Gå til innhold

begynnelsen på migreneperiode?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg har press i hodet avogtil når jeg bøyer meg og når jeg strekker meg som om hodet skal sprekke i pannen. I går var trykket på høyre siden. I dag er det på hele pannen. Men bare når jeg bøyer meg. Jeg har hatt svak migrene før og en sterk migrene i mitt liv. Så lurer jeg på om jeg er på vei til å utvikle migrene nå når det er press i pannelappen når jeg bøyer meg eller strekker meg. Pressene begynte i går. Jeg er snart 29 år. Er ikke 29 år for gammelt til å få migrenelidelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen

Når jeg presser ut på toalettet kjenner jeg noe pressmerter på høyre side av pannen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
FjellOgDalar

Nei, du er ikke for gammel til å få migreneanfall. Jeg hadde fikk migreneproblemer rundt samme alder som deg. Imidlertid (uten å ha annen erfaring enn selv å ha migrene og spenningshodepine), virker det på meg som om dette heller skyldes noe muskulært. Iom at smerten kommer når du beveger deg på ulike måter. Jeg vil anbefale deg å rådføre deg hos en kiropraktor. Selv migrene kan bedres etter litt "oppkneking." Om problemet vedvarer, ville jeg oppsøkt fastlegen. Om denne ikke kommer opp med noe fornuftig, forlangt henvisning til en nevrolog. Disse KAN hodepine. Om man har hyppige migreneanfall som går utover dagligliv, finnes det forebyggende medisiner. I tillegg finnes det ulike medikamenter man kan når et migreneanfall er på vei. Disse finnes i ulike former, både tabletter, smeltetabletter, nesespray og injeksjon man selv kan sette.

 

Før en dagbok over når du får hodepine i det hele tatt, hvordan den opptrer - ved bevegelser? bankende, trykkende? Kortvarig eller langvarig? Kvalme og ev. oppkast? Andre følgesymptomer? Varighet?

 

Dette vil gjøre det lettere for den som skal utrede deg.

 

Jeg har selv hatt veldig god effekt, og møtt høy kunnskap om hodepine både hos kiropraktor og nevrolog.

 

Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...