Gå til innhold

Prolaps nakke/rygg


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Har skadet nakken min for 14 år siden. Tok ikke mr før 6 år etter det og ble påvist prolaps i de 5 6 nakkevirvel. Senere forkalkninger også. Fysioterapaut /lege anbefalte opperasjon men jeg ønsket ikke dette. Har hatt gode perioder med moderate plager og dårlige perioder. bruker smertestillende. Trener medisinsk yoga og får lett masage på nakken tidvis. Har hatt utglidninger mellom skuldrene også. Nå er dette ille. Siden oktober 13 har smertene økt. Skuldren har vært svært vond og vanskelig og bevege. Smerter ned gjennom arm og hånd. tommel, pekefinger og langfinger trekkes sammen og håndflaten er stiv. Dette skjer spes om natten når jeg ligger. Umulig og sove bra. Nå har dette begynt i den andre hånden også. Er rimelig fortvilet og sliten. Føler meg svimmel og uvel og ukonsentrert. Ikke i jobb. Vil bli frisk. Har ventet på Mr i 7 uker og må vente 6 uker til. Har tatt nervetest i hånd og nakke. Redusert i nakke ok i hånd. Hva skal jeg gjøre???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fysioterapeut Erik Øiangen

Hei, jeg forstår godt din frustrasjon over denne situasjonen.

Det er litt vanskelig å si med sikkerhet hvor plagene i skulder og arm kommer fram. Mest sannsynlig kommer plagene fra nakken og slik du beskriver symptomene nå så mener jeg det ville være fornuftig å få fremskynnet Mri-timen. Du har enda over 5 uker å vente. Det er mulig legen din kan be om \"haste\"time. Dersom ikke det er mulig kan du dog få henvisning og betale full pris på curato, unilab, volvat, eller andre for å få en raskere avklaring. Det kan høres ut som symptomene med at fingre \"trekkes\" sammen kan være nevrologisk betinget, men som sagt er det vanskelig å si før en nærmere undersøkelse er gjort. Du kan igjen ta kontakt med din fastlege for å fortelle hvor tøft du har det nå og få fremskynnet timen og bruke smertestillende/betennelsesdempende i den grad du og din lege mener er forsvarlig.

Når det gjelder annen type behandling så hadde jeg avventet til Mri-resultatet foreligger.

Det er jo også mulig at det\"kun\" er selve skulderen som er årsaken til plagene men det er mer sannsynlig at dette kommeer fra skivene i nakken. Derfor er det fornuftig å få Mri resultatene først.

mvh erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...