Gå til innhold

Sopp i underlivet og barneønske


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!

Jeg er en kvinne på 35 år som sammen med min man prøver å få barn. Etter siste eggløsning har jeg fått sopp i underlivet. Jeg klør veldig og har klumpete utflod. Jeg er også sår og det svir litt når jeg tisser. Har også tidligere hatt sopp, med fikk da resept fra legen på en tablett som jeg ikke husker navnet på, men som man ikke bør ta dersom man er gravid. Var på apoteket og kjøpte Cannesten, men ble usikker farmasøyten slo opp i felleskatalogen der det stod at man ikke bør ta dette i første trimester. Har brukt naturell yoghurt i tre dager. Føler det lindrer litt, men klør fortsatt veldig i perioder. Var på apoteket igjen, men de var rådville. Endte opp med Ecovag som de mente har samme funksjon som yoghurt, men er mer praktisk å bruke. Fastlegen min har permisjon og alternativet er en mannlig lege som jeg ikke føler meg så komfortabel med. Er litt rådvill nå. Hva gjør jeg? Finnes det noe alternativ til Cannesten? Lurer også på om soppen kan påvirke menstruasjonssyklusen? Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

I Felleskatalogen som gir opplysninger om bruk av legemidler står spesifikt at Canesten kan brukes under graviditet, så det kan du trygt bruke (og du er jo egentlig ikke gravid !). Sopp eller behandlingen av sopp kan ikke påvirke syklus. Lykke til med graviditetsprosjektet.

Vennlig hilsen Mette H Moen

PS sopp kommer ofte tilbake under graviditet, og da skal du altså ikke være redd for å ta en ny lokalbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...