Gå til innhold

Ingen sex på 20 år.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg lever i et ekteskap uten fysisk kontakt, har ikke vært det på over 20 år. Hun vil ikke ha sex. Det var brått slutt da siste barn ble født i 1993. Det er utrolig frustrerende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært gift i 27 år og har to voksne barn. Vi har vært til rådgivning og veiledning, men det blir ingen endring. Heldigvis bruker jeg antideppresiva så det bremser det meste av sexlysten. Men det er ikke slik det skal være. Jeg er bare 60 år. Og har hatt bare en partner.

Hva råder du meg til å gjøre? Skal jeg fortsette slik eller bryte noe jeg ser utrolig mørkt på. Tøft å etablere seg på nytt når du bare har trygd dvs. dårlig økonomi. Men alternativet er nesten et helt liv uten sex, noe som er uønsket. Men jeg får ikke gjort så mye med det. sliter med depresjoner og bruker sovemedisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • erik123

    39

  • Kayia

    9

  • Nicklusheletida

    8

  • AnonymBruker

    8

Synes det bør være greit å ha en elskerinne når situasjonen er som den er.

Mener du virkelig det? Det synes jeg er uhørt, med mindre kona har gitt sin aksept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hei. Jeg lever i et ekteskap uten fysisk kontakt, har ikke vært det på over 20 år. Hun vil ikke ha sex. Det var brått slutt da siste barn ble født i 1993. Det er utrolig frustrerende og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har vært gift i 27 år og har to voksne barn. Vi har vært til rådgivning og veiledning, men det blir ingen endring. Heldigvis bruker jeg antideppresiva så det bremser det meste av sexlysten. Men det er ikke slik det skal være. Jeg er bare 60 år. Og har hatt bare en partner.

Hva råder du meg til å gjøre? Skal jeg fortsette slik eller bryte noe jeg ser utrolig mørkt på. Tøft å etablere seg på nytt når du bare har trygd dvs. dårlig økonomi. Men alternativet er nesten et helt liv uten sex, noe som er uønsket. Men jeg får ikke gjort så mye med det. sliter med depresjoner og bruker sovemedisin.

Jeg lever selv i et forhold uten sex, men det er ikke fordi jeg ikke har sexlyst i det hele tatt. Vi er for ulike og nærhet og omtanke mangler fra hans side, vi lever under samme tak men hvert vårt liv. Sover ikke i samme seng og spiser ikke måltider sammen, som å være på ulike planeter. Han må gjerne få seg en elskerinne, jeg klarer ikke ha sex med han når ting i hverdagen ikke fungerer. Så fungerer det fint ellers hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig det? Det synes jeg er uhørt, med mindre kona har gitt sin aksept.

Elskerinne er helt uhørt og helt utenkelig. Jeg er gift og vil ikke såre kona mi, til tross for at hun sårer meg. Dessuten er det ikke noe marked for meg der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er en meget tålmodig mann med høy moral og mye empati. Jeg hadde neppe vært like edel hvis det skjedde med meg, men jeg tror nok jeg hadde avsluttet forholdet etter en viss tid helt uten nærhet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en meget tålmodig mann med høy moral og mye empati. Jeg hadde neppe vært like edel hvis det skjedde med meg, men jeg tror nok jeg hadde avsluttet forholdet etter en viss tid helt uten nærhet.

Enig, jeg ville antakelig også gått ut av et slikt forhold. Men jeg tror ikke jeg ville gått bak min manns/kones rygg og funnet en elsker/inne med mindre saken var diskutert og samtykke gitt. Muligens med mindre man av ukjente grunner måtte fortsette som gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Elskerinne er helt uhørt og helt utenkelig. Jeg er gift og vil ikke såre kona mi, til tross for at hun sårer meg. Dessuten er det ikke noe marked for meg der ute.

Du er snill.Men ikke bli hvor du er bare pga økonomi.

Anonymous poster hash: f651d...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er snill.Men ikke bli hvor du er bare pga økonomi.

Anonymous poster hash: f651d...748

Tror han viste til sjekkemarked, ikke økonomi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en meget tålmodig mann med høy moral og mye empati. Jeg hadde neppe vært like edel hvis det skjedde med meg, men jeg tror nok jeg hadde avsluttet forholdet etter en viss tid helt uten nærhet.  

Sex er ikke alt, men berøringer er fint. Jeg får ikke noe av det, og det gjør meg trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever selv i et forhold uten sex, men det er ikke fordi jeg ikke har sexlyst i det hele tatt. Vi er for ulike og nærhet og omtanke mangler fra hans side, vi lever under samme tak men hvert vårt liv. Sover ikke i samme seng og spiser ikke måltider sammen, som å være på ulike planeter. Han må gjerne få seg en elskerinne, jeg klarer ikke ha sex med han når ting i hverdagen ikke fungerer. Så fungerer det fint ellers hos dere?

Vi har samme soverom, men er helt ulike. Krangler om alt. Savner sex og nærhet. Men jeg holder vel ut. Merkelig oppførsel fra en kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Vi har samme soverom, men er helt ulike. Krangler om alt. Savner sex og nærhet. Men jeg holder vel ut. Merkelig oppførsel fra en kvinne.

Når ingenting ant fungerer er det vel ikke rart at sexlivet ikke fungerer?

 

Det er rart med oss folk, niholder på ting som ikke fungerer istedenfor å tenke at det finnes noen for meg. Livet skal jo være godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, jeg ville antakelig også gått ut av et slikt forhold. Men jeg tror ikke jeg ville gått bak min manns/kones rygg og funnet en elsker/inne med mindre saken var diskutert og samtykke gitt. Muligens med mindre man av ukjente grunner måtte fortsette som gift.

 

Skulle hun godkjenne? Det er jo opplegget til trøbbel.

 

Jeg tror mange mann har det slik som erik123 beskriver. Neimen ikke rart skilsmisser, utroskap oppstår, at noen også går til prostituerte i sin fortvilelse.

 

Jeg er mann og i nesten helt samme situasjon som erik123, økonomisk også. Forskjellen er at at det nå er ingen sex, har ikke vært det på flere måneder. Nå tyder alt på at det er helt slutt. Før der igjen gikk det også flere måneder. Sånn var det i flere år, og de siste 20 nesten ingenting. Fysisk nærhet er også omtrent null.

 

Alternativet? Å fortsette i samme vonde spor som hittil er mindre ødeleggende enn alternativene. Elskerinne er tapt ekteskap, tapte venner, økonomisk ruin og enda mer sorg. Jeg har en kronisk sykdom og vil etter hvert få behov for operasjon hvis jeg skal leve lenger. Jeg synes ikke mitt liv er så greit lenger, så det tilbudet vil jeg ikke ta imot. Og det har jeg fortalt kona.

Anonymous poster hash: 09f32...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hun godkjenne? Det er jo opplegget til trøbbel.

 

Anonymous poster hash: 09f32...542

Ja, selvsagt. Men det bekrefter jo nettopp at det antakelig er bedre å avslutte forholdet enn å søke utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever selv i et forhold uten sex, men det er ikke fordi jeg ikke har sexlyst i det hele tatt. Vi er for ulike og nærhet og omtanke mangler fra hans side, vi lever under samme tak men hvert vårt liv. Sover ikke i samme seng og spiser ikke måltider sammen, som å være på ulike planeter. Han må gjerne få seg en elskerinne, jeg klarer ikke ha sex med han når ting i hverdagen ikke fungerer. Så fungerer det fint ellers hos dere?

 

Hvorfor? Hun vil jo ikke ha sex. Jeg synes det er mer uhørt å sexnekte i 20 år.

Hva skal jeg gjøre da? Jeg kan ikke tvinge henne. Nå har jeg levd uten sex snart hele livet, så jeg er vant til det. Men det gjør ikke min psykiske helse noe bedre. Det er jo noe som er fullstendig galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hva skal jeg gjøre da? Jeg kan ikke tvinge henne. Nå har jeg levd uten sex snart hele livet, så jeg er vant til det. Men det gjør ikke min psykiske helse noe bedre. Det er jo noe som er fullstendig galt.

Ikke lett å vite hva du skal gjøre, du er nok glad i henne etter så mange år. En kan bli paralysert og tiden står stille, men sannheten er at årene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kan ikke tvinge henne, men du kan velge å gå. Jeg personlig hadde heller valgt dårlig råd og et håp om en bedre framtid framfor et samliv som det du beskriver, men det høres ut som du har bestemt deg for å tro at alt håp er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

du kan velge å gå. Jeg personlig hadde heller valgt dårlig råd og et håp om en bedre framtid framfor et samliv som det du beskriver.

 

Kan man alltid få det bedre av skilsmisse? Får ikke noen det verre også? Sannheten er vel at de fleste angrer på akkurat det valget, sånn statistisk sett har jeg lest.

 

Når man har svært lite penger og lite mentalt og fysisk overskudd, kan man heller ikke regne med å kunne gå inn i noe nytt parforhold. Da har man jo ingenting å "gi" den andre. Hvilken kvinne bryr seg om en fyr hun ikke har fordel av? Har aldri sett noen sånne.

Anonymous poster hash: 09f32...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...