Gå til innhold

Verking i hele kroppen, spesielt i mave og rygg, kjennes som da jeg fikk cellegift i 2000. Som sterk influense i kroppen.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Brystkreft i år 2000. Har vært hos legen min, men de finner ingen ting. Tatt blodprøver og ultralyd på maveregion. Brenner bak på ryggen, verker i lunger, armer og skuldre og jeg er i kjempedårlig form. Svetter bare jeg gjør litt. Lymfevæsken under armen er som en stang. Er det lymfevæsken som gir disse smertene? Har hatt det en gang før etter en trening i 2001. Føler jeg bryr legen min. Kan det bare være muskulært? Føler meg hoven i kroppen. Hvilke prøver bør jeg be om av legen. Føler meg låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Du har åpenbart mye smerter og bekymring i forhold til de plager du beskriver. Det at du opplever at du bryr legen din gjør situasjonen bare vanskeligere for deg. Du må huske at det er deg det gjelder og at det ikke hjelper å stå med lua i hånden. Legen er der kun for å hjelpe deg og nå trenger du åpenbart denne hjelpen. Du må føle deg trygg på at du er undersøkt skikkelig og fått en god forklaring på de plager du nevner. Det er jeg sikker på at legen din også ønsker.

Det er meget mulig at lymfevæsken og de nevnte smerter kan ha en sammenheng. Om det er muskulært er også mulig. Om du selv kan gjøre noe med den dårlige formen vet du nok best selv. Det er alltid slik at dersom man klarer å bedre den fysiske formen blir ofte helsetilstanden bedre. Det sunne kosthold hjelper jo alltid. Mitt forslag er at du nå bestiller deg en time til fastlegen og forteller ham hvordan situasjonen er. Dersom det viser seg at det er muskulære plager så vil jeg tro at god hjelp fra fysioterapeut vil gi deg trygghet i den videre opptrening. Men først den gode samtale og en skikkelig undersøkelse. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...