Gå til innhold

Sjalusi og Facebook


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvis man blir litt småsjalu på Facebook - at det stikker litt når venner alltid kommenterer andre venner og ikke deg; bør man avstå å bruke fb, eller er det en fin mulighet å trene på det som gjør at det stikker?

Det jeg tenker på, er om det skal eskalere/bli verre om en velger det siste... hva tenker dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Togli

    7

  • Madelenemie

    7

  • AnonymBruker

    7

  • Nicklusheletida

    3

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tenker at en må evne å se ting i sammenheng - i et videre perspektiv.

 

Det er ikke lenge siden du spurte om det var greit å ikke være så sosial (eller noe slikt).  Hvordan skal venner kunne kommentere deg om du stort sett er på arbeid eller hjemme og ikke sammen med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en må evne å se ting i sammenheng - i et videre perspektiv.

 

Det er ikke lenge siden du spurte om det var greit å ikke være så sosial (eller noe slikt).  Hvordan skal venner kunne kommentere deg om du stort sett er på arbeid eller hjemme og ikke sammen med dem?

Jec ser selvfølgelig den. Men jeg har vært ganske mye på fb.... derfor dette spørsmålet (og som jeg var i tvil om jeg skulle tørre å sende...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvis man blir litt småsjalu på Facebook - at det stikker litt når venner alltid kommenterer andre venner og ikke deg; bør man avstå å bruke fb, eller er det en fin mulighet å trene på det som gjør at det stikker?

Det jeg tenker på, er om det skal eskalere/bli verre om en velger det siste... hva tenker dere om dette?

Hei!

 

 

Jeg har en "venn" som endelig har tilstått at er sjalu!

 

For hva! hvorfor! Av hvilken grunn! kaste bort tid og krefter!!

 

jeg orker ikke med slike absurde følelser og tanker, bra ærlig, men orker ikke forholde meg til denne grad av irrasjonalitet. Det blir for meg et usikkert fundament for et vennskap,. og jeg har det travelt for tiden har jeg 30 rompetroll jeg filmer. :-) det begynner vokse ut bittebitte små føtter :-)

De er supersøte og de suger på meg :-) Da blir jeg rørt. 

 

Sjalusi takler jeg dårlig, jeg forstår ikke hensikten med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annve

Hei!

 

 

Jeg har en "venn" som endelig har tilstått at er sjalu!

 

For hva! hvorfor! Av hvilken grunn! kaste bort tid og krefter!!

 

jeg orker ikke med slike absurde følelser og tanker, bra ærlig, men orker ikke forholde meg til denne grad av irrasjonalitet. Det blir for meg et usikkert fundament for et vennskap,. og jeg har det travelt for tiden har jeg 30 rompetroll jeg filmer. :-) det begynner vokse ut bittebitte små føtter :-)

De er supersøte og de suger på meg :-) Da blir jeg rørt. 

 

Sjalusi takler jeg dårlig, jeg forstår ikke hensikten med det?

Sjalusi er som alle andre følelser noe som skjer med mange mennesker, jeg ser nødvendigvis ikke noe negativt i det å føle sjalusi. Det er hva man velger å gjøre med sjalusien som kan bli til en negativ eller positiv ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annve

Jec ser selvfølgelig den. Men jeg har vært ganske mye på fb.... derfor dette spørsmålet (og som jeg var i tvil om jeg skulle tørre å sende...).

 

Jeg skulle ikke fortalt det (til noen). Nå angrer jeg på at jeg gjorde det..

Jeg synes ikke innlegget ditt var feil i det hele tatt. Du sier noe flere enn du føler på facebook, men få tør innrømme. Jeg reagerer ikke noe særlig på om jeg blir kommentert eller ikke, men jeg får negative tanker om meg selv hvis jeg blir slettet. Men jeg prøver å ikke legge for mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke innlegget ditt var feil i det hele tatt. Du sier noe flere enn du føler på facebook, men få tør innrømme. Jeg reagerer ikke noe særlig på om jeg blir kommentert eller ikke, men jeg får negative tanker om meg selv hvis jeg blir slettet. Men jeg prøver å ikke legge for mye i det.

Du aner ikke hbor glad jeg ble for svaret ditt.. jeg angret så fælt på at jeg fortalte det. Men svaret ditt hjalp mye. Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Jeg bruker Facebook og div fora som trening på å tåle "motbør" og å bli oversett. Men jeg blir også glad for støtte/gode svar, av og til så glad at jeg blir litt flau over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Facebook og div fora som trening på å tåle "motbør" og å bli oversett. Men jeg blir også glad for støtte/gode svar, av og til så glad at jeg blir litt flau over meg selv.

Akkurat samme føler jeg :) Jeg er glad vi er flere :)

Spørsmålet mitt var jo om en bør avstå fra fb når det er sånn. Men det er ikke sånn at dagen blir ødelagt pga at jdet stikker. Jeg klarer heldigvis å jobbe med meg selv og lar det (foreløpig) ikke få noen negativ innvirkning på dagens humør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir litt småsjalu på Facebook - at det stikker litt når venner alltid kommenterer andre venner og ikke deg; bør man avstå å bruke fb, eller er det en fin mulighet å trene på det som gjør at det stikker?

Det jeg tenker på, er om det skal eskalere/bli verre om en velger det siste... hva tenker dere om dette?

Synes ikke det er en grunn til å avstå fra FB, nei. Men kanskje ikke bruke så hyppig? At det stikker litt en gang i blandt går jo bra, men det er ikke en god følelse å kjenne på for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annve

Du aner ikke hbor glad jeg ble for svaret ditt.. jeg angret så fælt på at jeg fortalte det. Men svaret ditt hjalp mye. Tusen takk :)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er en grunn til å avstå fra FB, nei. Men kanskje ikke bruke så hyppig? At det stikker litt en gang i blandt går jo bra, men det er ikke en god følelse å kjenne på for ofte.

Jeg har vurdert å slette profilen min, før jeg blir hekta.. er redd for at det skal få en negativ utvikling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man blir litt småsjalu på Facebook - at det stikker litt når venner alltid kommenterer andre venner og ikke deg; bør man avstå å bruke fb, eller er det en fin mulighet å trene på det som gjør at det stikker?

Det jeg tenker på, er om det skal eskalere/bli verre om en velger det siste... hva tenker dere om dette?

Kommenterer du på andres statuser da? Min erfaring er at de som er flinke til å "se" andre og kommentere hos andre, de får også flere kommentarer på sine statuser :)  Det er helt klart veldig mange som tar Facebook dønn seriøst og bruker altfor mye energi på å gruble på det ene og det andre.... Jeg er en ivrig facebruker, men er samtidig veldig avslappa til hvordan folk bruker dette mediet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommenterer du på andres statuser da? Min erfaring er at de som er flinke til å "se" andre og kommentere hos andre, de får også flere kommentarer på sine statuser :)  Det er helt klart veldig mange som tar Facebook dønn seriøst og bruker altfor mye energi på å gruble på det ene og det andre.... Jeg er en ivrig facebruker, men er samtidig veldig avslappa til hvordan folk bruker dette mediet....

Jeg er trykker mye "liker" inkl kommemterer andre. Skriver sjelden noe om meg og mitt. Når jeg først skriver noe så er det liten respons å få. Kanskje de som er mine gamle "venner" ikke liker meg så godt.. jeg har alltid følt meg mindre verd enn de. At de er mer vellykket enn meg osv.Og det er den følelsen som dukker opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er trykker mye "liker" inkl kommemterer andre. Skriver sjelden noe om meg og mitt. Når jeg først skriver noe så er det liten respons å få. Kanskje de som er mine gamle "venner" ikke liker meg så godt.. jeg har alltid følt meg mindre verd enn de. At de er mer vellykket enn meg osv.Og det er den følelsen som dukker opp..

Det er ikke sikkert at de er så flinke til å se på det alle FB-vennene deres har skrevet.

Kanskje fordi du sjelden skriver noe om deg selv, så ser de heller ikke ofte etter? Evt når du skriver noe nytt, er dette noe som de automatisk får beskjed om?

Anonymous poster hash: f19f1...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er trykker mye "liker" inkl kommemterer andre. Skriver sjelden noe om meg og mitt. Når jeg først skriver noe så er det liten respons å få. Kanskje de som er mine gamle "venner" ikke liker meg så godt.. jeg har alltid følt meg mindre verd enn de. At de er mer vellykket enn meg osv.Og det er den følelsen som dukker opp..

Jeg har ikke FB. Jeg har hørt at mange er overfladiske på FB. Jeg synes at det er bedre å bruke tid på venner i RL enn å skulle bruke FB.

Jeg har fått inntrykk av at mange trives med å skrive på Doktoronline, og her får man både gode råd og hjelp når man trenger det, og hyggelige tilbakemeldinger :)

Jeg har mange ganger fått hjelp og råd og trivelige tilbakemeldinger fra deg :)

Klem til deg :)

Håper at du får en fin kveld! :)

 

Du

Anonymous poster hash: f19f1...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Takk for alt det positive du bidrar med på Doktoronline :)

Anonymous poster hash: f19f1...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Togli. Facebook må være en prøvelse for de som er nærtagende og usikre, men sikkert god trening i å takle slike følelser.

 

Du kan kanskje se på om det er forskjell på hva dine statuser inneholder/hvordan du uttrykker deg, og hvordan de som får mange svar gjør det? Noen ganger er folk så kryptiske eller private at man ikke helt vet hva man skal svare, eller hva vedkommende egentlig prøver å si. Skrivestil og tema kan nok enkelte ganger forklare hvorfor folk ikke svarer så mye. Det kan jo også være så enkelt som at de ikke har et like nært forhold til deg fordi du holder deg for deg selv, eller at de ikke får opp dine statuser fordi du sjelden kommenterer på deres?

 

Facebook er Facebook. Tror det er lurt å ikke ta det så høytidelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Togli. Facebook må være en prøvelse for de som er nærtagende og usikre, men sikkert god trening i å takle slike følelser.

 

Du kan kanskje se på om det er forskjell på hva dine statuser inneholder/hvordan du uttrykker deg, og hvordan de som får mange svar gjør det? Noen ganger er folk så kryptiske eller private at man ikke helt vet hva man skal svare, eller hva vedkommende egentlig prøver å si. Skrivestil og tema kan nok enkelte ganger forklare hvorfor folk ikke svarer så mye. Det kan jo også være så enkelt som at de ikke har et like nært forhold til deg fordi du holder deg for deg selv, eller at de ikke får opp dine statuser fordi du sjelden kommenterer på deres?

 

Facebook er Facebook. Tror det er lurt å ikke ta det så høytidelig.

Takk for råd :) Mulig jeg bare sletter profilen min i stedet for å trigge noe unodvendig og mens jdg enda ikke er avhengig. Får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...