Gå til innhold

Andre som lider seg gjennom angst?


Fiskemamma

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som lider meg gjennom angst. Det kan være restaurantbesøk på flere timer, kjøring i bil, tur på butikken/handlesenter, venteromsitting, legebesøk etc. Jeg unngår ikke angstsituasjoner.

Under angstsituasjoner får jeg høy puls, svimmel, nummen i beina, uvel i kroppen. Kan også få panikkanfall hvor jeg får en følelse av å besvime.

Angst er bare forferdelig!!! :-(

Andre som har det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en person som lider meg gjennom angst. Det kan være restaurantbesøk på flere timer, kjøring i bil, tur på butikken/handlesenter, venteromsitting, legebesøk etc. Jeg unngår ikke angstsituasjoner.

Under angstsituasjoner får jeg høy puls, svimmel, nummen i beina, uvel i kroppen. Kan også få panikkanfall hvor jeg får en følelse av å besvime.

Angst er bare forferdelig!!! :-(

Andre som har det slik?

 

Det er bare å ta seg sammen! 

 

Sier ihvertfall hr doktor.

Anonymous poster hash: a609b...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er bare å ta seg sammen! 

 

Sier ihvertfall hr doktor.

Anonymous poster hash: a609b...6af

 

 

Det er det værste jeg kan høre. Hadde det vært så enkelt, så hadde jeg gjort det for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det værste jeg kan høre. Hadde det vært så enkelt, så hadde jeg gjort det for lenge siden.

Hvis det gjalt liv skrev han, hvis det gjalt liv....gjør det som regel det i hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ta seg sammen!

Sier ihvertfall hr doktor.

Anonymous poster hash: a609b...6af

Hallo! Hvorfor svare slik. Jeg mente det seriøst!

-Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har slitt med sosial angst i mange år, det var forferdelig, aller verst var vel hvor dum jeg følte meg - jeg ble helt "tom i hodet". Men så fikk jeg riktig type terapi (blanding av støttesamtaler og psykoedukasjon og psykodynamisk og kognitiv) og startet i angstgruppe, og ble kjent med nye og ålreite folk, jeg fikk også aspergerdiagnose, og nå har jeg vært symptomfri i over to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette Problemet

Ja, det er nok mange som har det slik. Men også mange som unnviker plikt pga. bagatellmessig ubehag.

 

Det er ikke så godt å si hvem som er hvem. Man har gjerne en mening om mennesker man treffer eller er med (eller om seg selv), men man har egentlig ingen garanti for at det man mener er rett.

 

I endel religion så er det slik at det bare en guddom som har kunnskap nok til å forstå et menneske.

 

Jeg liker det, jeg. Teoretisk sett. I praksis er jeg en fordomsfull jævel med et underdanig-aggressivt tankesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før visste jeg ikke at jeg hadde angst. For meg var det å ha angst normalt - jeg visste ikke av noe annet. Jeg presset meg og gjennomførte ting jeg måtte gjøre, mens jeg gjerne unngikk ting jeg ikke var nødt til. Men jeg unngikk også mye som jeg hadde lyst til å gjøre - ikke bare ting jeg ikke hadde lyst til.

Etter at jeg fikk god behandling, har jeg fått det langt bedre og jeg slipper å slite meg ut og igjennom ting.

Bortsett fra at jeg aldri har hatt panikkanfall, vet jeg absolutt hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som lider meg gjennom angst. Det kan være restaurantbesøk på flere timer, kjøring i bil, tur på butikken/handlesenter, venteromsitting, legebesøk etc. Jeg unngår ikke angstsituasjoner.

Under angstsituasjoner får jeg høy puls, svimmel, nummen i beina, uvel i kroppen. Kan også få panikkanfall hvor jeg får en følelse av å besvime.

Angst er bare forferdelig!!! :-(

Andre som har det slik?

 

Hvordan jobber du og behandleren (om du har noen) med angsten i terapien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Hvorfor svare slik. Jeg mente det seriøst!

-Ts

 

Det var mer ett stikk til hr doktor. Ikke til deg. Selvfølgelig er det ikke "bare å ta seg sammen".

Anonymous poster hash: a609b...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, skjønte ikke helt hva du mente nå

Tenkte på noe nhd skrev i en annen tråd om angst, at hvis det stod om livet hadde angstpasienter klart å ta seg sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en person som lider meg gjennom angst. Det kan være restaurantbesøk på flere timer, kjøring i bil, tur på butikken/handlesenter, venteromsitting, legebesøk etc. Jeg unngår ikke angstsituasjoner.

Under angstsituasjoner får jeg høy puls, svimmel, nummen i beina, uvel i kroppen. Kan også få panikkanfall hvor jeg får en følelse av å besvime.

Angst er bare forferdelig!!! :-(

Andre som har det slik?

Slet nok mye mer med angst før og den lammet meg totalt. Nå er det mer slik at jeg føler jeg skal dette sammen, f.eks hos tannlege eller hos frisør, liker ikke å sitte der selv om jeg tar vival. Er redd jeg skal dø, ser for meg at sykebilen kommer og henter meg mens jeg holder på å dø. Men så "hører" jeg en stemme i hodet "Hold ut, dette klarer du, snart ferdig". Så jeg tror noen hjelper meg litt på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jobber du og behandleren (om du har noen) med angsten i terapien?

Foreløpig har vi ikke kommet ordentlig i gang med det. Har bare vært til 4 samtaler og da har det vært kartlegging som har vært fokuset. Vil tro jeg skal begynne neste gang eller gangen etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en person som lider meg gjennom angst. Det kan være restaurantbesøk på flere timer, kjøring i bil, tur på butikken/handlesenter, venteromsitting, legebesøk etc. Jeg unngår ikke angstsituasjoner.

Under angstsituasjoner får jeg høy puls, svimmel, nummen i beina, uvel i kroppen. Kan også få panikkanfall hvor jeg får en følelse av å besvime.

Angst er bare forferdelig!!! :-(

Andre som har det slik?

 

Absolutt.. Har kjempet mot dette hver eneste dag i snart et år nå, er helt forderdelig.. 

Gått til behandling siden november, startet på antidepressiva for 3 uker siden idag, depresjonen er bedre, men angsten er nå verre enn før - mest sannsynlig fordi at det blir verre før den avtar som de sier om antidepressiva.. 

 

Jeg blir uvel når jeg kjenner det verst da, men har den kriblingen og ubehageligheten i kroppen hele dagen :/ Fysj dette er det verste jeg har vært med på.. Håper jeg blir helt frisk igjen endag!

Anonymous poster hash: 06fd5...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...