Gå til innhold

Sugen på noe godt hele tiden


Gjest

Anbefalte innlegg

Samme hva og hvor mye jeg spiser så er jeg fremdeles sugen på noe godt etterpå. Det har vært litt slik nå og det begynner å vise på vekten. Tok av 4 kilo før jul og vil helst ikke ha de på igjen.

Nå er det også helg og tid for kos. Skal ut å handle nå og lurer på om noen har noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    10

  • Bella Dotte

    6

  • Lillemus

    5

Bella Dotte

Ikke gå i butikken sulten. Ha med fornuftig handleliste og følg den. Spis mindre raske karbohydrater. Spis variert, nok protein, fett, kalorier, frukt, grønt, kjøtt osv osv. Finn på noe som er kos som ikke innebærer spising. Spis litt snop en dag i uka og ferdig med det. Aksepter at du er en person som liker ditt eller datt, men du behøver ikke alltid gi etter for dine lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hva og hvor mye jeg spiser så er jeg fremdeles sugen på noe godt etterpå. Det har vært litt slik nå og det begynner å vise på vekten. Tok av 4 kilo før jul og vil helst ikke ha de på igjen.

Nå er det også helg og tid for kos. Skal ut å handle nå og lurer på om noen har noen tips.

Kanskje du vil ha det bedre med å planlegge dessert som en del av menyen din. Kutt litt med på porsjonsstørrelsen på måltidene og legg inn noe ekstra i etterkant av måltidet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å loggføre hva du spiser, for eksempel ved å bruke My Fitness Pal. Da kan du justere maten slik det passer for deg, se hva du får i deg av næringstoffer og legge til der du har behov. Jeg anbefaler forøvrig at du passer på protein- og fettinntak. Om du spiser mye karbohydrater, så vil suget være voldsomt uansett hvor "sunt" du spiser.

 

Pekannøtter og naturellyoghurt med frukt synes jeg demper søtsuget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips og svar.

Det ble mager vaniljkesam med frukt og bær som ble kosematen i kveld.

Men jeg lurer litt på om mager vaniljekesam er sunnere enn youghurt med 0% sukker og fett. At det kanskje metter mere? Og hvor mye kesam bruker dere til en porsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle tips og svar.

Det ble mager vaniljkesam med frukt og bær som ble kosematen i kveld.

Men jeg lurer litt på om mager vaniljekesam er sunnere enn youghurt med 0% sukker og fett. At det kanskje metter mere? Og hvor mye kesam bruker dere til en porsjon?

Kommer an på om du synes det er greit med litt sukker (mager vaniljekesam inneholder 5% sukker) eller om du synes det er best med kunstige søtningsstoffer. Yoghurten inneholder klart mindre kalorier, men jeg er så skeptisk til kunstig søtning at jeg ikke spiser den yoghurten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips og svar.

Det ble mager vaniljkesam med frukt og bær som ble kosematen i kveld.

Men jeg lurer litt på om mager vaniljekesam er sunnere enn youghurt med 0% sukker og fett. At det kanskje metter mere? Og hvor mye kesam bruker dere til en porsjon?

Det legges ulike betydninger i begrepet "sunnhet", så det er ikke så lett å si hva som er sunnest av yoghurt og kesam,  Jeg har limt inn næringsinnholdet på hhv. mager vaniljekesam fra Tine og gresk yoghurt naturell fra Synnøve, så kan du sammenligne.  Selv foretrekker jeg den greske yoghurten., den er ikke tilsatt sukker.

 
Næringsinnhold per 100g mager vaniljekesam

energi 320 kJ (75 kcal)

protein 8,9 g

karbohydrat 8,6 g

 -hvorav: sukkerarter 8,6 g

fett 0,6 g

 -hvorav: mettede fettsyrer 0,0 g

kostfiber mindre enn 1 g

natrium 0,0 g

 

Synnøve Gresk yoghurt

 

terning6.png

Energi: 271 kJ (64 kcal)

Protein: 6,7 g

Karbohydrater: 4,9 g

Sukkerarter: - g

Fett: 2,0 g

Mettet fett: - g

Kalsium: - mg

Søtstoff: -

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det legges ulike betydninger i begrepet "sunnhet", så det er ikke så lett å si hva som er sunnest av yoghurt og kesam,  Jeg har limt inn næringsinnholdet på hhv. mager vaniljekesam fra Tine og gresk yoghurt naturell fra Synnøve, så kan du sammenligne.  Selv foretrekker jeg den greske yoghurten., den er ikke tilsatt sukker.

 

Næringsinnhold per 100g mager vaniljekesam

energi 320 kJ (75 kcal)

protein 8,9 g

karbohydrat 8,6 g

 -hvorav: sukkerarter 8,6 g

fett 0,6 g

 -hvorav: mettede fettsyrer 0,0 g

kostfiber mindre enn 1 g

natrium 0,0 g

 

Synnøve Gresk yoghurt

 

terning6.png

Energi: 271 kJ (64 kcal)

Protein: 6,7 g

Karbohydrater: 4,9 g

Sukkerarter: - g

Fett: 2,0 g

Mettet fett: - g

Kalsium: - mg

Søtstoff: -

Er det virkelig godt med naturell youghurt?

Jeg synes det er kommet så mye forskjellig i hyllene med kesam og youghurt. Er fristet til å prøve noe, men jeg aner ikke hva som er godt og sunnt. Det er jo alt fra mellom måltid til dessert. Det er ikke kalorier pr 100 g som betyr mest når jeg skal passe vekten. Men hva jeg blir mettest av på minst mulig kalorier. Og det er der jeg lurer på om ikke kesamen har et fortrinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig godt med naturell youghurt?

Jeg synes det er kommet så mye forskjellig i hyllene med kesam og youghurt. Er fristet til å prøve noe, men jeg aner ikke hva som er godt og sunnt. Det er jo alt fra mellom måltid til dessert. Det er ikke kalorier pr 100 g som betyr mest når jeg skal passe vekten. Men hva jeg blir mettest av på minst mulig kalorier. Og det er der jeg lurer på om ikke kesamen har et fortrinn.

Gresk yoghurt er godt med bær eller frukt, synes jeg.  Jeg tror ikke kesams litt høyere proteininnhold gir mer metthet for de fleste enn denne greske yoghurten som både inneholder litt fett og godt med protein.

 

Flere av skyr-variantene har både høyt proteininnhold og lavt kaloriinnhold, så kanskje du liker det bedre enn naturell gresk yoghurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk yoghurt er godt med bær eller frukt, synes jeg.  Jeg tror ikke kesams litt høyere proteininnhold gir mer metthet for de fleste enn denne greske yoghurten som både inneholder litt fett og godt med protein.

 

Flere av skyr-variantene har både høyt proteininnhold og lavt kaloriinnhold, så kanskje du liker det bedre enn naturell gresk yoghurt.

Jeg prøvde skyr når jeg skulle ned i vekt før jul. Til å begynne med synes jeg det var greit og hjalp meg til å holde meg borte fra småspising. På kveldene satt jeg med den på bordet og tok en skje hver gang jeg ble sugen på noe. Men plutselig fikk jeg nok og klarte ikke mer. Jeg kan jo prøve den greske youghurten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig godt med naturell youghurt?

Jeg synes det er kommet så mye forskjellig i hyllene med kesam og youghurt. Er fristet til å prøve noe, men jeg aner ikke hva som er godt og sunnt. Det er jo alt fra mellom måltid til dessert. Det er ikke kalorier pr 100 g som betyr mest når jeg skal passe vekten. Men hva jeg blir mettest av på minst mulig kalorier. Og det er der jeg lurer på om ikke kesamen har et fortrinn.

Jeg søter naturell yoghurt med vanilestevia, blir kjempegodt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde skyr når jeg skulle ned i vekt før jul. Til å begynne med synes jeg det var greit og hjalp meg til å holde meg borte fra småspising. På kveldene satt jeg med den på bordet og tok en skje hver gang jeg ble sugen på noe. Men plutselig fikk jeg nok og klarte ikke mer. Jeg kan jo prøve den greske youghurten.

Jeg brukte skyr hver dag etter den kom og da var jeg fornøyd m vekta. Plutselig sa det dog stopp for meg også. Prøver å gjeninnføre den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk yoghurt er godt med bær eller frukt, synes jeg.  Jeg tror ikke kesams litt høyere proteininnhold gir mer metthet for de fleste enn denne greske yoghurten som både inneholder litt fett og godt med protein.

 

Flere av skyr-variantene har både høyt proteininnhold og lavt kaloriinnhold, så kanskje du liker det bedre enn naturell gresk yoghurt.

 

Skyr er ekkelt!  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr er ekkelt!  :P

Enig. De typene som er kunstig søtet smaker kunstig og grusomt og den naturelle varianten gir meg vondt i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr er ekkelt!  :P

Jeg knuser av og til frosne bær med stavmikser og blander med kesam eller skyr naturell, tilsetter søtningsmiddel og synes det er kjempegodt:-)

 

For øvrig finnes jo skyr i mange varianter, jeg synes noen av dem er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes! Det sitter jo fast på tunga og smaker surt i tillegg. Et avskyelig produkt.

Og hvor mange av skyr-produktene har du smakt på?

 

Både smak og konsistens varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...