Gå til innhold

ikke vent for lenge, nei


 cilie

Anbefalte innlegg

Var dette egentlig noe nytt da?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/ny-forskning-mange-overvurderer-evnen-til-aa-faa-barn-i-hoey-alder/a/10147858/

 

Gi meg lyst på barn asap!!

 

Fader a, må lese sånn på jobb, mens jeg spiser verdens vondeste salat...

 

Jeg får fortsatt litt klaus av evig ansvar og forpliktelse jeg da, men skjønner at tiden spurter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  •  cilie

    25

  • Kayia

    10

  • Lillemus

    5

  • AnonymBruker

    2

Mest aktive i denne tråden

AnonymBruker

Var dette egentlig noe nytt da?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse/ny-forskning-mange-overvurderer-evnen-til-aa-faa-barn-i-hoey-alder/a/10147858/

 

Gi meg lyst på barn asap!!

 

Fader a, må lese sånn på jobb, mens jeg spiser verdens vondeste salat...

 

Jeg får fortsatt litt klaus av evig ansvar og forpliktelse jeg da, men skjønner at tiden spurter :(

Hvorfor må du ha lyst på barn?

Anonymous poster hash: ceba2...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du ha lyst på barn? Anonymous poster hash: ceba2...e93

Godt spørsmål! Det er en god blanding av normer i samfunnet og blant omgivelsene, det som er det største i livet for mange, gå glipp av noe så stort, redd for å angre når det er for sent, han jeg bor m vil ha barn, mer meningsfylt liv, tja sikkert flere grunnet... Rett og slett være mainstream...

Jeg er dessuten redd for at nå som jeg er kronisk negativ og synes at alt er pes, så er det grunnen til at jeg ikke orker tanken på det barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt spørsmål! Det er en god blanding av normer i samfunnet og blant omgivelsene, det som er det største i livet for mange, gå glipp av noe så stort, redd for å angre når det er for sent, han jeg bor m vil ha barn, mer meningsfylt liv, tja sikkert flere grunnet... Rett og slett være mainstream...

Jeg er dessuten redd for at nå som jeg er kronisk negativ og synes at alt er pes, så er det grunnen til at jeg ikke orker tanken på det barn.

 

Om du var sammen med rette mannen er det stor sannsynlighet for at du intenst ønsket å føde HANS, dvs. DERES, barn ;).

 

Når det er sagt husker jeg at jeg også mislikte slike artikler før jeg fikk barn selv. Men både jeg og de aller fleste jeg kjenner som har fått barn i "høy" alder har klart det raskt likevel. Jeg kjenner ganske mange med prøverørsbarn, men disse er ikke nødvendigvis blant de eldste prøverne jeg kjenner. Skal ikke motsi statistikken, men bare påpeke at det er mer sannsynlig at det går bra, om du ønsker, enn det mostatte. Selv ble jeg gravid på "første forsøk" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Det er en god blanding av normer i samfunnet og blant omgivelsene, det som er det største i livet for mange, gå glipp av noe så stort, redd for å angre når det er for sent, han jeg bor m vil ha barn, mer meningsfylt liv, tja sikkert flere grunnet... Rett og slett være mainstream...

2. Jeg er dessuten redd for at nå som jeg er kronisk negativ og synes at alt er pes, så er det grunnen til at jeg ikke orker tanken på det barn.

1. Husk at det å få barn er det største for *dem som ønsker barn*. Ønsker du deg ikke barn kan du leve et fullgodt liv uten - det har jeg flere venninner som gjør :)

 

2. Det kan være, i tillegg til at du neppe er sammen med han du ønsker å få barn med. DET er DITT aktive valg, og dét valgets konsekvenser er nok å ikke ønske å få barn...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Jeg har akseptert at jeg ikke har lyst på barn. Jeg har en partner jeg elsker og et godt og stabilt liv ellers, men vi har bare ikke noe behov for å bli flere i familien. Det gjør det nok mye lettere for meg at han jeg elsker ikke vil ha barn heller ;-) Jeg har aldri skjønt det der med at man liksom er programforplikta til å ville bli mor, noen av oss er bare ikke sånn. Å få barn vil ikke gjør meg lykkeligere. Hvorfor skal man gjøre ting som ikke vil gjøre en lykkeligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akseptert at jeg ikke har lyst på barn. Jeg har en partner jeg elsker og et godt og stabilt liv ellers, men vi har bare ikke noe behov for å bli flere i familien. Det gjør det nok mye lettere for meg at han jeg elsker ikke vil ha barn heller ;-) Jeg har aldri skjønt det der med at man liksom er programforplikta til å ville bli mor, noen av oss er bare ikke sånn. Å få barn vil ikke gjør meg lykkeligere. Hvorfor skal man gjøre ting som ikke vil gjøre en lykkeligere?

 

Fint for deg og dere :)

 

Men jeg har lest trådstarter slik (gjennom flere ulike tråder) at hun egentlig ønsker barn, bare ikke i den situasjonen hun er nå. Har mistanke om at hun venter på at lysten på barn skal komme til henne,  i stedet for å ta tak i hele situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesteleser

Målet var bare å vise at TS ikke er alene om hun kommer frem til at hun ikke vil ha barn :-) Men selvsagt, det er noe hun må kjenne etter: om hun vil ha barn i det hele tatt, eller om hun vil ha barn men bare ikke med ham hun er med nå. Om det siste er tilfelle må hun jo ta et valg da, avslutte forholdet og gå videre eller la det skure og gå som nå... å få barn med en hun ikke vil ha barn med vil iallefall ikke bringe noe godt med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan du se tilbake og tenke at du kanskje skulle gjort noe med hele situasjonen for flere år siden, sånn at du kanskje hadde vært i et bedre forhold nå og kanskje ville ha barn.

 

Du fortsetter med å lukke øynene, grave deg ned og håpe at alt skal ordne seg mens den biologiske klokken tikker. Veldig smart.



Anonymous poster hash: 1e23d...1de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da kan du se tilbake og tenke at du kanskje skulle gjort noe med hele situasjonen for flere år siden, sånn at du kanskje hadde vært i et bedre forhold nå og kanskje ville ha barn.

 

Anonymous poster hash: 1e23d...1de

 

 

Å tenke tilbake på den måten er vel ikke særlig konstruktivt. Hun bør heller fokusere på situasjonen nå og fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å tenke tilbake på den måten er vel ikke særlig konstruktivt. Hun bør heller fokusere på situasjonen nå og fremover.

Men det klarer hun jo ikke, hun har jo holdt på sånn i årevis. Hadde hun tatt grep for 3 år siden kunne situasjonen vært helt annerledes i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du var sammen med rette mannen er det stor sannsynlighet for at du intenst ønsket å føde HANS, dvs. DERES, barn ;).

 

Når det er sagt husker jeg at jeg også mislikte slike artikler før jeg fikk barn selv. Men både jeg og de aller fleste jeg kjenner som har fått barn i "høy" alder har klart det raskt likevel. Jeg kjenner ganske mange med prøverørsbarn, men disse er ikke nødvendigvis blant de eldste prøverne jeg kjenner. Skal ikke motsi statistikken, men bare påpeke at det er mer sannsynlig at det går bra, om du ønsker, enn det mostatte. Selv ble jeg gravid på "første forsøk" :)

Jeg håper ikke du har rett mtp førstnevnte.

Det blir uansett ikke snakk om å vente altfor lenge ifølge han.. Det stresser meg helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Husk at det å få barn er det største for *dem som ønsker barn*. Ønsker du deg ikke barn kan du leve et fullgodt liv uten - det har jeg flere venninner som gjør :)

 

2. Det kan være, i tillegg til at du neppe er sammen med han du ønsker å få barn med. DET er DITT aktive valg, og dét valgets konsekvenser er nok å ikke ønske å få barn...

Kan sikkert ha et like godt liv uten, men jeg synes livet til dels for tiden er meningsløst - og har skjønt at de med barn ikke er lykkeligere, men opplever mindre meningsløshet.

Det er mulig det fins en bedre match for meg, men det er forelskelsens beruselse jeg savner, noe som jo går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akseptert at jeg ikke har lyst på barn. Jeg har en partner jeg elsker og et godt og stabilt liv ellers, men vi har bare ikke noe behov for å bli flere i familien. Det gjør det nok mye lettere for meg at han jeg elsker ikke vil ha barn heller ;-) Jeg har aldri skjønt det der med at man liksom er programforplikta til å ville bli mor, noen av oss er bare ikke sånn. Å få barn vil ikke gjør meg lykkeligere. Hvorfor skal man gjøre ting som ikke vil gjøre en lykkeligere?

Høres ut som du har gjort riktig valg. Min bedre halvdel vil derimot ha barn - helst i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du se tilbake og tenke at du kanskje skulle gjort noe med hele situasjonen for flere år siden, sånn at du kanskje hadde vært i et bedre forhold nå og kanskje ville ha barn. Du fortsetter med å lukke øynene, grave deg ned og håpe at alt skal ordne seg mens den biologiske klokken tikker. Veldig smart. Anonymous poster hash: 1e23d...1de

Synes alltid det er skummelt m anonyme ;)

Ja, skulle gjort mye annerledes om jeg hadde fått gått tilbake i tid. Jeg var dessverre hodestups hekta på en annen, og det har tatt tid å forsøke å normalisere alt. Fortsatt langt dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det klarer hun jo ikke, hun har jo holdt på sånn i årevis. Hadde hun tatt grep for 3 år siden kunne situasjonen vært helt annerledes i dag.

Hva skulle jeg gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle jeg gjort da?

Sluppet fri samboeren din, gitt ham muligheten til å finne seg en kvinne som elsker ham og gitt deg selv muligheten til å finne en mann du elsker - og som du kunne tenke deg å få barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...