Gå til innhold

Bekymret for hiv smitte.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.

Jeg var en tur i Amsterdam i forrige uke hvor jeg var uheldig og fikk i meg for mye alkohol.Dett førte igjen til at jeg endte opp med noen prostituerte i løpet av kvelden. Jeg husker ikke alle detaljer av hva som skjedde inne hos de prostituerte, men jeg tror ikke jeg har hatt ubeskyttet sex. Det som bekymrer meg mest er at en av de prostituerte bet meg i leppa. Jeg husker ikke om jeg begynte å blø av dette, men jeg hadde et lite merke etter bittet i noen dager. Jeg lurer veldig på om dette kan ha ført til at hiv virus kan ha kommet over i blodet dersom den som bet meg har hiv. Har jeg noen grunn til å være bekymret og bør jeg ta en hiv test etter dette. Er det andre ting enn hiv som jeg bør være oppmerksom på? Jeg fikk en stivkrampesprøyte i 2006 så vil denne fremdeles virke eller bør jeg ta en ny sprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker?

Det er vel mulig, på samme måte som man kan få en dame gravid ved å ta henne i rumpen. Men sannsynligheten blir ekstremt liten. Er vel greit å ta en test for sikkerhets skyld (siden du ikke husker alt heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er litt vanskelig å være helt kategorisk, siden du ikke husker alt som foregikk den natten. HIV smitter først og fremst med sex. Om du ikke hadde det er det mindre sansynlig at du ble smittet. Men faren er ikke absolutt 0. Sjansen for overføring ved bitt er ikke overveldende stor, men igjen, ikke 0. Jeg ville anbefale at du får tatt en blodprøve ca 6 uker etter episoden og får den testet for HIV antistoffer. Er testen negativ kan du være rimelig sikker på at d slapp unna smitte.

Stivkrampe har kke noe med saken å gjøre.

Siden prostitusjon er en såpass organisert aktivitet i Holland, lurer jeg på om ikke det er praktisert regelmessig kontroll av de prostituerte. Det kan du sikkert sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...