Gå til innhold

Gi seg like før veksling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg forsøker så godt jeg kan å komme meg gjennom utdannelsen, men er redd jeg kommer til å gi opp på målstreken, slik jeg har gjort med så mye før. Jeg klarer ikke se poenget særlig godt heller når jeg ikke skjønner hvem som skal ansette meg til å gjøre noe som helst. Det hjelper liksom ikke å komme igjennom utdannelsen dersom man uansett ikke vil få seg en jobb.

 

Det er også en reell stor fare for at jeg kommer til å stryke på dette siste arbeidet, og det er vel kanskje bedre å gi opp enn å måtte forklare et stryk på en stor oppgave?

 

Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. 



Anonymous poster hash: 87cb7...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    24

  • frosken

    8

  • Kayia

    7

  • laban

    3

Mest aktive i denne tråden

Ikke ta sorgene på forskudd. En fullført utdannelse er A L L T I D bedre for en framtidig arbeidsgiver enn en avbrutt... Work on! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg forsøker så godt jeg kan å komme meg gjennom utdannelsen, men er redd jeg kommer til å gi opp på målstreken, slik jeg har gjort med så mye før. Jeg klarer ikke se poenget særlig godt heller når jeg ikke skjønner hvem som skal ansette meg til å gjøre noe som helst. Det hjelper liksom ikke å komme igjennom utdannelsen dersom man uansett ikke vil få seg en jobb.

 

Det er også en reell stor fare for at jeg kommer til å stryke på dette siste arbeidet, og det er vel kanskje bedre å gi opp enn å måtte forklare et stryk på en stor oppgave?

 

Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Jeg er i akuratt samme situasjon som deg, uten at det vel er noen trøst.

 

Det er vel ingen som vet om du strøk eller bare droppet ut så du har vel ikke så mye å tape på å bare forsøke. Det er bare å gjøre sitt beste, er det ikke godt nok så er det ikke godt nok, men da har du forsøkt ihvertfall.

 

Og bare så det er sagt, kravene for å bestå siste oppgave er ikke så store er nesten ingen som stryker

 

Lykke til

Anonymous poster hash: 8d87e...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke ta sorgene på forskudd. En fullført utdannelse er A L L T I D bedre for en framtidig arbeidsgiver enn en avbrutt... Work on! :)

 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper det, men antar at det ikke er alle som tenker slik? Det er heller ikke sikkert at jeg består (jeg tviler i grunnen ganske mye på det). Er det nødvendigvis bedre å feile enn å trekke seg?

 



Anonymous poster hash: 87cb7...ea2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg er i akuratt samme situasjon som deg, uten at det vel er noen trøst.

 

Det er vel ingen som vet om du strøk eller bare droppet ut så du har vel ikke så mye å tape på å bare forsøke. Det er bare å gjøre sitt beste, er det ikke godt nok så er det ikke godt nok, men da har du forsøkt ihvertfall.

 

Og bare så det er sagt, kravene for å bestå siste oppgave er ikke så store er nesten ingen som stryker

 

Lykke til

 
Takk for det. Lykke til du også. Håper du får det til. Det er ganske mange som får vite det dersom jeg stryker (for så vidt også om jeg dropper ut). Kan liksom heller egentlig ikke ha så mange år uten noe konkret å vise til. Jeg har vel strengt tatt ikke gjort mitt beste til nå, så hjelper vel ikke så mye om jeg gjør mitt beste nå... Det hadde ikke vært kjekt å være en av de få som stryker.

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg forsøker så godt jeg kan å komme meg gjennom utdannelsen, men er redd jeg kommer til å gi opp på målstreken, slik jeg har gjort med så mye før. Jeg klarer ikke se poenget særlig godt heller når jeg ikke skjønner hvem som skal ansette meg til å gjøre noe som helst. Det hjelper liksom ikke å komme igjennom utdannelsen dersom man uansett ikke vil få seg en jobb.

 

Det er også en reell stor fare for at jeg kommer til å stryke på dette siste arbeidet, og det er vel kanskje bedre å gi opp enn å måtte forklare et stryk på en stor oppgave?

 

Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Jeg skjønner nesten ikke at du lurer på om det er bedre å gi opp enn å prøve å fullføre. For meg er det opplagt at det beste er å prøve å fullføre. Om du skulle stryke på den avsluttende oppgaven, så har du enda ett forsøk til på å stå. Hvis du har tilbud om veiledning på oppgaven, så er det lurt å bruke dette tilbudet fullt ut.

 

Ikke gi deg, - og lykke til med avslutningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Jeg forsøker så godt jeg kan å komme meg gjennom utdannelsen, men er redd jeg kommer til å gi opp på målstreken, slik jeg har gjort med så mye før. Jeg klarer ikke se poenget særlig godt heller når jeg ikke skjønner hvem som skal ansette meg til å gjøre noe som helst. Det hjelper liksom ikke å komme igjennom utdannelsen dersom man uansett ikke vil få seg en jobb.

 

Det er også en reell stor fare for at jeg kommer til å stryke på dette siste arbeidet, og det er vel kanskje bedre å gi opp enn å måtte forklare et stryk på en stor oppgave?

 

Jeg er rådvill og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Hei!

 

Du bør IKKE gi opp.

 

Fullfør studiet.

 

Jeg fullfører mine, mest for min egen del min egen glede, min egen akademiske utvikling:-)

 

Noen ganger tenker jeg det er rart for andre, men for meg ligger helse og glede i å lære.

Jeg er på en måte ganske mye 4 år enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skjønner nesten ikke at du lurer på om det er bedre å gi opp enn å prøve å fullføre. For meg er det opplagt at det beste er å prøve å fullføre. Om du skulle stryke på den avsluttende oppgaven, så har du enda ett forsøk til på å stå. Hvis du har tilbud om veiledning på oppgaven, så er det lurt å bruke dette tilbudet fullt ut.

 

Ikke gi deg, - og lykke til med avslutningen:-)

 

Jeg har viklet meg inn i et nett av andres forventninger og klarer ikke komme ut. Det er derfor jeg føler at det er lettere å kutte alt, enn å faktisk stå for at jeg er så dårlig at jeg faktisk stryker. Veilederen min er den eneste som har fått meg til å fortsette. Han er en fantastisk person, som nesten har fungert som en psykolog og motivator for meg til tider. Jeg synes ganske synd på han. Men det kan også være at dette er et tegn på at jeg ikke burde sikte så høyt. Kanskje det betyr at jeg har rett i at jeg ikke vil få til å arbeide med dette? 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har viklet meg inn i et nett av andres forventninger og klarer ikke komme ut. Det er derfor jeg føler at det er lettere å kutte alt, enn å faktisk stå for at jeg er så dårlig at jeg faktisk stryker. Veilederen min er den eneste som har fått meg til å fortsette. Han er en fantastisk person, som nesten har fungert som en psykolog og motivator for meg til tider. Jeg synes ganske synd på han. Men det kan også være at dette er et tegn på at jeg ikke burde sikte så høyt. Kanskje det betyr at jeg har rett i at jeg ikke vil få til å arbeide med dette? 

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Du skal selvfølgelig prøve å fullføre. Kanskje kan det motivere deg å vite at veilederen din sannsynligvis ikke får betalt for veiledningen før du leverer oppgaven.

 

Hvor mye har du igjen før du kan levere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal selvfølgelig prøve å fullføre. Kanskje kan det motivere deg å vite at veilederen din sannsynligvis ikke får betalt for veiledningen før du leverer oppgaven.

 

Hvor mye har du igjen før du kan levere?

 

Er det sant, får han ikke betalt hvis jeg ikke leverer? Hvis jeg stryker da? Han er så flink og tålmodig med meg at jeg blir helt rørt over omtanken, og han har gitt meg mye mer tid enn det jeg har rett på. 

 

Jeg har mye i igjen, det meste er bare rot og idioti. Jeg skjønner nesten ikke at det er noen vits i å forsøke. Ser for meg at sensoren sitter å ler hvis jeg leverer inn noe. Han kan også ta og vise det til andre til skrekk og advarsel. Jeg vil ikke kaste bort hans tid heller...

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

 

Du bør IKKE gi opp.

 

Fullfør studiet.

 

Jeg fullfører mine, mest for min egen del min egen glede, min egen akademiske utvikling:-)

 

Noen ganger tenker jeg det er rart for andre, men for meg ligger helse og glede i å lære.

Jeg er på en måte ganske mye 4 år enda.

 

Så kjekt at du skal fullføre dine studier, gleden over å lære nye ting er helt fantastisk :) Jeg har også alltid vært veldig engasjert i mange ulike tema, det er nok det som har gjort at jeg har klart å komme så langt i studiet på tross av at jeg ikke er glad i å ha så mange mennesker rundt meg som jeg har når jeg studerer. Nå føler jeg imidlertid jeg har mistet meg selv litt. Orker veldig lite, synes ikke det er interessant å lese lengre (noe jeg alltid har funnet glede i). Nå har jeg plutselig ikke en gang de kvalitetene som jeg har trivdes med å ha lengre.

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er det sant, får han ikke betalt hvis jeg ikke leverer? Hvis jeg stryker da? Han er så flink og tålmodig med meg at jeg blir helt rørt over omtanken, og han har gitt meg mye mer tid enn det jeg har rett på. 

 

Jeg har mye i igjen, det meste er bare rot og idioti. Jeg skjønner nesten ikke at det er noen vits i å forsøke. Ser for meg at sensoren sitter å ler hvis jeg leverer inn noe. Han kan også ta og vise det til andre til skrekk og advarsel. Jeg vil ikke kaste bort hans tid heller...

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Veileder får sannsynligvis uttelling i sitt timeregnskap når du leverer.

Når skal du etter planen levere? Og hvor stor oppgave er det snakk om?

 

Som sensor har du ikke anledning til å vise fram oppgaven til andre til "skrekk og advarsel". Jeg har for øvrig aldri latterliggjort studenter som har levert oppgave som ikke har vært god nok til å bestå. Du trenger ikke å være bekymret for å misbruke sensors tid, sensor får betaling uansett:-)

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veileder får sannsynligvis uttelling i sitt timeregnskap når du leverer.

Når skal du etter planen levere? Og hvor stor oppgave er det snakk om?

 

Som sensor har du ikke anledning til å vise fram oppgaven til andre til "skrekk og advarsel". Jeg har for øvrig aldri latterliggjort studenter som har levert oppgaver som ikke har vært god nok til å bestå. Du trenger ikke å være bekymret for å misbruke sensors tid, sensor får betaling uansett:-)

 

Dette ante jeg virkelig ingenting om! Det burde veilederen opplyst meg om, da hadde jeg kanskje ikke brukt opp så mye av hans tid. Kanskje jeg hadde trukket meg tidligere...

 

Jeg skal egentlig levere i begynnelsen av juni, altså veldig snart. Det er også en ganske stor oppgave, rundt 100 sider. Jeg tror alle kommer til å bli misfornøyd med meg uansett hva jeg gjør, de gir uttrykk for at de tror jeg skal få det til. Jeg vil så gjerne ikke skuffe noen :(

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette ante jeg virkelig ingenting om! Det burde veilederen opplyst meg om, da hadde jeg kanskje ikke brukt opp så mye av hans tid. Kanskje jeg hadde trukket meg tidligere...

 

Jeg skal egentlig levere i begynnelsen av juni, altså veldig snart. Det er også en ganske stor oppgave, rundt 100 sider. Jeg tror alle kommer til å bli misfornøyd med meg uansett hva jeg gjør, de gir uttrykk for at de tror jeg skal få det til. Jeg vil så gjerne ikke skuffe noen :(

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

 

Det skjer gjerne mye med en slik oppgave de siste to ukene. Du får bruke tiden best mulig den tiden du har igjen.

 

Mange veiledere vil si tydelig fra om de mener en oppgave ikke er god nok til å få ståkarakter. Dette kan du evt. snakke med din veileder om. Er det aktuelt for deg å evt. bruke mer tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skjer gjerne mye med en slik oppgave de siste to ukene. Du får bruke tiden best mulig den tiden du har igjen.

 

Mange veiledere vil si tydelig fra om de mener en oppgave ikke er god nok til å få ståkarakter. Dette kan du evt. snakke med din veileder om. Er det aktuelt for deg å evt. bruke mer tid?

 

Veilederen min er så snill, så vet ikke helt om jeg kan stole på han når han sier at han tror jeg kommer til å bestå. Jeg forklarte han at hvis han ikke hadde noe tro på at det skulle bli en oppgave, kunne vi bare avslutte det. Men han er så snill, at jeg tror ikke han ville sagt det dersom han trodde jeg kom til å stryke.

 

Jeg har allerede utsatt dette en gang, på grunn av at jeg ble litt gal og måtte ha hjelp med det. Da holdt ting på å gå skikkelig galt. Jeg vet ikke om jeg klarer å utsette en gang til. Jeg føler meg ikke lengre som meg selv, jeg har mistet alle de egenskapene jeg likte ved meg selv. Vet ikke om jeg klarer å holde ut lengre. Jeg mener ikke være negativ altså, jeg ser bare på det som en utrolig vanskelig ting å skulle utsette enda en gang.

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det, men antar at det ikke er alle som tenker slik? Det er heller ikke sikkert at jeg består (jeg tviler i grunnen ganske mye på det). Er det nødvendigvis bedre å feile enn å trekke seg?

Jeg syns du skal ha en temmelig god plan B om du slutter. Å feile er menneskelig, og det er maaaange som tar opp fag fordi de ikke er fornøyd med resultatet, og det kan du evt gjøre også. Det viser i såfall bare at du ikke gir deg :)

 

Å gi opp derimot, viser stikk motsatt holdning, nemlig at du ikke står løpet ut. Jeg har selv ansatt folk, og merker at jeg blir skeptisk om slike brudd ikke begrunnes svært godt. At folk ikke lykkes i første forsøk syns jeg ikke er så ille, og ALLE karakterer trenger ikke være like gode til en interessant kandidat heller. Jeg vil virkelig anbefale deg å avslutte, selv om det koster deg litt å finne motivasjonen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg vet ikke hva eller hvor du studerer og hvordan kulturen er der.

 

Hvis du har skrevet 100 sider og hatt med veilederen hele tiden virker det veldig usannsynlig at du stryker. Det opplegget jeg er kjent med er at en faglærer og en ekstern sensor ser på oppgaven hver for seg. Så kommer de sammen og blir enige om en karakter. Inntrykket faglærer eller veilederen har av studenten blir en del av diskusjonen. Hvis du har hatt en grei dialog med veileder og fått aksept for det du gjør er du på ganske trygg grunn.

 

Hvis noen stryker er det fordi de åpenbart ikke har gjort en innsats, eller fordi de har jukset på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veileder får sannsynligvis uttelling i sitt timeregnskap når du leverer.

Kanskje litt uklokt å tappe luften ut av motivasjonsballongen, men dette stemmer nok kun for biveiledere på PhD-nivå i universitetssystemet. Ettersom ts leverer en oppgave på ca 100 sider gjetter jeg at det ikke er snakk om en avhandling, og at veileder har samme lønn uavhengig av hva ts bestemmer seg for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns du skal ha en temmelig god plan B om du slutter. Å feile er menneskelig, og det er maaaange som tar opp fag fordi de ikke er fornøyd med resultatet, og det kan du evt gjøre også. Det viser i såfall bare at du ikke gir deg :)

 

Å gi opp derimot, viser stikk motsatt holdning, nemlig at du ikke står løpet ut. Jeg har selv ansatt folk, og merker at jeg blir skeptisk om slike brudd ikke begrunnes svært godt. At folk ikke lykkes i første forsøk syns jeg ikke er så ille, og ALLE karakterer trenger ikke være like gode til en interessant kandidat heller. Jeg vil virkelig anbefale deg å avslutte, selv om det koster deg litt å finne motivasjonen nå :)

 

Ville du sett mindre skeptisk på en person som har greie karakterer på det meste, men som har strøket eller fått dårligste karakter på masteren, enn på en som sluttet? Det føles litt som å gi opp uansett hva jeg gjør. Oppgaven går dessuten ikke an å ta opp igjen dersom jeg består med laveste karakter, den vil for alltid stå der...

Anonymous poster hash: 87cb7...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...