Gå til innhold

altenativ behandling, lisstill ved blodpropp og forhøjet kolesterol


fm85

Anbefalte innlegg

hei jeg har en mann som for kort tid siden, var på sykehus for blodpropp i hjernen, han kom seg fort, men er fortsat meget trøtt og har nedsat følelse i v side. han ble sat på 2 forskellige blodfortynnende medisin og 1 kolesterol nedsettende. men han ønsker ikke å ta disse, da de har bivirkninger. vi vil da gjerne har noe fra natueren, urter eller lignende, samt en kost som forebygger, vi syntes da at middelhavsdiett lyder fornuftig. men hva kan han ta av naturmedisen? og hvad slags og hvor mye trening? han vil selv gjerne dette. håber på rask svar og veiledning. med venlig hilsen en bekymret kone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

hei jeg har en mann som for kort tid siden, var på sykehus for blodpropp i hjernen, han kom seg fort, men er fortsat meget trøtt og har nedsat følelse i v side. han ble sat på 2 forskellige blodfortynnende medisin og 1 kolesterol nedsettende. men han ønsker ikke å ta disse, da de har bivirkninger. vi vil da gjerne har noe fra natueren, urter eller lignende, samt en kost som forebygger, vi syntes da at middelhavsdiett lyder fornuftig. men hva kan han ta av naturmedisen? og hvad slags og hvor mye trening? han vil selv gjerne dette. håber på rask svar og veiledning. med venlig hilsen en bekymret kone

http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/curc_lon.htm

 

Ikke at jeg anbefaler at han så kort tid etter blodpropp skal erstatte medisin med urter. Men om han ikke tar medisin fordi han ikke vil, kan kanskje gurkemeie være bedre enn ingenting? Jeg ville ikke eksperimentert med dette. Endring til et kosthold til ett med lite usunt fett, raske karbohydrater, salt og heller gode oljer, omega 3, og grønt er fornuftig åkke som :) Mosjonering/gåturer og etterhvert forsiktig styrke og litt mer kondisjon.

 

Hva med å forsøke å finne et godt rehabiliteringssted for opptrening, som også har fokus på sunn kost/diett? Etter noen uker på et slikt sted får man litt alt det nye inn hver dag og også tryggheten i hva man kan bedrive av trening/mosjon etter sykdom. Jeløya Kurbad anbefales (vegetar mener jeg å huske). Men det finnes garantert andre steder med annen kost.  God bedring til mannen og håper du snart kan senke skuldrene litt og finne tryggheten i at dette vil gå bra. 

 

Anonymous poster hash: b7f85...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Stig Bruset - Alt. medisin

Beklager sent svar - jeg trodde jeg hadde klart det fra ferie i utlandet....

Blodpropp er en alvorlig tilstand som kan få store helsemessige konsekvenser. Det er god dokumentasjon for at blodfortynnende medisiner beskytter mot nye hendelser og hvis han ikke tåler disse bør dere snakke med legen om alternativer som han tåler. Middelshavkost med sørlig fokus på grønnsaker, hvitløk og sunt fett fra nøtter, avokado og oliven er kjent for å redusere risikoen for blodpropp. Som kosemat anbefales mørk sjokolade (minst 86 % kakao) som også har en gunstig effekt. Jeg vil anbefale at han har kontakt med en fysioterapeut som kan akupunktur, som flere studier har vist kan være nyttig og at han får hjelp til et treningsprogram, noe som er svært viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...