Gå til innhold

En annerledes og grensesprengend ferie:-)


frosken

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt to av mine ferieuker på en intensiv treningscamp (bootcamp) i England. I løpet av de seks første dagene ble 36 timer med intensiv trening gjennomført, så var det en dags hvile og deretter nye 6 dager med 36 timer trening.

 

Første treningsøkt startet 6.30 hver dag (en time aerobic før frokost) og den siste var 18.30 (en time styrketrening etter middag). Den første dagen trente vi 8 timer.. Vi gjorde mange ulike former  for trening , og var utrolig slitne (og støle!!!) mesteparten av tiden. Gang på gang kjentes det ut som om at NÅ var grensen nådd, men så sant man kom seg helskinnet gjennom oppvarmingen, så var det mulig å få kroppen til å yte litt mer nok en gang. Deltagerne hadde ulik alder og ulike forutsetninger. Noen hadde kommet primært for å gå ned i vekt, andre hadde som meg kommet for å få til et formløft. Målsettingen for campen var å gi deltagerne mulighet til å kicksstarte en forbedret livsstil.

 

Jeg synes dette har vært en utrolig intens - og meningsfull - opplevelse. Føler meg superfit akkurat nå, svever nesten litt over bakken som følge av all energien som kommer med det å være i god form.  Hadde ikke trodd det var mulig å oppnå såpass mye på to uker, men alle testene viste vesentlig fremgang.

 

Det eneste som ikke var fullt så festlig, var at jeg delte rom med en ganske geskjeftig, godt voksen kvinne - som til stadig ville at jeg skulle finne frem skittentøy slik at hun kunne vaske det, som lurte på om jeg hadde husket å ta tabletten min før jeg la meg om kvelden, som snorket som et uvær og som sa de samme tingene om og om og om igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble sliten bare av å lese det..., sommerferie skal brukes til jordbærspising frosken! Aktivitet tar vi til hausten.

Men hyggelig at du har hatt 2 fine uker :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sliten bare av å lese det..., sommerferie skal brukes til jordbærspising frosken! Aktivitet tar vi til hausten.

Men hyggelig at du har hatt 2 fine uker :-) 

Nå har jeg storbyferie - i London - og akkurat nå synes jeg det er enda mer slitsomt enn bootcampen...*s*

 

Men vi spiste jordbær på bootcampen også, vi fikk et STORT jordbær hver en kveld pr uke;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg storbyferie - i London - og akkurat nå synes jeg det er enda mer slitsomt enn bootcampen...*s*

 

Men vi spiste jordbær på bootcampen også, vi fikk et STORT jordbær hver en kveld pr uke;-)

 

Snälla nån... du skulle sagt i fra så skulel jeg sendt deg ønskelisten min, så kunne vi tynt deg litt ekstra... 

 

Et helt jordbær....... minn meg på å ikke melde meg på det der, selv om formen utvilsomt trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære frosk. Hvorfor er jeg ikke forbauset over at det var du som skrev om bootcampen. Jeg må si at jeg er mektig imponert, det der hadde jeg aldri klart selv om jeg ikke er negativ til morsom trening.

Nå ble jeg faktisk litt stor i øynene her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære frosk. Hvorfor er jeg ikke forbauset over at det var du som skrev om bootcampen. Jeg må si at jeg er mektig imponert, det der hadde jeg aldri klart selv om jeg ikke er negativ til morsom trening.

Nå ble jeg faktisk litt stor i øynene her

Hehe... det var ikke alt som var like morsomt heller;-) Jeg er jo så utrolig dårlig på å finne ut av hvor både bena og armene mine er samtidig, så jeg var rimelig på bærtur under sånt som zumba og en del av aerobic-klassene! Men jeg var god på powerwalking i lange bakker, også elsket jeg det som var kampsportinspirert. Du ville ha likt "boksingen"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig å høre at du har tatt deg en ferie, og at på til bootcamp.

 

London er farlig, jeg var der for en måneds tid siden og brukte opp kredittkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snälla nån... du skulle sagt i fra så skulel jeg sendt deg ønskelisten min, så kunne vi tynt deg litt ekstra... 

 

Et helt jordbær....... minn meg på å ikke melde meg på det der, selv om formen utvilsomt trenger det.

Nå skriver du jo varmt om trening med jevne mellomrom, så jeg trodde du var omvendt inn i de treningsavhengiges rekker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at du har tatt deg en ferie, og at på til bootcamp.

 

London er farlig, jeg var der for en måneds tid siden og brukte opp kredittkortet.

London er så avgjort farlig økonomisk sett, men jeg blir litt matt av det enorme utvalget av alt, så jeg har hittil kun kjøpt noen sokker på salg og noen bøker;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer sikkert å bruke opp noen penger på Sports Direct.

Helt sikkert;-) Har ikke turt å gå inn der foreløpig, må sjekke bankkontoen først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver du jo varmt om trening med jevne mellomrom, så jeg trodde du var omvendt inn i de treningsavhengiges rekker ;-)

Bare ikke i juli frosken, i juli er det latskapen som råder slik det seg hør og bør.

Men denne campen, dyktige instruktører? Var det spesielle dager dere var ute eller var det en blanding av innendørs og utendørs aktiviteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke i juli frosken, i juli er det latskapen som råder slik det seg hør og bør.

Men denne campen, dyktige instruktører? Var det spesielle dager dere var ute eller var det en blanding av innendørs og utendørs aktiviteter?

Veldig dyktige instruktører, de hadde lang erfaring både fra aktiv idrett og fra trening av andre.  Hver enkelt deltager hadde en mentor som forsøkte å følge opp og evt. tilrettelegge dersom det var behov for det.

 

Vi var både inne og ute hver dag, men hver dag hadde en lang formiddagsøkt utendørs. Denne ble brukt til powerwalking ca et par timer sammenhengende (evt. med løping av intervaller) og tilsvarende med sykling (halvannen time oppoverbakke).

 

Det var litt luksus involvert også, vi fikk idrettsmassasje en dag i uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Stilig, jammen er du rå...står respekt av dette :)

 

Var inne å kikket på opplegg på en sånn camp for noen la ut en link, det så ut som et bra men hardt opplegg. Tror nok ikke jeg hadde klart det, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dyktige instruktører, de hadde lang erfaring både fra aktiv idrett og fra trening av andre.  Hver enkelt deltager hadde en mentor som forsøkte å følge opp og evt. tilrettelegge dersom det var behov for det.

 

Vi var både inne og ute hver dag, men hver dag hadde en lang formiddagsøkt utendørs. Denne ble brukt til powerwalking ca et par timer sammenhengende (evt. med løping av intervaller) og tilsvarende med sykling (halvannen time oppoverbakke).

 

Det var litt luksus involvert også, vi fikk idrettsmassasje en dag i uka :-)

 

Det høres faktastisk bra ut, ikke minst inspirerende. Måtte du ha med mye utstyr, eller holdt det med klær og sko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow, jeg er imponert! :)

 

Jeg føler meg litt flau for at jeg tenkte at jeg skulle droppe dagens joggetur, jeg tar nok på meg joggeskoene nå ja! 



Anonymous poster hash: 3f11f...235
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørea skrekkelig ut, spør du meg. Hadde aldri meldt meg på og brukt ferien på noe sånt, og jeg hadde i HVERTFALL ikke delt rom med er slikt fruentimmer.

Men imponerende, ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres faktastisk bra ut, ikke minst inspirerende. Måtte du ha med mye utstyr, eller holdt det med klær og sko?

Kun gode sko og treningstøy:) Forøvrig ingen som brukte noe annet enn treningstøy og nattøy i løpet av oppholdet, og det var ikke mulig å bruke noe som helst penger - vi var langt ute på landsbygda og alltid opptatt ;-) De første kveldene var de fleste av oss i seng før klokka ni - etterhvert ble det mulig å holde seg våken til klokka ti.

Litt rart å se folk med vanlige klær på avreisedagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørea skrekkelig ut, spør du meg. Hadde aldri meldt meg på og brukt ferien på noe sånt, og jeg hadde i HVERTFALL ikke delt rom med er slikt fruentimmer.

Men imponerende, ja! :)

Nei, fruentimmeret kunne jeg gjerne vært foruten! Men mye penger spart på å dele rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig, jammen er du rå...står respekt av dette :)

Var inne å kikket på opplegg på en sånn camp for noen la ut en link, det så ut som et bra men hardt opplegg. Tror nok ikke jeg hadde klart det, hehe.

Løsningen var å ikke tenke mer enn maks en time frem i tid:) Gjelder bare å møte opp, følge instruksjon, finne frem motivasjon til å pushe seg selv i øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...