Gå til innhold

Hjelper testosteron?


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Stemmer det at dersom en er tørr i skjeden at testosteron hjelper mot det? Jeg har lest en eller annen plass at i USA skriver de ut testosteron i tablett form til kvinner som er tørr i skjeden, men i Norge gjør dem ikke det? I så tilfelle, hvorfor ikke? Det er ei dame( min venninne) i slutten av 50 årene som er opperert for brystkreft, og senere fikk fjernet eggstokkene. Er testosteron farlig å ta for henne. Jeg så en annonse om noe( more woman i tablettform) som skulle hjelpe mot det. Jeg limer under det som sto i annonsen

Stemmer dette?

HORMONELL BALANSERING

Vitamin B6 bidrar til å normalisere hormonell aktivitet.

TESTOSTERON / KJØNNSHORMONER

Sink bidrar til normale nivåer av testosteron i blodet. Vitamin B5 bidrar til normal produksjon og omsetning av kjønnshormoner.

DOPAMIN

Vitamin B5 bidrar til normal produksjon og omsetning av enkelte signalstoffer/transmitterstoffer, blant annet dopamin.

MENTALE PRESTASJONER

Vitamin B5 bidrar til å normalisere mentale prestasjoner.

PSYKOLOGISKE FUNKSJONER

Vitamin B6 bidrar til å normaleisere psykologiske funksjoner.

REDUSERER TRØTTHET

Vitamin B5 og B6 bidrar til å redusere trøtthet og utmattelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

For meg ser det ut som om tabeletten ikke inneholder hormoner, men vanlige vitaminer og mineraler som kroppen trenger for å produsere hormoner. Sink, vitamin B5 og B6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Var det bare så enkelt som reklamen anfører!

Her er det altså tale om en tablett som inneholder B5 og B6 vitamin, sink og krom samt noen planteekstrakter , en kombinasjon som er vidundermedisin for mange viktige funksjoner i kroppen. Jeg har sett reklamen og det angis ikke mengden av de ulike vitaminer og mineraler. Med hensyn til B5 så finnes det utbredt i kjøtt, egg og korn og grønnsaker. Det er derfor vanskelig å bli underdosert. Også B6 finnes i det meste av kosten Det finnes i de fleste matvarer, mest i kjøtt, fugl, fisk, potet og kornvarer. B5 og B6 finnes i Nycoplus. Krom og sink finnes også i tilstrekkelig mengde i vanlig kost.

Plantemidlene som inngår kan jeg ikke vurdere.

Så det med testosteron. Testosteron virker ikke på tørre slimhinner, men det har vært lansert som et middel for redusert sexlyst. Det finnes ikke testosteronbehandling som egner seg for kvinner, testosteron skapt for menn blir alt for sterkt.

Jeg vil foreslå henne å bruke ovesterin stikkpiller eller krem, det er et meget svakt østrogen som ikke er farlig å bruke selv for de som har hatt brystkreft. Hvis hun helt vil unngå østrogen, så er Replens gel en mulighet. Det gir fukt til skjeden uten å tilføre hormon. Både Replens og Ovesterin kan kjøpes på apotek uten resept.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...