Gå til innhold

Andre psyke: virker dere unormale på andre?


iAnonym

Anbefalte innlegg

Fastlegen stusset når jeg fortalte om min diagnose schizoaffektiv lidelse. Han sa det var rart (at jeg hadde den) siden jeg ikke virket unormal. Jeg var som hvem som helst av de andre pasientene på venteværelset. Han hadde en annen pasient med denne diagnosen, og det var noe helt annet; jeg ble fortalt han virket helt forstyrret.

 

Så.

 

Jeg lurer på hvordan dere virker på andre? Er dere helt "forstyrret" å se til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • iAnonym

    24

  • AnonymBruker

    22

  • Arnold Stallone

    14

  • DexterMorgan

    6

stjernestøv

Fastlegen stusset når jeg fortalte om min diagnose schizoaffektiv lidelse. Han sa det var rart (at jeg hadde den) siden jeg ikke virket unormal. Jeg var som hvem som helst av de andre pasientene på venteværelset. Han hadde en annen pasient med denne diagnosen, og det var noe helt annet; jeg ble fortalt han virket helt forstyrret.

 

Så.

 

Jeg lurer på hvordan dere virker på andre? Er dere helt "forstyrret" å se til?

Det er vel sjeldent man kan se at noen sliter psykisk, har ikke sett det på andre jeg har vært innlagt med heller. Bortsett fra en plass der gikk det gamle kronikere rundt, kunne se at de var stive i kroppen og tomme i blikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Jeg tror andre kun ser en latsabb. Hvem vet, kanskje det er korrekt.

 

EDIT

 

Ja, ang. meg.

Endret av iAnonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan si at jeg kan virke litt stresset eller bekymret iblant, men ellers kan ingen se noe på meg.

Samme her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble jeg litt glad.  :)

 

Dere virker altså litt "anderledes", men ikke helt avvikende.

 

Det er kanskje sånn det er for meg og - noe jeg ikke vet, siden jeg kommunisere lite om slikt - men det tyder jo på at dette med at jeg ikke virket forstyrret ikke er et bevis/tegn på at jeg ikke er psyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Jeg synes det er vanskelig å vite, fordi ingen som er nære deg vil si "du ser rar ut", og dersom noen faktisk sier "du ser rar ut" så er det jo bare for å være slem og det ligger ikke noe bak det ofte. Så umilig å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskelig å vite, fordi ingen som er nære deg vil si "du ser rar ut", og dersom noen faktisk sier "du ser rar ut" så er det jo bare for å være slem og det ligger ikke noe bak det ofte. Så umilig å si...

 

Hm ja, da er vi 2.

 

Jeg føler at jeg har vært "underlig" hele livet, men hvis jeg spør f.eks. moren min om dette, vil hun selvsagt ikke være enig... jeg er jo helt normal, på alle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er veldig veloppdragne, og sier som regel ikke det de tenker, og godt er det:-) Kanskje fordi det kan backfire på dem selv, for ingen er jo perfekte.

Ei tidligere venninde sa til meg; noen ganger er du veldig tung å være sammen med, sitat slutt. Og det hadde hun selvfølgelig rett i. Men burde hun ha sagt det? Jeg har i alle fall aldri glemt det, og regner det ikke for noe særlig konstruktiv kritikk. Man kan ikke være en annen enn den man er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har slitt innimellom med angst og depresjon, men jeg har aldri tenkt at noen ser det på meg.  Jeg har en del kjennskap til psykisk syke og av og til kan man se på oppførselen at det er noe og andre er helt hinsides virkeligheten.  Når man ser mennesker tomme i blikket og med Donald Duck gange da tenker jeg med engang på kjemisk lobotomi.  Den blir iherdig forsvart på dette forumet.



Anonymous poster hash: cbcbd...67e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er veldig veloppdragne, og sier som regel ikke det de tenker, og godt er det:-) Kanskje fordi det kan backfire på dem selv, for ingen er jo perfekte.

Ei tidligere venninde sa til meg; noen ganger er du veldig tung å være sammen med, sitat slutt. Og det hadde hun selvfølgelig rett i. Men burde hun ha sagt det? Jeg har i alle fall aldri glemt det, og regner det ikke for noe særlig konstruktiv kritikk. Man kan ikke være en annen enn den man er.

 

Hm ja. Forstår hva du sier. Jeg har fått høre av noen at han følte han ikke visste hvem jeg var. Det har gått veldig inn på meg. Spesielt siden han som sa det er veldig "skikkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var så langt nede at jeg bare ville gråte på jobb, merket nok kollegaene at noe var galt, selv om jeg stadig var på toalettet og skylte øynene i kaldt vann.  

 

Når jeg var ganske deprimert over en lang periode, merket vennene mine at noe var galt.  

 

Men jeg bruker mye energi på å skjule det for andre når jeg er syk, og stort sett klarer jeg det. Ikke en gang barna mine som nå er voksne har merket at jeg var syk.  De var overasket når de fikk vite det. Det er kanskje derfor jeg har vist det så godt på dol. En plass må en kanskje ta det ut også.  

Endret av eller
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm ja. Forstår hva du sier. Jeg har fått høre av noen at han følte han ikke visste hvem jeg var. Det har gått veldig inn på meg. Spesielt siden han som sa det er veldig "skikkelig".

Kanskje han ikke visste hvem du var fordi du delte lite av det selv? Ikke verre enn det :)

Bare en tanke jeg fikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Skikkelig galskap merker alle, når jeg vokste opp sa folk jeg var gal og det var stygt. Min mor pleide å si "Hun er bare sånn". Det var fordi jeg sa så mye rart, egentlig var det ikke rart men til slutt lærer man å holde kjeft. Og hvis noen er veldig deppa eller manisk er det jo lett å se, men sånn til vanlig kan ikke folk se noe som helst. Psykiske lidelser er jo usynlige og nettopp det kan gjøre det vanskelig, ingen forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han ikke visste hvem du var fordi du delte lite av det selv? Ikke verre enn det :)

Bare en tanke jeg fikk:)

 

Ja, kan jo være det.  :) Egentlig det mest sannsynlige, i og med at jeg jo faktisk deler lite, og at han var vennlig.

 

Men jeg var nok litt ustabil og. Kan jo ha med det å gjøre også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

megler Smekk

Føler at jeg ikke er syk nok for å ha trygd jeg... 

 

Er det noe du alltid tenker, eller bare på "gode" dager?

 

Har du prøvd deg i jobbutprøving via NAV? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe du alltid tenker, eller bare på "gode" dager?

 

Har du prøvd deg i jobbutprøving via NAV? Hvordan gikk det?

 

Egentlig så tenker jeg det stort sett hele tiden, i varierende grad.

 

Har prøvd meg endel på det ja, det gikk dårlig - men jeg kunne kanskje presset meg mer...?

 

Jeg skal inn på arbeidsmarkedsbedrift igjen nå. Det søkes nå. Så jeg vet ikke helt hva jeg klager over nå egnetlig.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...