Gå til innhold

deprimert?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei:-) etter mange år med utrolig mye motgang gikk jeg på en smell for ca 3 år siden, det begynte m irritabilitet og endte m fysisk og mental utmattelse men ingen nedstemthet. Ble relativt frisk, jobba 2 år 100% men ikke 100% frisk, så mye motgang igjen, mye følelsesmessig og annet stress hele høsten i fjor åsså rett på en smell igjen, så fysisk syk at jeg ble liggende på sofaen mange måneder. Ikke psykisk denne gangen heller trodde jeg m plutselig nå for ca 14 dager siden fikk jeg en rar følelse inni meg, psykisk, føler meg i en boble, kommer og går og værst på formiddagen og best på kvelden, skikkelig utryggsfølelse, som om gleden er dratt ut av brystet, gleden er borte men merkelig nok føler jeg bare tristhet av og til. Skjønner ikke følelsen, blir redd for å ha pådratt meg psykisk sykdom slik at jeg ikke kommer i jobb, kan være mamma eller sitte med huset. Går til psykolog ca hver tredje uke på grunn av mye motgang og at jeg skal lære å sette grenser, har fått diagnosen utbrent hos psykiateren og fastlegen men er under utredning for me. Nå har psykologen tatt 2 mnd ferie og lurer på om det er utslaget for min følelse.

Bør jeg unngå mennesker som prater mye negativt, bør jeg forsøke medisin eller stå han av og kjempe meg gjennom dette selv bare ved hjelp av psykiateren som er tilbake i slutten av august? har du noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her synes jeg det er symptomer både fra angst og depresjon. Jeg synes du skal starte med antidepressiva, sørge for fysisk aktivitet hver dag, spise sunt, ha fast døgnrytme, ikke ligge annet enn når du skal sove eller elske, omgås positive mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...