Gå til innhold

Skade etter håndbak


Amiska5v5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Brøt håndbak for 3 dager siden. Våknet neste dag å dro på trening for å trene skuldre. Måtte bare avbryte å dra hjem fordi det gjorde så vondt i underarmene. Det har egentlig bare blitt værre og værre. Nå føler det ut som det har spredd seg til hele underarmen nesten og gjør konstant vondt.

 

Har veldig lyst å komme tilbake til trening så fort som mulig. Hva kan jeg gjøre?

På dette bildet hvor det står 'Area of pain' er hvor det startet, og hvor jeg har mest vondt.

http://www.norsk-klatring.no/var/friflyt/storage/images/norsk-klatring.no/klatreskolen/en-tid-for-golf/3230264-1-nor-NO/En-tid-for-golf_lightboxorg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du muligens har pådratt deg såkalt golfalbue. Hvis du googler "golfalbue", så vil du kunne finne treningsopplegg samt informasjon om annen behandling.

 

Akkurat nå så kan du ise ned innsiden av albuen, samt ta ibux eller tilsvarende noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei igjen! Fikk svar på MR nå. Hadde pådratt meg en golfalbue ja. Er dette noe som vil være med meg resten av livet? prøvde 3-4 uker pause å gikk på trening igjen å trente ganske lett, gikk bra til å begynne med, men måtte bare avbryte da smerten kom sigende tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Fikk svar på MR nå. Hadde pådratt meg en golfalbue ja. Er dette noe som vil være med meg resten av livet? prøvde 3-4 uker pause å gikk på trening igjen å trente ganske lett, gikk bra til å begynne med, men måtte bare avbryte da smerten kom sigende tilbake igjen.

Man blir vanligvis bra igjen:-) Jeg hadde det noen ganger da jeg spilte mye tennis, men ble bra igjen etter en stund.

 

Det kan være nødvendig med forsiktig opptrening etter skaden. Husker de pratet mye om eksentrisk trening, - uten at jeg helt husker hvilke øvelser jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betryggende å høre. medial epikondylitt (innsiden av albuen) er det jeg har. Har ikke smerter lengre sålenge jeg ikke belaster den tungt som f.eks benkpress og anere styrkeøvelser. har det da noen hensikt at jeg fortsetter å tar voltaren? føler ikke det er nødvendig lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er betryggende å høre. medial epikondylitt (innsiden av albuen) er det jeg har. Har ikke smerter lengre sålenge jeg ikke belaster den tungt som f.eks benkpress og anere styrkeøvelser. har det da noen hensikt at jeg fortsetter å tar voltaren? føler ikke det er nødvendig lengre.

Jeg har lært at man ikke skal ta voltaren mer enn noen dager etter at skaden er oppstått, men du bør sjekke med legen din hva vedkommende mener om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...