Gå til innhold

korte ribber og kragebein


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

hei. jeg er en gutt på 20 år som lurer på muligheten for operasjon av ribbein og kragebein. da jeg tok røntgen av nakken for en stund siden fikk jeg vite at de to øverste ribbene var kortere enn normalt, og at thorax derfor har et noe avikende utsene. skuldrene er også korte og vender en del fremmover. Har ikke noen direkte fysiske plager som en følge av dette, men sliter noe med det utsenemessige, siden jeg synes at overkroppen blir vell liten for en mann. skuldrene er betydelig kortere enn hoftene. Jeg trener mye og har forbedret det med ganske mye muskler. Irriterer meg fortsatt en del over at jeg ikke kan oppnå en fult så Propposjonert kropp som de fleste andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dr med Morten R Kveim, Plastisk kirurg

Det er vanskelig å danne seg et fullt bilde av situasjonen ut fra det du beskriver. Det finnes misdannelser av skulderbue og brystkasse, men det høres jo ikke ut som om du har slike problemer?? Hvis kravebenet er misdannet vil dette jo påvirke skuldrenes fasong i høy grad. For å si noe fornuftig må man nesten se deg og røntgenbilder- i alle fall den formelle beskrivelsen.

Dersom det foreligger en misdannelse, vil du ha krav på offentlig finansiert behandling.

Hvis det dreier seg om kosmetikk bør man tenke seg godt om- for operasjoner på brystkassen er slett ikke å spøke med. Man må altså vite mer før man kan si noe merfornuftig om dette.

Håper du ble litt klokere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...