Gå til innhold

App for påminnelse menstruasjon


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

 

Jeg har strevd hele livet og klarer aldri vite når jeg får menstruasjon.

Da jordmor spurte meg hadde jeg heller ingen anelse, men heldigvis hadde min mann det.

 

En dame bad meg, og ga meg, en app for dette, da jeg har en veldig regelmessig syklus.

 

Jeg har mistet den,

 

Jeg trenger en ny app.

 

Og på nettet ligger det mange, og jeg klarer ikke velge.

 

Jeg trenger påminnelse dagen før sånn at jeg er forberedt, og slipper bli opprørt og lei meg av stadige overraskelser og jeg er opptatt og ikke har med meg bind.

 

Jeg syns det er flaut at jeg ikke har begreper om når dette skjer, men det har med min autisme og gjøre, og jeg har sluttet kjempe mot det, nå skal jeg være mer realistisk løsningsorientert.

 

Glad om noen kan enbefale meg en grei og enkel app.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Madelenemie

Kan du ikke bare legge inn varsel i kalenderen på mobilen, om syklusen er så regelmessig?

Hei!

 

Da må jeg manuelt legge inn med 29 dager hele året!

 

Hvert år!

 

Lettere med app.

Det fins mange.

 

Jeg  blir så lei meg og fortvilt hver gang og sist var jeg opptatt og jeg ble så lei meg, og viste ikke hva gjøre, jeg ville sende sms til en student, kan du kjøpe med bind, men så frimodig er jeg ikke, jeg ble derfor bare så lei meg resten av dagen. Gikk oftere på toalettet og kjente bare på hvor ulykkelig og håløs jeg føler meg som aldri vet eller kjenner eller forstår, enda jeg er voksen:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha alltid noen bind liggende i veska eller sekken, de er jo enkeltpakket, hvis du i tillegg legger dem i en pose er det jo ikke noe problem. Jeg har alltid noen tamponger i veska, jeg vet du ikke bruker det, det var bare for å vise at det er vanlig å ha det med seg. :) Det hender jo for mange av oss at mensen dukker opp litt uventet, ikke alle er så punktlige i syklusen som deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Den jeg bruker er god til å forutse når neste menstruasjon kommer, men gir ingen varsler dessverre.

 

Her er noen tips om apper:

 

http://www.womenshealthmag.com/health/best-period-tracking-apps#.

Hei!

 

Ok.

 

Takk

 

Jeg trenger en enkel påminner. Glemmer altid.

 

En periode bestemte jeg meg for å alltid bare ha bind i sekken, men så mistet jeg det ut når jeg tok opp bøker og kalkulator :-( Så bedre om jeg bare kan få varsel dagen før.

 

Da kan jeg ha system i 3 dager og slipper ha panikk og uro en hel mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

Ha alltid noen bind liggende i veska eller sekken, de er jo enkeltpakket, hvis du i tillegg legger dem i en pose er det jo ikke noe problem. Jeg har alltid noen tamponger i veska, jeg vet du ikke bruker det, det var bare for å vise at det er vanlig å ha det med seg. :) Det hender jo for mange av oss at mensen dukker opp litt uventet, ikke alle er så punktlige i syklusen som deg. :)

Hei!

 

Ja jeg kom på det for ca 6 mnd siden at fra nå av alltid ha med ett bind, men så falt det ut av sekken :-(

 

Plutselig lå det der, og da jeg var eneste kvinne var det ingen tvil hvem det tilhørte.

 

Ingen sa noe, men jeg ble irritert og flau, vet ikke om mennene skjønte det, men uansett likte jeg ikke situasjonen.

 

Så prøvde jeg gå med det i baklommen der jeg har mobilen, hver dag:-(, men så gled det opp og hele dagen stod det libress opp av baklommen min :-( Jeg trenger en app, så jeg slipper slike problemer, og jeg blir like ulykkelig hver gang det skjer, Å som jeg gleder meg til å bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I stedet for å bruke energi på å finne den optimale app akkurat nå, så ville jeg ha tatt utgangspunkt i den dagen du fikk mens sist og så legge inn en varsel på mobilen 28 -29 dager senere (du kan skrive "husk bind" i påminnelsen). Dette ville jeg ha gjentatt hver gang jeg fikk mens, på den måten får du en pålitelig varsling hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

I stedet for å bruke energi på å finne den optimale app akkurat nå, så ville jeg ha tatt utgangspunkt i den dagen du fikk mens sist og så legge inn en varsel på mobilen 28 -29 dager senere (du kan skrive "husk bind" i påminnelsen). Dette ville jeg ha gjentatt hver gang jeg fikk mens, på den måten får du en pålitelig varsling hver gang.

Hei!

 

Ja så enkelt er det ikke. Da må jeg huske på det også hver mnd!!

 

Men nå sender jeg mail til damen som ga meg den for mange år siden, den er enkel og jeg slipper tenke mer på det, tenke hver mnd

 

Det er en app tror jeg for psykisk utviklingshemmede, husker ikke, men jeg trenger noe jeg slipper huske på hver mnd.

 

Jeg hadde bare ikke lyst til å sende sms om dette nå, etter så lang tid, og enda hun sa jeg skulle bruke denne også rotet jeg den bort/ det druknet i informasjonshavet som kom ellers fra damen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

 

OG

 

:-) Dette er ledd i mitt nye krykkeopplegg.

 

Jeg åpnet døren tidligere i dag med solbriller:-) jeg smilte, og svarte og lukket døren, hva menneske der ute tenkte vet jeg ikke.

 

Så ikke øynene mine, men alt gikk bedre med solbriller.

 

Det er bedre med varsel på mobilen enn at jeg mister bind ut av sekken, eller må huske enda en ting hver mnd, det fins, men jeg lot som jeg ikke hørte da damen snakket om dette den gangen, jeg var helt uvant med å ha venner også snakke om så intime ting, det var jeg ukomfortabel med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

 

Jeg fant en :-)

 

Bare syns merkelig at alle er rosa med blomster og sommerfugler, veeldig rosa, alle.

 

Bryr meg ikke, men kunne jo vært noe mer nøytralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Kan du ikke legge inn "gjentakelse" av "hendelse"n "husk bind" hver 29. dag i en kalender, enten på PC, ipad eller telefon? Ihvertfall bør du kunne legge inn gjentakelse hver fjerde uke, og da forskyver det seg med bare en dag pr syklus, og da "riktig" vei.

 

Ellers bruker jeg http://strawberrypal.com/, men bare for å registrere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Kan du ikke legge inn "gjentakelse" av "hendelse"n "husk bind" hver 29. dag i en kalender, enten på PC, ipad eller telefon? Ihvertfall bør du kunne legge inn gjentakelse hver fjerde uke, og da forskyver det seg med bare en dag pr syklus, og da "riktig" vei.

 

Ellers bruker jeg http://strawberrypal.com/, men bare for å registrere. 

Hei!

 

Jeg har iprone og kan ikke legge inn 29 dagers syklus enkelt pr mnd.

 

Men nå fant jeg prgram, så nå er det greit, selv om det er blomster og rosa app :-D

 

Jeg har så fryktelig mye å tenke på:-( at min egen kropp, er bakerst i køen av alt!!

 

Bare jeg får varsle om dagens hendelser er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella Dotte

Med Google kalender kan du gjenta en aktivitet daglig/hver 29. dag... i tilfelle du blir lei av blomster og rosa  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Med Google kalender kan du gjenta en aktivitet daglig/hver 29. dag... i tilfelle du blir lei av blomster og rosa  :P

Hei!

 

Men mnd har ikke likt antall dager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Det er jo nettopp derfor du velger "Gjentas: Daglig" og så frekvensen under "Gjenta hver: 1-2-3-4-5 osv - til og med 30 dager", og ikke "Gjentas: Månedlig"  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...