Gå til innhold

dra til lege - bare for å snakke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det akseptabelt å ta kontakt med fastlegen for å bare snakke?

 

Jeg har endel som bekymrer og plager meg for tiden, men som jeg ikke snakker med hvem som helst om. Jeg har drøftet det med ei nær og god venninne flere ganger, men føler jeg ikke kan belaste henne med dette mer nå. 

 

Tingene plager meg såpass at jeg i gjennomsnitt har en våkenatt per uke (siste 3-4 mnd). Jeg er ikke syk, og legen kan egentlig ikke gjøre noe for meg. Men jeg trenger bare å snakke med noen "utenforstående" som ikke kjenner meg/familien og derfor kan se ting "utenfra" + jeg trenger bare få snakke igjennom sakene med annet voksent menneske. 

 

Er det vanlig å dra til legen bare for å snakke om sensitive ting? Og er det akseptabel bruk av legens tid?


Anonymous poster hash: d80ed...c42



Anonymous poster hash: d80ed...c42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Er det akseptabelt å ta kontakt med fastlegen for å bare snakke?

 

Jeg har endel som bekymrer og plager meg for tiden, men som jeg ikke snakker med hvem som helst om. Jeg har drøftet det med ei nær og god venninne flere ganger, men føler jeg ikke kan belaste henne med dette mer nå. 

 

Tingene plager meg såpass at jeg i gjennomsnitt har en våkenatt per uke (siste 3-4 mnd). Jeg er ikke syk, og legen kan egentlig ikke gjøre noe for meg. Men jeg trenger bare å snakke med noen "utenforstående" som ikke kjenner meg/familien og derfor kan se ting "utenfra" + jeg trenger bare få snakke igjennom sakene med annet voksent menneske. 

 

Er det vanlig å dra til legen bare for å snakke om sensitive ting? Og er det akseptabel bruk av legens tid?

Anonymous poster hash: d80ed...c42

Anonymous poster hash: d80ed...c42

 

 

Det er fullstendig akseptabel bruk av legens tid, har man en god fastlege kan denne typen samtaler være til god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hei!