Gå til innhold

Mobilnummeret til behandleren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Er det vanlig å ha mobilnummeret til sin psykolog/psykiater? Vet det ikke var spesielt vanlig før, men har det blitt vanligere nå? 

 

Jeg har selv fått nummeret til min behandler og er takknemlig for det  :)



Anonymous poster hash: 344d2...791
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

 

Hei! 

Er det vanlig å ha mobilnummeret til sin psykolog/psykiater? Vet det ikke var spesielt vanlig før, men har det blitt vanligere nå? 

 

Jeg har selv fått nummeret til min behandler og er takknemlig for det  :)

Anonymous poster hash: 344d2...791

 

Jeg hadde/har mobilnummeret til min eks.behandler, det ble litt for dumt. Jeg ble forvirret av at vi skulle være venninner og så var hun plutselig behandleren min igjen. Men var jo hjemme hos henne og traff henne på fritiden, plutselig var det slutt med det og hun var kun behandler. Trodde da jeg hadde gjort noe galt, det var som om hun mistet innteressen for meg når jeg tok medisiner. Jeg var nemlig mye mer åndelig uten medisiner, og hun likte å snakke om slikt som kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri hatt det.

 

 Kanskje det ikke er så normalt som jeg har antatt. 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde/har mobilnummeret til min eks.behandler, det ble litt for dumt. Jeg ble forvirret av at vi skulle være venninner og så var hun plutselig behandleren min igjen. Men var jo hjemme hos henne og traff henne på fritiden, plutselig var det slutt med det og hun var kun behandler. Trodde da jeg hadde gjort noe galt, det var som om hun mistet innteressen for meg når jeg tok medisiner. Jeg var nemlig mye mer åndelig uten medisiner, og hun likte å snakke om slikt som kristen.

 

Huff, det høres ikke noe greit ut! Jeg har god forståelse for at du ble forvirret i en slik situasjon, det ville jeg også blitt. Hun virker ikke særlig profesjonell når hun holdt på sånn, godt hun ikke er din behandler lenger. 

Jeg har fått nummeret og beskjed om å ringe/sende sms dersom jeg trenger det, men har ikke gjort det enda. Jeg har ikke fått beskjed om hvilke rammer som gjelder for dette, så jeg har bare antatt at jeg kan ringe/sende melding i arbeidstiden og ikke ellers. Hva mener dere? 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Huff, det høres ikke noe greit ut! Jeg har god forståelse for at du ble forvirret i en slik situasjon, det ville jeg også blitt. Hun virker ikke særlig profesjonell når hun holdt på sånn, godt hun ikke er din behandler lenger. 

Jeg har fått nummeret og beskjed om å ringe/sende sms dersom jeg trenger det, men har ikke gjort det enda. Jeg har ikke fått beskjed om hvilke rammer som gjelder for dette, så jeg har bare antatt at jeg kan ringe/sende melding i arbeidstiden og ikke ellers. Hva mener dere? 

Anonymous poster hash: 344d2...791

 

 

Bruk sunn fornuft, hold deg til arbeidstiden med mindre det er noe akutt/spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har mobilnummeret til min behandler og jeg sender melding når det passer meg. Jeg har til og med sendt han fyllemeldinger om natten uten at han har reagert på det. Det er terapeuten som bestemmer rammene for terapien og noen ganger har terapeuten rammer for deg som er annerledes enn for en annen pasient. Dette er en vurdering som behandleren gjør utfra hva som passer for hver pasient. En pasient som misbruker et mobilnummer og som sliter med det vil trenge rammer rundt mobilbruk, mens en annen pasient som sliter med avvisningsfrykt vil trenge at terapeuten er tilgjengelig. Jeg tror dette er veldig vanlig, men noe som blir vurdert utfra pasientens behov. 



Anonymous poster hash: e4fc0...280
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

 

Huff, det høres ikke noe greit ut! Jeg har god forståelse for at du ble forvirret i en slik situasjon, det ville jeg også blitt. Hun virker ikke særlig profesjonell når hun holdt på sånn, godt hun ikke er din behandler lenger. 

Jeg har fått nummeret og beskjed om å ringe/sende sms dersom jeg trenger det, men har ikke gjort det enda. Jeg har ikke fått beskjed om hvilke rammer som gjelder for dette, så jeg har bare antatt at jeg kan ringe/sende melding i arbeidstiden og ikke ellers. Hva mener dere? 

Anonymous poster hash: 344d2...791

 

Hold det proffesjonelt og send i arbeidstiden hvis du har behov da :) Det er teit å blande kortene, men kan jo hende din behandler er seriøs. Det merker du jo fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten noen erfaring tenker jeg at det er veldig sjenerøst av behandler å dele ut sitt private mobilnummer. De har jo tross alt krav på fritid og muligheten til å "skru av". Antar de færreste ville gi nummeret til noen de frykter ville ringe i tide og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Mange av mine pasienter har mitt mobilnummer. Ingen misbruker det.

 

Ved mistanke om store endringer i sykdommen sender de en sms. Da tar jeg kontakt så snart jeg kan, og vi kan få til en avgjørende endring i medisinen slik at en unngår et tilbakefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mobilnummer til psykologen min, og det er ikke noe spesielt ved det. Han har ikke kontortelefon/sentralbord, men mobiltelefon. Jeg synes det er utmerket å kunne sende sms, og jeg har også bedt han om å sende sms framfor å ringe dersom det er noe. Vi kommunserer kun om flytting av tidspunkt/andre praktiske greier.

 

Jeg har mobilnummeret til fastlegen, og det er mye hyppigere brukt pga flere alvorlige sykdommer. Jeg har en høyere terskel for å sende meldinger etter vanlig kontortid og i helgene, men klok av skade så tar jeg heller kontakt en gang for mye enn for lite, sist jeg overså symptomer og "så det an" holdt det på å bli fatalt. Jeg er utrolig glad for å ha det sånn, da føler jeg at jeg tar mye mindre plass enn om det skulle blitt en hel greie med å ringe via sentralbord og beskjeder fram og tilbake. Jeg er heldig og har en unik fastlege som tar meg på alvor og som alltid har en åpen dør for meg selv når venterommet er fullt og det er kaos.



Anonymous poster hash: 7f0c1...93a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg ar mobil nr samt alle adresser min psykiater bor/reiser til.

For tiden i Tyskland!

Jeg sender noen sms pr år, en 10 Jan da min psykiater har bursdag.

Og nyttårsaften.

Etter nyttårskonserten 1 Jan.

Ellers sender jeg mest kort og gaver.

Jeg finner stadig ting jeg vil sende:-)

Derfor er jeg mer enn en skatt i følge min psykiater , jeg er en skattekiste :-)

Jeg er glad jeg gleder min psykiater så mye, hun som har gitt meg muligheter og forankring og liv.

Jeg elsker henne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mobilnummeret til både min psykolog og psykiater, men sender kun sms. Når det har vært krise har jeg sendt en sms til psykiateren min og han har ringt meg opp. Når det gjelder psykologen er det kun for å endre timer. Jeg har aldri ringt noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

 

Jeg har mobilnummeret til min behandler og jeg sender melding når det passer meg. Jeg har til og med sendt han fyllemeldinger om natten uten at han har reagert på det. Det er terapeuten som bestemmer rammene for terapien og noen ganger har terapeuten rammer for deg som er annerledes enn for en annen pasient. Dette er en vurdering som behandleren gjør utfra hva som passer for hver pasient. En pasient som misbruker et mobilnummer og som sliter med det vil trenge rammer rundt mobilbruk, mens en annen pasient som sliter med avvisningsfrykt vil trenge at terapeuten er tilgjengelig. Jeg tror dette er veldig vanlig, men noe som blir vurdert utfra pasientens behov. 

Anonymous poster hash: e4fc0...280

 

 

 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg har mobilnummeret til min behandler og jeg sender melding når det passer meg. Jeg har til og med sendt han fyllemeldinger om natten uten at han har reagert på det. Det er terapeuten som bestemmer rammene for terapien og noen ganger har terapeuten rammer for deg som er annerledes enn for en annen pasient. Dette er en vurdering som behandleren gjør utfra hva som passer for hver pasient. En pasient som misbruker et mobilnummer og som sliter med det vil trenge rammer rundt mobilbruk, mens en annen pasient som sliter med avvisningsfrykt vil trenge at terapeuten er tilgjengelig. Jeg tror dette er veldig vanlig, men noe som blir vurdert utfra pasientens behov. 

Anonymous poster hash: e4fc0...280

 

 

Beklager den forrgie meldingen, går litt fort i svingene for meg i dag. 

Haha, å sende fyllemeldinger til min behandler tror jeg nesten må være min største frykt :P 

Det du skriver høres veldig fornuftig ut og jeg går nok inn i pasientgruppen med avvisningsfrykt, så kan være derfor jeg ikke har fått beskjed om noen rammer. Jeg kommer selvsagt bare til å sende sms/ringe dersom det er nødvendig. 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange av mine pasienter har mitt mobilnummer. Ingen misbruker det.

 

Ved mistanke om store endringer i sykdommen sender de en sms. Da tar jeg kontakt så snart jeg kan, og vi kan få til en avgjørende endring i medisinen slik at en unngår et tilbakefall.

 

Godt å høre at dette ikke er så uvanlig! Kommer selvsagt ikke til å misbruke det.

Jeg synes det er så flott å vite hvor mye behandlere går inn for å hjelpe sine pasienter. Dere er virkelig sjenerøse som er tilgjengelige for pasienter på den måten. 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg ar mobil nr samt alle adresser min psykiater bor/reiser til.

For tiden i Tyskland!

Jeg sender noen sms pr år, en 10 Jan da min psykiater har bursdag.

Og nyttårsaften.

Etter nyttårskonserten 1 Jan.

Ellers sender jeg mest kort og gaver.

Jeg finner stadig ting jeg vil sende:-)

Derfor er jeg mer enn en skatt i følge min psykiater , jeg er en skattekiste :-)

Jeg er glad jeg gleder min psykiater så mye, hun som har gitt meg muligheter og forankring og liv.

Jeg elsker henne!!

 

Dette var herlig å lese! Så godt å høre at dere har en god relasjon dere imellom. Høres ut som hun virkelig setter pris på å ha deg som pasient. 

Jeg har ikke tort å gi min behandler noe, jeg er så usikker på hvilke regler som gjelder. Har hørt at noen behandlere synes det er greit å ta imot små gaver, mens andre ikke. 

Anonymous poster hash: 344d2...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...