Gå til innhold

Føflekk


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har en lien føflekk på ribbenet nedenfor brystvorten. Den er max 2 mm, og jeg ville ikke reagert på den hvis det ikke var for en grunn: den klør tidvis meget sterkt. Den er rund som et knappenålshode og lysebrun, Bør den fjernes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til lege! Den høres jo frisk ut, sånn utseendemessig, men de skal ikke klø! Det er en liten sak å fjerne en føflekk, så det er bedre å fjerne en for mye, enn en for lite:)



Anonymous poster hash: 160ed...922
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Langeland, hudlege

For meg høres den helt ufarlig ut fra størrelse og farge. Kløe i seg selv er ikke noe kriterium på at de er farlige, kan bare være en irritasjonstilstand. Jeg ville smurt litt med hydrocortison for for å se om kløen kunne gi seg.

Farlige føflekker er som regel mørke og flate ,gir ingen symptomer til å begynne med, men vokser og endrer seg. Det er ekstremt sjelden at man stiller diagnosen føflekkreft på lesjoner som er under 5 mm i diam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...