Gå til innhold

Kan man få diabetes om ingen i familien har hatt diabetes?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Moren til farmor mi hadde diabetes, men det er så langt ut i slekta at jeg regner ikke med at jeg kan arve hennes diabetes. Kan jeg likevel risikere å få diabetes når jeg er overvektig rundt midjen og ikke trener? Jeg har bestandig lyst på sukkerholdige ting også forresten, og når jeg har spist en haug med snop må jeg ofte sove en stund på dagen. Er dette faresignaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser du har postet flere innlegg om diabetes i det siste: hva med å ta denne? http://www.diabetesrisiko.no

 

Ta også en prat med fastlegen neste gang du er der, så kan han som kjenner deg og din helsehistorie gjøre en vurdering av risiko og råde deg om evt nødvendige forebyggende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja ein kan få diabetes. Plutseleg kan kjertelen slutte å produsere insulin og det blir da diabetes type1. Symtoma er hyppig vannlating, tørste, trøtt og slapp, underlivsopp og haudeverk. Ei blodprøve på legekontoret langtidsukker avslører om man er i faresonen eller fått det.

Anonymous poster hash: b1cc6...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

TS vil gjerne bli syk for å få omsorg, så ikke gi henne flere tips!

Unnskyld meg?! Det der er aldeles ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker?

TS vil gjerne bli syk for å få omsorg, så ikke gi henne flere tips!

 

Jeg vil gjerne bli syk og få omsorg. Er det en psykdom å ha slike ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil gjerne bli syk og få omsorg. Er det en psykdom å ha slike ønsker?

 

Ja.

Anonymous poster hash: ee588...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...