Gå til innhold

Vaske hendene etter toalettbesøk på en rasteplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge å vaske hendene etter toalettbesøk. Men nå ferierer vi rundt i Norge. Etter mange timers kjøring vil vi ha noe mat, og kjører inn på nærmeste rasteplass. Men først bare må jeg en tur på toalettet. Noen rasteplasser har toalett med vask, men her var det ingenting. Hva gjør jeg nå? Vi skulle jo rett ut å ha oss mat. Tørke hendene på buksen fjerner vel heller ikke så mye bakterier.

Jeg begynte å lure på hva andre gjør i slike situasjoner. Og hvilke andre steder enn på dol er det mulig å få svar på slike spørsmål :) er det så farlig med noen bakterier innimellom?

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I vår bil ligger det nesten alltid tørkerull, våtservietter pluss plastposer og / eller en tom nektarinkurv til søppel.

 

Ungene tror antakelig dette er standardutstyr i biler.  Dvs. jeg tror kanskje den eldste har forstått sammenhengen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våtservietter ;)

Ja så sant en har husket å ta det med så. Enda mer jeg må passe på å ha liggende i bilen. Litt dumt at de tørker så fort ut når du har åpnet pakken da. Savner de gamle som var innpakket i enkle pakker. De kunne du ha liggende i årevis.

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så sant en har husket å ta det med så. Enda mer jeg må passe på å ha liggende i bilen. Litt dumt at de tørker så fort ut når du har åpnet pakken da. Savner de gamle som var innpakket i enkle pakker. De kunne du ha liggende i årevis.Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Jeg opplever ihvertfall ikke at de tørker ut når pakken er åpnet. De holder seg overraskende lenge i bilen min. Kjøper de til 10,- Er tape over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg opplever ihvertfall ikke at de tørker ut når pakken er åpnet. De holder seg overraskende lenge i bilen min. Kjøper de til 10,- Er tape over.

Jeg synes det meste av engangskluter tørker opp hvis jeg ikke bruker de daglig. Men det er jo mulig å kaste resten når de har tørket opp. Hvor kjøper du de til 10,- og hva heter de? Jeg kjøpte noen engangskluter, men de viste seg å være tørre.

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det meste av engangskluter tørker opp hvis jeg ikke bruker de daglig. Men det er jo mulig å kaste resten når de har tørket opp. Hvor kjøper du de til 10,- og hva heter de? Jeg kjøpte noen engangskluter, men de viste seg å være tørre.Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Vi har hatt de i bilen i månedsvis: http://www.klikk.no/foreldre/article690472.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er dere alle så forutseende i alle situasjoner at dere alltid har med det dere kan få bruk for?

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere alle så forutseende i alle situasjoner at dere alltid har med det dere kan få bruk for?Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Nja.. Jeg har en liste over ting jeg skal ha med til syden liggende lagret på

Pc. Den listen har jeg hatt i mange år, og jeg oppdaterer den når jeg kommer hjem, hvis det er noe jeg har glemt.

Ellers, hvis jeg reiser på kortere turer, pleier jeg å skrive en liste over ting jeg skal ha med, på forhånd, men klarer stort sett å glemme noe hver gang ;)

Ellers synes jeg det å ha slike lister gjør det langt lettere å pakke. Som regel har jeg også mye annet å huske på den dagen eller tiden før jeg reiser bort, og da er det kjekt å ha "pakkeliste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge å vaske hendene etter toalettbesøk. Men nå ferierer vi rundt i Norge. Etter mange timers kjøring vil vi ha noe mat, og kjører inn på nærmeste rasteplass. Men først bare må jeg en tur på toalettet. Noen rasteplasser har toalett med vask, men her var det ingenting. Hva gjør jeg nå? Vi skulle jo rett ut å ha oss mat. Tørke hendene på buksen fjerner vel heller ikke så mye bakterier.

Jeg begynte å lure på hva andre gjør i slike situasjoner. Og hvilke andre steder enn på dol er det mulig å få svar på slike spørsmål :) er det så farlig med noen bakterier innimellom?

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

Det er lurt å ha med våtservietter og desinviseringgel eller skum. Vask først hendene godt med våtservietter og desinfiser etterpå. Jeg kjører begge delene i tilfelle våtserviettene ikke får med seg alt. Vil nødig bli magesyk på tur. Det funker også veldig bra om noen blir syke. Husker en gang jeg var sylta forkjølet på camping. Jeg var snar med å ha snørrpapir i tette poser og desinfiserte hendene mine med en gang. Ingen ble smitta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bil ligger det nesten alltid tørkerull, våtservietter pluss plastposer og / eller en tom nektarinkurv til søppel.

 

Vi også. I tillegg til en vannflaske ved hver plass. I tillegg til posen med badetøy og håndkler, i tilfelle vi finner ut at vi vil til en badeplass. Nå i ferien også en bag med 1 sett skift til hver, pluss en toalettmappe med (ekstra sett) tannbørster osv) i tilfelle vi spontant drar på tur og vil overnatte. I tillegg selvsagt til alt annet vanlig utstyrt til bilen, som startkabler, tau, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reiser alltid med antibac på flaske - tørker ikke ut og er sprit så den tar vel det meste av bakterier. Ligger også som regel en flaske i veska, så den er alltid for hånden. Dette er uansett om jeg er på reise eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På biltur (lengre enn til hytta liksom) har vi alltid med våtservietter ja. :) På hytta har vi liggende en pakke fra Libero (akkurat nå, det varierer) som brukes etter dobesøk, men det kan jo gå opptil måneder uten at vi er der, har ikke opplevd at pakken har vært tørket ut av den grunn. Putt pakken i en plastpose, da holder den i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Jeg har alltid tatt det som en selvfølge å vaske hendene etter toalettbesøk. Men nå ferierer vi rundt i Norge. Etter mange timers kjøring vil vi ha noe mat, og kjører inn på nærmeste rasteplass. Men først bare må jeg en tur på toalettet. Noen rasteplasser har toalett med vask, men her var det ingenting. Hva gjør jeg nå? Vi skulle jo rett ut å ha oss mat. Tørke hendene på buksen fjerner vel heller ikke så mye bakterier.

Jeg begynte å lure på hva andre gjør i slike situasjoner. Og hvilke andre steder enn på dol er det mulig å få svar på slike spørsmål :) er det så farlig med noen bakterier innimellom?

Anonymous poster hash: 25ca9...73a

 

Dette skjønte jeg ikke, det var ikke vask men hendene dine er våte, hvordan skjeddet det :ph34r:

 

Men altså, dersom det var vask uten noe å tørke på så bruker jeg bare buksene, går fint det for min del ihvertfall, men jeg er vant med ganske stort inntak av bakterier da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønte jeg ikke, det var ikke vask men hendene dine er våte, hvordan skjeddet det :ph34r:

 

Men altså, dersom det var vask uten noe å tørke på så bruker jeg bare buksene, går fint det for min del ihvertfall, men jeg er vant med ganske stort inntak av bakterier da

Tror vel hun mente "tørke av evt bakterier etter dobesøket på buksa", selv om jeg personlig heller ikke ville hatt bakteriene på buksa  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DexterMorgan

Oja, nei da ville jeg valgt å være litt forsiktig når jeg brukte toalettet, det er faktisk mulig å bruke toalettet uten å få bakterier på deg. Ellers så ville jeg brukt litt sprit på hendene det funker fett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Åh jeg var så glad for at jeg hadde med vaskeservietter og desinf.gel på tur i sommer. Var innom et par ekle dasser. På den ene var det ikke lys engang, kun en slags utedo, ingen vask eller noe... 
Den andre var enda eklere. Der var det visstnok vannklosett og noe vaskegreier man kunne vaske henda på, men fysj så det så ut. Der lå vått dopapir på gulvet og stinket urin, og dassen så ikke ut. På veggen var det tagget masse telefonnr til folk som ønsket å være slaver eller tilskuere.... (det var en stor dass, så sikkert et møtested... skjønner ikke noen klarer å ha seg på et slikt sted urk)...

vel, jeg måtte jo, men unngikk å komme borti dass. Vaske hendene der orket jeg ikke, så jeg vaska hendene godt med serviettene og desinfiserte etterpå. 



Anonymous poster hash: a7efd...3ca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...