Gå til innhold

Manglende lyst :(


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Eg har et meget fortvilande spørsmål. Eg er nyetablert i et sambuarforhold.(.Aug 13). Vi hadde grei sex før vi flytta sammen, men omtrent det same eg kom i hus så blei også vår kontakt mellom oss mindre og mindre. Det er inge kyssing, han tar nesten ikkje på meg lenger...vi har kansje sex 2 gonger i mnd. Eg prøver å nærme meg i senga med å ta bort i han..stryke på han..men det er som han nesten rygger i senga eller han legger seg til å snorke med ein gong. Eg er 43 år gammel og han blei nyleg 50 år. Han holder på å bygge nye fjøs(robotfjøs) mykje stress med det. Han har sagt at han er trøtt og sliten. Det skjønner eg.. Eg har tatt permisjon frå min tidligere jobb og flytta til han..i den komunen. Eg har permisjon til oktober. Eg går sån og lurer på om eg bare skal gi opp heile forholdet pga manglande interesse for meg...eg lurer på om det er noko galt med meg..sidan han ikkje tar bort i meg lenger..han er ellers veldig snill..men har en forståelse på at han er veldig gammeldags. Sexen består i å kysse litt og så bare legge seg oppå og dure i vei..til en er ferdig..og så legge seg til å sove. Eg Er så desperat etter nærhet..at eg har lurt på om å skaffe meg et sidesprang..men eg er egentlig totalt i mot utroskap..og det er han også. Has forige kone var utro mot han. Dei skilde seg i 2008. Eg veit ikkje mi arme råd og kva eg skal gjere. Eg er veldig gla i han..men samdidig så veit eg rett og slett ikkje om eg orker lenger..å vere her. Eg tørr ikkje å ta opp problemet med han for eg er redd han då kaster meg ut...for di eg blir kansje oppfatta som " krakilsk og hysterisk. Han er egentlig veldig sjenert på dette området...eg har ikkje sett han naken endå...er veldig rart egentlig. Eg tenker som så at eg hadde tenkt å vente til fjøset er ferdig byggt..og sjå om det betrer seg...vis ikkje så reiser eg her frå og begynner i min gamle jobb...når permisjonen min slutter. Eg tørr rett og slett ikkje å la den jobben går i frå meg...den jobben har eg hatt i snart 20 år. Eg har solgt unna all møblemang..sitter igjen med ingenting, vis eg flytter herifrå. Eg har bare råda til å bu på hybel pga eg har kjøpt bil og har stort billån. Eg veit ikkje om du forstår min fortvilelse eller mitt spørsmål. Det koker egentlig ned i sp. Kva skal eg gjere med en sambuar med manglande lyst og manglende lyst til å gi klemmer, kyss i det daglige liv. Eg føler vi har vore gift i 60 år og alt mangler. Har du nokon tips eg kan gjere..uten å måtte snakke med han om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har solgt din gamle leilighet - hva har du gjort med de pengene da? Jeg har ingen tro på at han er sprek og lysten som en ungfole den dagen fjøset står ferdig... Han har vel ikke det store behovet for nærhet og sex og det er ikke alle som da evner å se at partneren tørster etter en klem og det å ligge på armen en stund om kvelden.

 

Hvis han virkelig blir sur og kaller deg stygge ting dersom du prøver å ta det opp med ham så må det jo bunne i ett eller annet. Har han potensproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg får ikke akkurat gode vibber av det du sier... At sexlivet dabber SÅ fort, og at du allerede nå tenker sidesprang er ikke akkurat et godt varsel, og jeg ville - som du selv er inne på - tenkt på retur til ditt gamle liv. Hva om du gir dette sommeren, men setter sluttdato den siste i august? I såfall har du september å flytte på, det er jo ingen krise om du ikke er 100% på plass innen du går tilbake til din gamle jobb, bare du bor der. Er det unger med på flyttelasset forresten?

 

Det at du ikke har møbler lenger har ingen betydning, det er småtteri mot å skulle bli boende i et forhold du allerede innen et halvår mistrives i. Det at du ikke har sett han naken ennå (!) styrker ikke akkurat troen på at dette skal løse seg lett.

 

Innen august ville jeg gjort det jeg kunne på å få mannen i tale/ samarbeid (start i dag!), men som sagt - jeg ville latt det fare om jeg ikke møtte vilje til endring.

 

Lykke til!

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har solgt din gamle leilighet - hva har du gjort med de pengene da? Jeg har ingen tro på at han er sprek og lysten som en ungfole den dagen fjøset står ferdig... Han har vel ikke det store behovet for nærhet og sex og det er ikke alle som da evner å se at partneren tørster etter en klem og det å ligge på armen en stund om kvelden.

 

Hvis han virkelig blir sur og kaller deg stygge ting dersom du prøver å ta det opp med ham så må det jo bunne i ett eller annet. Har han potensproblemer?

Eg leide leilighet..med min gamle arbeidsgiver...så den er grei..men eg solgte unna møbler og ting og tang eg ikkje kunne/ var plass til i dette huset...fult opp frå før :). Eg trur heller ikkje at han har same behov for nærhet som meg...eg har hatt lite av det..i barndommen..(Mor som mishandla meg). Han er veldig snill og omsorgfull på andre måter..men det mangler liksom nærhet. Han har nemt ein gong før...om at han har mista litt lyst på sex...får det liksom ikkje til.....å stå. ..andre gonger så går det fint...sexen er go og fin...når en først gjere det...men har no lyst til å kunne gjere det meir en 1-2 gonger i mnd.Han er ikkje så snakkesaligt når det gjeld den problematikken...men eg har vel tenkt tanken om at han har litt problemer på den kanten. Eg sa vel det til han då...at han er litt stressa..med alt mulig...han sit i mobil omtrent heile dagen...kan sitte i strekk i over 3 timer...sukk. Eg trur nok det er et resultat av å vere aleine ei stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg får ikke akkurat gode vibber av det du sier... At sexlivet dabber SÅ fort, og at du allerede nå tenker sidesprang er ikke akkurat et godt varsel, og jeg ville - som du selv er inne på - tenkt på retur til ditt gamle liv. Hva om du gir dette sommeren, men setter sluttdato den siste i august? I såfall har du september å flytte på, det er jo ingen krise om du ikke er 100% på plass innen du går tilbake til din gamle jobb, bare du bor der. Er det unger med på flyttelasset forresten?

 

Det at du ikke har møbler lenger har ingen betydning, det er småtteri mot å skulle bli boende i et forhold du allerede innen et halvår mistrives i. Det at du ikke har sett han naken ennå (!) styrker ikke akkurat troen på at dette skal løse seg lett.

 

Innen august ville jeg gjort det jeg kunne på å få mannen i tale/ samarbeid (start i dag!), men som sagt - jeg ville latt det fare om jeg ikke møtte vilje til endring.

 

Lykke til!

Først vil eg presisere...eg kommer ikkje til å vere utro..sjølvom..det er bare ikkje meg...bare frustrerte tanker..en fortjener ikkje noko slikt. Det er ikkje unger på flyttelasset...dei bur på min gamle plass.. Eg vil og sei eg trives på plassen...og forholdet..men mangler en vesentlig del av et forhold. Eg rekner med vis det hadde vore omvendt...eg hadde gjort noko slikt...så rekner eg med at han hadde gjort det slutt... Han har fortalt om tidligere kone som snudde ryggen til...når han ville...han burde vel ha skjønt litt etter det...han gjør det same som ho gjorde.... Han skal få en tjangs til det nærmer seg høsten og det er på tide å vurdere stillinga mi der eg kom i frå....eg må enten sei han opp..eller kome tilbake...og då er toget gått der.....den jobben får eg aldri igjen...er så mange som vil in på den arbeidsplassen...er en meget sikker arbeidsplass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Mulig lite nærhet, sjelden sex og hans vegring mot sex skyldes usikkerhet fra hans side. Det er ikke så greit å gå i gang med noe en føler manglende mestring overfor. Han har sikkert skjønt at bare det å legge seg oppå å dure i vei, slik du beskriver det, er dårlig sex for kvinner. Om han ikke vet hva han skal gjøre for å få til nytelsesorientert sex er det vanskelig å endre en slik atferd.

Vil anbefale at du får til å snakke om tema. Prøv å unngå å snakke om det som et problem. Fortell ham hva du liker med ham og at du liker kos og bli enig om å gi hverandre gode klemmer uten at det nødvendigvis behøver å bli sex av det. Også kos må læres. Noen må ta det som voksenopplæring. Få ham til å slappe av mens dere koser.

Når han slapper mer av når dere koser, er det enklere for ham å legge om stilen når dere har sex. Bli enige om at du tar styringen noen ganger, der han har en passiv rolle. Det kan hende han blir mer mottakelig for en slik rolle om han får bind for øynene. Så kan du la det skinne igjennom at slik du kjæler med hele kroppen hans, er slik du selv liker å bli kjælt med. Det kan få ham til å skjønne alternativer til å dure i vei.

Det kan også hende han kan lese seg til mer kunnskap om sex. Vil anbefale min egen bok Mer sex! Tema for boka er å gjøre menn til tryggere og bedre elskere. Den kom nettopp i nytt opplag, 12 år etter den ble lansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig lite nærhet, sjelden sex og hans vegring mot sex skyldes usikkerhet fra hans side. Det er ikke så greit å gå i gang med noe en føler manglende mestring overfor. Han har sikkert skjønt at bare det å legge seg oppå å dure i vei, slik du beskriver det, er dårlig sex for kvinner. Om han ikke vet hva han skal gjøre for å få til nytelsesorientert sex er det vanskelig å endre en slik atferd.

Vil anbefale at du får til å snakke om tema. Prøv å unngå å snakke om det som et problem. Fortell ham hva du liker med ham og at du liker kos og bli enig om å gi hverandre gode klemmer uten at det nødvendigvis behøver å bli sex av det. Også kos må læres. Noen må ta det som voksenopplæring. Få ham til å slappe av mens dere koser.

Når han slapper mer av når dere koser, er det enklere for ham å legge om stilen når dere har sex. Bli enige om at du tar styringen noen ganger, der han har en passiv rolle. Det kan hende han blir mer mottakelig for en slik rolle om han får bind for øynene. Så kan du la det skinne igjennom at slik du kjæler med hele kroppen hans, er slik du selv liker å bli kjælt med. Det kan få ham til å skjønne alternativer til å dure i vei.

Det kan også hende han kan lese seg til mer kunnskap om sex. Vil anbefale min egen bok Mer sex! Tema for boka er å gjøre menn til tryggere og bedre elskere. Den kom nettopp i nytt opplag, 12 år etter den ble lansert.

Eg skal og vil prate det med han når det ligg ann til det..men eg greier ikkje å bare begynne med det...er redd for korleis han vil takle det.....for han..trur eg at alt er i skjønneste orden.....han har sagt ein gong før...at han har litt problem med å få det til.....eg trur kansje at han flykter frå problematikken...i stedefor å prate om det....viss eg bare hadde vist ka som egentlig skjer...kan en vel takle det meste...det er uvissa som er vond...er mange gonger eg er på gråten i senga...fordi han bare legg seg til å sove...er knapt " go natt og ingen go natt kyss. Eg trur ikkje han er en person som leser seg til råd.. kansje eg kunne kjøpt boka og lest den sjølv..er den å få i butikk eller bare hos netthandel. Kor hen då evnt? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du sier at han har litt potensproblemer. For meg virker det som en åpenbar grunn til at han trekker seg tilbake, særlig hvis han føler at du er krevende.

 

Mulig han durer på fordi han er redd for å miste reisningen, men nå spekulerer jeg bare,

 

Jeg tror absolutt ikke han synes dette er i skjønneste orden, selv om han toner det ned og glatter over. Det er vanskeligere for ham å snakke om dette enn for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at han har litt potensproblemer. For meg virker det som en åpenbar grunn til at han trekker seg tilbake, særlig hvis han føler at du er krevende.

 

Mulig han durer på fordi han er redd for å miste reisningen, men nå spekulerer jeg bare,

 

Jeg tror absolutt ikke han synes dette er i skjønneste orden, selv om han toner det ned og glatter over. Det er vanskeligere for ham å snakke om dette enn for deg.

Eg er overhode ikkje krevende..veit ikkje ka du meiner med det. Eg har ikkje krevd noko...eg tier det i hel..han veit ikkje at eg går å tenker på dette. Eg bare går å tenker på kvifor det er blitt slik. Alt ellers funger som det skal vi samarbeider på alt anna plan. Han får sine kleder vaska..mat på bordet når han ønsker...vaska og ryddigt hus til enkvar tid. Eg liker å stelle for mannen min og synest han fortjener det....han har mykje utearbeid..eg er også med i fjøset om morgonen og kveld...vis eg har fri frå jobb. Men kansje menn har det vanskligere å prate om slikt en kvinner, men det han gjør no...er at han skyver meg i frå seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg skrev "hvis han føler at du er krevende". Jeg er bare en fyr på internett som aldri har møtt deg, så du må ikke ta det personlig.

 

Det høres ut som om dere har mye bra sammen, så jeg håper dere finner ut av det. Jeg synes du skal bevare troen på at han er glad i deg, og prøve å finne ut hva som gjør ting vanskelig for ham. Potensproblemer høres ut som en ganske solid lystdreper for ham, og jeg nekter å tro at han tar lett på det.

 

Det er uansett dårlig håndtert av ham, må jeg si. Han burde selvsagt gitt deg nærhet og bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kansje menn har det vanskligere å prate om slikt en kvinner, men det han gjør no...er at han skyver meg i frå seg.....

 

Eg skal og vil prate det med han når det ligg ann til det..men eg greier ikkje å bare begynne med det...er redd for korleis han vil takle det.....

Her er dere to som sliter med å prate om det i såfall ;) Kvinn deg opp og ta en prat - ingenting blir bedre om dere begge fortsetter å feie problemet under teppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "hvis han føler at du er krevende". Jeg er bare en fyr på internett som aldri har møtt deg, så du må ikke ta det personlig.

 

Det høres ut som om dere har mye bra sammen, så jeg håper dere finner ut av det. Jeg synes du skal bevare troen på at han er glad i deg, og prøve å finne ut hva som gjør ting vanskelig for ham. Potensproblemer høres ut som en ganske solid lystdreper for ham, og jeg nekter å tro at han tar lett på det.

 

Det er uansett dårlig håndtert av ham, må jeg si. Han burde selvsagt gitt deg nærhet og bekreftelse.

Neida..tok ikkje nær  av det du skreiv der...ville bare vite ka du meinte. Joda..vi har det godt sammen...er bare det lille som mangler. Er kjekt å høre frå en manns synspunkt :) Takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er dere to som sliter med å prate om det i såfall ;) Kvinn deg opp og ta en prat - ingenting blir bedre om dere begge fortsetter å feie problemet under teppet..

Eg veit....men..eg kvir meg slik. Er no en manns stolthet.....det dreier seg om...eller?? Dette veit menn...betre en meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg veit....men..eg kvir meg slik. Er no en manns stolthet.....det dreier seg om...eller?? Dette veit menn...betre en meg ;)

Naturlig det, men ingen er tjent med at det forblir sånn, ei heller mannen (eller "hans stolthet")..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...