Gå til innhold

kvinnedagen


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

 

Jeg går ikke i tog, syns det blir så mye støy, og usakligheter, det man kaller spissformuleringer.

 

Men likte artikkelen til Dr Gro Nylander.

 

http://www.dagbladet.no/2014/03/07/kultur/meninger/kronikk/reservasjonsrett/kvinnedagen/32192974/

 

Syns hun kommer med mange viktige tanker til ettertanke.

 

Jeg er imot abort, men om jeg ønsket å være advokat eller fastlege, mener jeg visse private standpunkter/meninger bør bli private, fordi de ikke har noe egentlig fasit, men er et valg tatt på ofte vanskelig grunnlag.

 

Akkurat som alle har rett til en forsvarer, enten man er pedofil eller voldtekstanmeldt, bør alle ha lik rett til helsehjelp når de oppsøker en lege.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    21

  • Kayia

    8

  • laban

    6

  • Togli

    4

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Årets "kvinnedags-hovedsak" viser vel at kvinner er så likestilt i dette landet at det rett og slett blir for dumt å gå i tog for det.

 

  • Det er veldig få fastleger som ønsker å reservere seg
  • De få som ønsker det skal kun få lov dersom det er andre leger som ikke ønsker det i nærområdet
  • Det er jo helt tullerusk å gå til fastlegen for abort uansett ........

 

Hallo? Er det noe igjen i topplokket til dagens kvinner?

 

  • Det er HAUGEVIS av NORSKE JENTER som blir tvangsgiftet i mer eller mindre grad i Norge i 2014. Noen skjuler det med å si at det er "bare" arrangerte ekteskap, Hun fikk se en gutt og sa ja, det var helt tilfeldig at hun likte denne personen nok til å leve med denne resten av livet. Det var "helt" frivillig". Det er jo rett og slett LIVSTIDSPROSTITUSJON, men ikke som de norske frivillige, det er tvangs-livstids-prostitusjon og til og med lovlig!
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gjemme seg undre sjal, fordi guttene kommer til å bli for kåte...
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de ikke er homofile, dersom de innrømmer det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de er muslimer, og som tvinges til å tvinge sine barn til å late som de er muslimer. Dersom de ikke gjør det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gifte seg med tilfeldige utlendninger for å få dem inn til den norske velferdsstat...

 

Og dere kjemper for hva? Hvis "reservasjonsretten" er kvinnesaken som er viktigst i Norge i dag så så får dere komme dere tilbake til kjøkkenbenken, for med en slik hjerne så er det der dere hører hjemme! 

 

Anonymous poster hash: 0776d...b24


Anonymous poster hash: 0776d...b24



Anonymous poster hash: 0776d...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

afp000682590-90Eu0Isnsk.jpg?updated=0803

 

Finn en feil. (bilde tatt i oslo 8 Mars 2014, kilde www.osloby.no)

 

Ja du tenkte rett, Det er 50'000 ikke vestlige kvinner i Oslo. Ser ikke slik ut på disse hudfargene. Og det er vel ikke så rart at de ikke kommer.

Hvem er det som kjemper for disse kvinnene?

Ingen. De er for opptatt av å kjempe for en symbolsak som ikke har noen mening overhodet.

Hva skjedde med solidaritet blant kvinnene, hvor alle kjempet sammen for å styrke de svakeste.

 

Jeg er rett og slett skuffet over dere. Skam dere

 

Det er blitt en elitistisk holdning hvor kvinnesaken ikke handler om å kjempe for de svake kvinnene, det handler om ørsmå forbedringer for de som stiller sterkest



Anonymous poster hash: 0776d...b24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og dere kjemper for hva? Hvis "reservasjonsretten" er kvinnesaken som er viktigst i Norge i dag så så får dere komme dere tilbake til kjøkkenbenken, for med en slik hjerne så er det der dere hører hjemme! 

 

Dine punkter viser hvor feige disse selverklærte feministene er. 

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Jeg går ikke i tog, syns det blir så mye støy, og usakligheter, det man kaller spissformuleringer.

 

Kvinnedagen har gått ut på dato. For lengst.

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og dere kjemper for hva? Hvis "reservasjonsretten" er kvinnesaken som er viktigst i Norge i dag så så får dere komme dere tilbake til kjøkkenbenken, for med en slik hjerne så er det der dere hører hjemme! 

 

"Viktigst"?

Det går faktisk an for kvinner å ha mer enn en tanke i hodet på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

"Viktigst"?

Det går faktisk an for kvinner å ha mer enn en tanke i hodet på en gang...

Hvorfor ignorerer man totalt alle punktene til ab i innlegg nr 2? Er ikke dette viktig nok? Er man redd for rasismespøkelset?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ignorerer man totalt alle punktene til ab i innlegg nr 2? Er ikke dette viktig nok? Er man redd for rasismespøkelset?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Det er da vel ingen som har ignorert det? Vi alle vet at 8.mars er særdeles viktig å markere, spesielt for undertrykte kvinner i andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig morgen lørdag 8.mars 2014. Jeg har pusset og tatt på meg mitt kvinnefrontmerke i sølv som jeg fikk i gave av min bror. Sist dette smykket var med i 8. mars tog, var på 70-tallet da vi sto på barrikadene for kampen om fri abort. Vi følte at vi vant den gangen - og det forhatte nemdsystemet ble borte.

Selv var jeg så heldig at jeg slapp å gå gjennom det gamle nemndsystemet, men jeg hadde venninner som måtte krype til korset og ynkeliggjøre seg foran nemden. Det ble gjerne slik at de som kunne fortelle det nemnden ville høre, var de som fikk innvilget abort. Mindre ressurssterke jenter fikk lide.

En abortsøkende kvinne er i en sårbar situasjon. Å velge og ta abort er ingen enkel avgjørelse og det å møte en fordømmende lege blir å legge stein til byrden. Hun fortjener å bli tatt imot med omsorg og forståelse.

Denne nye reservasjonsretten er et tilbakeslag og kan på mange måter minne faretruende om det gamle systemet.

Vi vil ikke igjen måtte krype, trygle og be for det som er vår rett.

 

Når dette er sagt, vil jeg også minne om at det var mange andre paroler i årets 8. mars tog. Internasjonal solidaritet har alltid vært en viktig merkesak for kvinnebevegelsen for -- du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv -

 

Det var også paroler mot tvangsekteskap og mange andre kvinnesaker - kvinnesaken favner bredt.

 

Jeg skulle gjerne vært på Youngstorget i går, men var ikke frisk nok til det - men i tankene var jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da vel ingen som har ignorert det? 

 

Hvor er da parolene? Ble dette nevnt i taler?

 

Vi alle vet at 8.mars er særdeles viktig å markere, spesielt for undertrykte kvinner i andre land.

 

 

Ab nevnte spesielt NORSKE jenter. Hvorfor så stille fra venstresiden om dette problemt?

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skulle gjerne vært på Youngstorget i går, men var ikke frisk nok til det - men i tankene var jeg med.

 

Hva er tankene dine om dette?

 

 

  • Det er HAUGEVIS av NORSKE JENTER som blir tvangsgiftet i mer eller mindre grad i Norge i 2014. Noen skjuler det med å si at det er "bare" arrangerte ekteskap, Hun fikk se en gutt og sa ja, det var helt tilfeldig at hun likte denne personen nok til å leve med denne resten av livet. Det var "helt" frivillig". Det er jo rett og slett LIVSTIDSPROSTITUSJON, men ikke som de norske frivillige, det er tvangs-livstids-prostitusjon og til og med lovlig!
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gjemme seg undre sjal, fordi guttene kommer til å bli for kåte...
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de ikke er homofile, dersom de innrømmer det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de er muslimer, og som tvinges til å tvinge sine barn til å late som de er muslimer. Dersom de ikke gjør det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gifte seg med tilfeldige utlendninger for å få dem inn til den norske velferdsstat...

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du tenkte rett, Det er 50 000 ikke vestlige kvinner i Oslo. Ser ikke slik ut på disse hudfargene. Og det er vel ikke så rart at de ikke kommer.

Hvem er det som kjemper for disse kvinnene?

Ingen. De er for opptatt av å kjempe for en symbolsak som ikke har noen mening overhodet.

Hva skjedde med solidaritet blant kvinnene, hvor alle kjempet sammen for å styrke de svakeste.

 

Jeg er rett og slett skuffet over dere. Skam dere

 

Det er blitt en elitistisk holdning hvor kvinnesaken ikke handler om å kjempe for de svake kvinnene, det handler om ørsmå forbedringer for de som stiller sterkest

Anonymous poster hash: 0776d...b24

 

Nå var det ikke slik at alle de som ikke er blåhvite i huden, fikk beskjed om å stille seg i et bestemt hjørne for å være synlige på bildet.  Jeg er heller ikke med på bildet, selv om jeg var der. 

 

Det er flere paroler i 8. mars-togene, ikke bare den som media er mest opptatt av.  Flere av dem har internasjonalt tilsnitt. Jeg gikk selv under en parole som ikke var rettet mot forhold i Norge.  Noen paroler var skrevet på andre språk, inkludert fremmede alfabeter - og rett bak oss gikk det en stor gruppe som ropte slagord på et fremmed språk under hele toget.  Så jo, dagen samler minoriteter også. 

 

Det at alle kvinner ikke er enige om alt hele tiden, er uansett ikke noe bevis på at kvinnesolidariteten er død.  Det er ingen som forlanger at menn i rike land skal slutte å kjempe for sine hjertesaker, fordi det finnes fattige menn i andre land. 

 

Hvem som kjemper for "disse kvinnene"?  Mange av dem kjemper utmerket godt for seg selv, man er ikke automatisk undertrykt selv om man ikke har norske besteforeldre.  Ellers er det i stor grad de samme gruppene som er aktive på 8. mars, som har fått i gang og driver tilbud som mange minoritetskvinner har glede av.  Du skal heller ikke se helt bort fra at abortloven vår har betydning også for "ikke vestlige". 

 

Det er fullt forståelig at det å pirke på detaljene i en rettighet mange har kjempet for og er glade for, virker mobiliserende.  Man frykter f.eks. at dette bare er begynnelsen, vi har jo en politisk situasjon som krever hyppige "gi og ta"-øvelser.  Det blir som når forslag om å pynte på sykelønnsordningen samler folk i 1. mai-tog, selv om det ikke handler om å avskaffe den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnedagen har gått ut på dato. For lengst.

Anonymous poster hash: 8ce5d...794

 

Nå har det i flere år vært hevdet at den har gått ut på dato fordi den ikke har samlet så mange.  Er det endelig "bevist" nå, fordi den fikk så stor oppslutning i går?  Skal vi avskaffe 1. mai også, fordi vi har sluttet med barnearbeid og fått en arbeidsmiljølov?

 

Det er frivillig å delta på slike "dager".  La nå de som synes de har en funksjon, få holde dem i live.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og dere kjemper for hva? Hvis "reservasjonsretten" er kvinnesaken som er viktigst i Norge i dag så så får dere komme dere tilbake til kjøkkenbenken, for med en slik hjerne så er det der dere hører hjemme! 

Anonymous poster hash: 0776d...b24

 

Det er alltid mange andre paroler i demonstrasjonstog, enn de som media henger seg mest opp i. 

 

Det er helt normalt å reagere hvis noen pirker på en ordning man ønsker skal bestå, selv om det er på overflaten.  Det er et vanlig fenomen i all politikk og regnes ikke som hjernedødt. 

 

Jeg synes ikke du skal antyde at det er mangel på hjerne som holder kvinner hjemme "ved kjøkkenbenken".   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Årets "kvinnedags-hovedsak" viser vel at kvinner er så likestilt i dette landet at det rett og slett blir for dumt å gå i tog for det.

 

  • Det er veldig få fastleger som ønsker å reservere seg
  • De få som ønsker det skal kun få lov dersom det er andre leger som ikke ønsker det i nærområdet
  • Det er jo helt tullerusk å gå til fastlegen for abort uansett ........

 

Hallo? Er det noe igjen i topplokket til dagens kvinner?

 

  • Det er HAUGEVIS av NORSKE JENTER som blir tvangsgiftet i mer eller mindre grad i Norge i 2014. Noen skjuler det med å si at det er "bare" arrangerte ekteskap, Hun fikk se en gutt og sa ja, det var helt tilfeldig at hun likte denne personen nok til å leve med denne resten av livet. Det var "helt" frivillig". Det er jo rett og slett LIVSTIDSPROSTITUSJON, men ikke som de norske frivillige, det er tvangs-livstids-prostitusjon og til og med lovlig!
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gjemme seg undre sjal, fordi guttene kommer til å bli for kåte...
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de ikke er homofile, dersom de innrømmer det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER (og gutter) som blir tvunget til å late som de er muslimer, og som tvinges til å tvinge sine barn til å late som de er muslimer. Dersom de ikke gjør det blir de kastet ut av familien, banket opp, og det som værre er
  • Det er haugevis av NORSKE JENTER som blir tvinget til å gifte seg med tilfeldige utlendninger for å få dem inn til den norske velferdsstat...

 

Og dere kjemper for hva? Hvis "reservasjonsretten" er kvinnesaken som er viktigst i Norge i dag så så får dere komme dere tilbake til kjøkkenbenken, for med en slik hjerne så er det der dere hører hjemme! 

 

Anonymous poster hash: 0776d...b24

 

Veldig bra. Feminisme trengs ikke for å gi normal rettspleie for unge mennesker.

Ser det er mange som mener at såkalt likestilling har gått ut på dato.

 

Anonymous poster hash: b3e47...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ser det er mange som mener at såkalt likestilling har gått ut på dato.

Anonymous poster hash: b3e47...e91

 

Mange? Den bloggen har 7 følgere.  Jeg tror ikke det er så veldig mange som skriver under på slike ting:

 

Rødstrømper fortjener ikke gratis understellsbehandling på sykehus. De får heller ta ansvar for egne aktiviteter i sengen eller hvor det nå var de gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har det i flere år vært hevdet at den har gått ut på dato fordi den ikke har samlet så mange.  Er det endelig "bevist" nå, fordi den fikk så stor oppslutning i går?  Skal vi avskaffe 1. mai også    

 

1. mai er egentlig til feiring av sosialismen med alle dens ukultur og urett, ikke for feiring av arbeidernes kampdag. Arbeidere er ikke lenger fattigklasse, de har skaffet seg gode lønnsvilkår og overdrevent gode avtalefestede pensjoner delvis subsidiert av staten. LOs medlemmer skiter stort sett i at vi har en stor gruppe mennesker som har falt ut av arbeidsmarkedet og sannsynligvis aldri vil kunne komme tilbake. Da fortjener de heller ikke 1. mai som propaganda-dag.

 

8. mai er propagandadag for kvinnefrigjøring - eiring av kvinners frigjøring fra ekteskap og familieansvar. Nå vokser mange barn opp unten begge foreldre. De røde har fått til et system der barneoppdragelsen blir outsourcet nærmest på heltid av tilfeldige ukjente. Så går de røde i hurra-tog og feirer friheten uten ektemann, og at de har fått velfersstaten som farssubstitutt.

 

Hensikten med å bytte ut den mannlige forsørgeren med velferdsstat, er å skape en boble av frihetsillusjoner for kvinner tilsvarende som i et realityprogram. Slik skaffer politikerne seg makt og blir kvinners fassubstitutt. Da kan kvinner styres ved hjelp av banklån, studielån og velferdsytelser. Såkalte velferdsgoder ytes uten betingelser til livsstil mens ytelser var avhengige av familiesamhold tidligere. Da forsvinner mesteparten av negative konsekvenser av uhemmet sexliv. Det ønsker makthaverne siden det da blir mindre begrensninger i deres maktutøvelse og avhengigheten av dem blir større, mye større enn om de bare var avhengige av sine ektemenn.

Anonymous poster hash: f022d...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som fortsatt feirer 1. mai?

Har aldri skjønt dere som lurer på om diverse dager "fremdeles feires". Sier dere det om feks 17. mai også?

 

Er forøvrig og dessuten helt uenig i at 8. mars eller 1. mai er politisk utdatert men det er en helt annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt dere som lurer på om diverse dager "fremdeles feires". Sier dere det om feks 17. mai også?

 

Ja, det er jo helt klart at 17. mai feires av de fleste. 1. mai brukes vel helst til å ta våronna i hagen, eller pusse båten. Bortsett for en liten minoritet er ikke 1. mai annet enn en vanlig fridag.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...