Gå til innhold

Fryktelig trett


leahli

Anbefalte innlegg

Flere ganger i uken / hver dag er jeg sååå sliten. Jeg er 30, frisk og ok. Har litt tannprobleer å går på seroquel for svingende hmør. Hvrfor er jeg alltid så sliten? Blir redd for kreft å det som værre er. Men legen sier jeg er frisk. Hvrfor?? Jeg sover gjerne til 13, å vil igjen sove når kvelden kommer før vi legger oss her. Har vært så sliten i nesten 1-2 år. Noen som kjenner seg igjen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan man bli sliten av seroquel medisin? Hvor sliten er normalt??

Anonymous poster hash: 02eb4...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere ganger i uken / hver dag er jeg sååå sliten. Jeg er 30, frisk og ok. Har litt tannprobleer å går på seroquel for svingende hmør. Hvrfor er jeg alltid så sliten? Blir redd for kreft å det som værre er. Men legen sier jeg er frisk. Hvrfor?? Jeg sover gjerne til 13, å vil igjen sove når kvelden kommer før vi legger oss her. Har vært så sliten i nesten 1-2 år. Noen som kjenner seg igjen her?

 

Har du f.eks sjekket stoffskiftet ditt?

 

Ellers vet jeg av erfaring at om jeg sover veldig mye, da blir jeg også mer trøtt.

Det beste er å komme seg opp og ut, iallefall for meg

Anonymous poster hash: f2c50...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kan man bli sliten av seroquel medisin? Hvor sliten er normalt??

Anonymous poster hash: 02eb4...218

Ja du kan bli trøtt av seroquel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Jeg er sånn helt uten medisin og jeg skal vistnok også være frisk ifølge legen. Jeg aner ikke hva som kan være årsak kanskje vi bare har uflaks med genene eller noe / eventuelt dårlig livsstil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er sånn helt uten medisin og jeg skal vistnok også være frisk ifølge legen. 

 

Gratulerer da!

Anonymous poster hash: 9d7fe...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt mer opplagt etter at jeg startet å spise bedre.

Godt kosthold og det å holde kropp og hode i aktivitet er undervurdert i forhold til overskudd. Merker det kjempegodt om jeg spiser dårlig i en periode - har mye mindre å gå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et veldig uspesifikt symptom å være sliten, dvs det kan skyldes utrolig mye rart. Om legen sier du er frisk betyr kanskje det at blodprøvene dine er fine?

 

Men er det tatt blodprøver for f.eks cøliaki? 

 

Har du prøvd å trene, og hvordan reagerer du da? Mange tilstander (ikke sykdommer som sådan) bedres av litt trening. Men om du derimot blir dårligere av trening / belastning er det et varsku om at det bør gjøres mer utredning.  

 

Jeg har mange års erfaring med kronisk sykdom, og det kan ta lang tid å finne ut av ting. Om du mener noe ikke er som det skal må du enten pushe på legen din eller finne deg en ny. Det er ingen andre som tar ansvar for deg. Det er mye jobb å være syk..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

 Men om du derimot blir dårligere av trening / belastning er det et varsku om at det bør gjøres mer utredning.  

 

 

Ikke for å stjele tråden men hva kan det være for eksempel når man blir mer sliten av trening og ikke friskere/mer opplagt (hvilke sykdommer)

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ikke for å stjele tråden men hva kan det være for eksempel når man blir mer sliten av trening og ikke friskere/mer opplagt (hvilke sykdommer)

 

Ikke for å stjele tråden men hva kan det være for eksempel når man blir mer sliten av trening og ikke friskere/mer opplagt (hvilke sykdommer)

Hei!

 

Mange egentlig!!

 

Eks mycoplasma, men også en rekke andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Flere ganger i uken / hver dag er jeg sååå sliten. Jeg er 30, frisk og ok. Har litt tannprobleer å går på seroquel for svingende hmør. Hvrfor er jeg alltid så sliten? Blir redd for kreft å det som værre er. Men legen sier jeg er frisk. Hvrfor?? Jeg sover gjerne til 13, å vil igjen sove når kvelden kommer før vi legger oss her. Har vært så sliten i nesten 1-2 år. Noen som kjenner seg igjen her?

Hei!

 

Jeg kjenner en nonne som gradvis ble mer og mer sliten, egentlig svært energisk.

 

De fant ikke ut av hva det var før etter to år.

 

Da fant de mycoplasma, hun er nå ganske bra etter behandling med antibiotika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke for å stjele tråden men hva kan det være for eksempel når man blir mer sliten av trening og ikke friskere/mer opplagt (hvilke sykdommer)

For eksempel ME. Et av hovedkriteriene for diagnosen er at man blir sykere av trening. Kroppen bygges da ikke opp slik trening gjør hos friske, men brytes tvert imot ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...