe!



Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilleggstanker:

Kanskje jeg kan bruke metakognitiv terapi også til røykeslutt! :)



 

 



Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til inspirasjon for andre

Det har gått helt fint her i mange timer uten røyk, og med posesnus Nordic White. Den smaker faktisk veldig godt :D



 

 



Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GodHatesUsAll

Jeg sluttet og røyke ved hjelp av snus. Det var enkelt!

 

Jeg snuste i noen år, og sluttet rett før jul i fjor. Det gikk også ganske greit, men det tok en stund før jeg vendte meg av ikke å strekke ut armen etter en. Fortsatt kan det være situasjoner der jeg har vært så vant til å legge inn en snus at jeg plutselig tar i lomma etter boksen som ikke er der. Hadde en sånn opplevelse for noen dager siden. Jeg fotograferer en del, og dro tilbake til et sted det er rundt et år siden jeg var sist - her et sted der det første jeg alltid gjorde da jeg kom dit var å legge inn en snus. Så da jeg kom dit for et par dager siden var snussuget der umiddelbart. Sprøtt, for jeg hadde ikke tenkt på snus på flere måneder.

 

Men bortsett fra sånne flashbacks går det bra.

 

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å moderere snusbruken (ikke ha en inne nærmest hele tiden), og etter en stund trappet gradvis ned.

 

Jeg ble i hvert fall mye mer avhengig av snus enn jeg noen gang var av røyk. Når det er sagt er dette en mye sunnere greie å være avhengig av, men hvis du ser for deg at du en gang skal slutte med snus også, burde du være litt forsiktig. Jeg var ikke det, og snus er det eneste jeg noen gang har vært skikkelig avhengig av.

 

Jeg forsto det bare ikke før jeg sluttet.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet og røyke ved hjelp av snus. Det var enkelt!

 

Jeg snuste i noen år, og sluttet rett før jul i fjor. Det gikk også ganske greit, men det tok en stund før jeg vendte meg av ikke å strekke ut armen etter en. Fortsatt kan det være situasjoner der jeg har vært så vant til å legge inn en snus at jeg plutselig tar i lomma etter boksen som ikke er der. Hadde en sånn opplevelse for noen dager siden. Jeg fotograferer en del, og dro tilbake til et sted det er rundt et år siden jeg var sist - her et sted der det første jeg alltid gjorde da jeg kom dit var å legge inn en snus. Så da jeg kom dit for et par dager siden var snussuget der umiddelbart. Sprøtt, for jeg hadde ikke tenkt på snus på flere måneder.

 

Men bortsett fra sånne flashbacks går det bra.

 

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å moderere snusbruken (ikke ha en inne nærmest hele tiden), og etter en stund trappet gradvis ned.

 

Jeg ble i hvert fall mye mer avhengig av snus enn jeg noen gang var av røyk. Når det er sagt er dette en mye sunnere greie å være avhengig av, men hvis du ser for deg at du en gang skal slutte med snus også, burde du være litt forsiktig. Jeg var ikke det, og snus er det eneste jeg noen gang har vært skikkelig avhengig av.

 

Jeg forsto det bare ikke før jeg sluttet.

Så fint at du greide å slutte med både røyk og snus, og så fint at det går bra! :)

Tusen takk for gode råd angående snusbruk, og inspirasjon som du gir til meg og andre som kan hjelpe oss til  å greie å slutte å røyke! :)

Det er veldig omtenksomt av deg å dele dine erfaringer og gi så gode råd. Tusen takk! :)

 

 

 

Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

serenity777

Jeg sluttet også ved hjelp av snus. Det gikk kjempelett. Nå er jeg dog hekta skikkelig på portionsnus, men det får så være. Det beste ved å bytte til snus er att man slipper den derre selvluringa, om att man bare skal kjøpe en liten pakke røyk og bare ta en eller to, når man snuser får man ett substitutt som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet også ved hjelp av snus. Det gikk kjempelett. Nå er jeg dog hekta skikkelig på portionsnus, men det får så være. Det beste ved å bytte til snus er att man slipper den derre selvluringa, om att man bare skal kjøpe en liten pakke røyk og bare ta en eller to, når man snuser får man ett substitutt som fungerer.

Takk for oppmuntrende råd! :)

Er det noe i veien for å ta vare på den snusposen som man nettopp har brukt, og bruke den videre neste morgen? (F.eks. legge den i den beholderen som er oppå lokket)

Jeg gleder meg til å spare masse penger! :D :D :D

Forresten, vet du hvorfor så mange råder til å bruke sterke pastiller ved røykeslutt? fungerer det faktisk med pastiller?

Anonymous poster hash: 6d2a7...a5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...